Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rieju MRT 50 spørsmål


Anbefalte innlegg

Nå er tiden kommet for at jeg skal kjøpe meg ny moped. Fattern insisterer på at jeg skal ha Rieju MRT 50, mens jeg helst vil ha Gilera RCR 50. Så jeg har et par spørsmål om Rieju-en jeg vil ha svar på før jeg bestemmer meg.

 

Jeg snakket med Rieju forhandler som sa at Rieju har elektronisk tenning, hva er fordelene (og evt. bakdelene med det)?

 

Er det ikke slik på Rieju at turtallsperra er koblet slik at når speedometeret når 45 så sperrer den? Eller er det vanlig turtallsperre som sperrer på 10000 RPM?

 

Jeg mener det å ha hørt at det er elektronisk plombering på Rieju, er det kanskje den turtallsperra jeg snakker om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine erfaringer med Rieju kan oppsummeres til rust og fusk. Alle nye mopeder har elektronisk tenning. Til og med min 1994-modell hadde det. Det han kanskje mente var elektronisk sperre.

Det kan godt hende det var elektronisk sperre han mente. Men er det så drit at den sperrer når speedometeret når 45 km/h?

 

EDIT: kan det være at han mente slik "power-up system"? Og hva er det for noe?

Endret av Heika98
Lenke til kommentar

Rieju Mrt har Power up system ja. Husker ikke helt i farten hvordan den sperrer, men den sperrer på en annen måte enn de fleste andre sperrer. Er vanskeligere å fjerne.

De fleste andre sperrer på 10000 RPM unsett om speedometeret viser 25 eller 75 km/h, men jeg er ganske sikker på at det Power-Up systemet til Rieju sperrer på 45 km/h unsett om det er 4000 eller 10000 RPM. Så derfor et det ingen vits å trimme Rieju uten å fjærne sperra for da vil den fortsatt sperre på 45 km/h. Og slik trim-coil passer ikke på Rieju med det systemet. Det er iallefall slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg prøvekjørte en MRT, men likte den ikke noe særlig. Den hadde fjærna plomba så den gikk i 70 uten å ha borra CDI eller noe så den myten av den sperrer på 45 km/t er avkreftet. MRT speedometeret viser mer korrekt fart enn andre mopeder slik som Derbi og Aprilia. Dette har jeg målt med GPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...