Gå til innhold

Lurer litt!!!


{TRiAL}

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig har jeg et Ti 4200 64Mb og har ikke tenkt å bytte, selv når HL2 osv. kommer ut...

 

Jeg vil si det er smak og behag. MÅ du ha bedre ytelse, så handler du. Er du fornøyd, handler du ikke.

 

Det går nesten ikke å spørre andre om deres mening i en slik sak. Du må ta det på "feeling'en" :wink:

Lenke til kommentar

Sant nok det...

Nå er ikke jeg så veldig inn i hva det kortet mitt yter og slikt...og heller ikke på klokking av kort osv.

Har: Asus P4PE HK, P4 2,4ghz, 512mb PC2100 og skjermkortet som nevnt ovenfor.

Bare lurer på om noen har da en lignende setup, og hvordan dette vil funke for spill og slikt som kommer i nærmere fremtid som f.eks HL2...

Lenke til kommentar
Sant nok det...

Nå er ikke jeg så veldig inn i hva det kortet mitt yter og slikt...og heller ikke på klokking av kort osv.

Har: Asus P4PE HK, P4 2,4ghz, 512mb PC2100 og skjermkortet som nevnt ovenfor.

Bare lurer på om noen har da en lignende setup, og hvordan dette vil funke for spill og slikt som kommer i nærmere fremtid som f.eks HL2...

 

Systemet ditt er vel helt kurrant det. Når det gjelder HL2 er det vel ingen som vet når det vil komme ut, så å bytte ut et skjermkort nå fordi man tror man kanskje vil trenge det når HL2 kommer er ganske meningsløst. Kjøp deg nytt skjermkort når du føler at det du har ikke lenger tilfredstiller dine behov.

 

Forøvrig: I framtidige poster er du nødt til å velge en mer informativ topic. Gjør du ikke det vil dine poster med dårlig topic bli stengt.

Lenke til kommentar

helt enig med moderator her..

hadde et ti 4200 kort før og har nettopp kjøpt meg ati 9800non pro

ser at ti-kortet mitt kunne jeg ha beholt ennå i 6-8mnd.

 

spilte tom raider med ti-kortet(direct x9 spill)ingen pro,kan jo hende

hl 2 trengen litt mere ytelse av grafikkortet.men er sikker spillbart med ditt kort også.

 

synes ti-kortene ennå har mye ytelse i dagen spill..

kjøper du ati 9800 eller gf-fx 5900 får du ca 20-30 mere fps i spill,noe som er vanskelig og se med det blotte øye..

Lenke til kommentar
synes ti-kortene ennå har mye ytelse i dagen spill..

kjøper du ati 9800 eller gf-fx 5900 får du ca 20-30 mere fps i spill,noe som er vanskelig og se med det blotte øye..

 

Det kommer bl.a ann på hvilken framerate du hadde fra før, 20-30FPS er en ganske grei økning, men R9800 er over 3x så rask i enkelte situasjoner og selv uten AA og AF har jeg sett forskjell på 40-50FPS.

Lenke til kommentar

40-50 fps i spill !fra ti 4200 til ati 9800.3 ganger så rask i enkelte sitvasjoner !snakker vi om samme kort ?

er ikke noe jeg har merket med mitt ati 9800 kort

 

men det er klart det er fårskjell i utelse mellom disse kortene

fikk en økning fra ca 10000-11000(ti-4200) til 13000-14000 i 3d mark 2001 med ati.

 

i 3d mark 2003 fikk jeg 5505 som mest(overklokket)

 

tom raider og cmr 3 fikk jeg ca 20-30 mere i fps.

men det er klart hvis jeg vil kjører med 1280x1024 og aa x4 er det

jo krefter nok og gjøre dette(båndbredde ca 18-19)

noen spill kan man til og med kjøre med 1200x1600 uten at det hakker..

 

men spiller normalt i 1024x768 og da er fårskjellen ikke så stor.

får og si det slik ingen av mine spill hakket med ti-kortet og ingen spill

hakker med ati-kortet.da kan det være vanskelig og se fårskjell med

det blåtte øye.

 

men 40-50 fps mere fra ti-4200 til ati 9800 det spillet vil jeg se med standar oppløsing og ingen aa eller af...

 

ps:hvis man hadde et mx-kort fra før da blir det jo veldig stor fårskjell(40-50 fps)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...