Gå til innhold

Starte med "Blanke ark"


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg lurer på om det er noen mulighet for en som har dreti seg loddrett ut før i tiden og kunne evt starte på nytt. Jeg er 22 år gammel og gikk 2 år på videregående (studiespesialiserende) Jeg strøk begge årene, i følge "Vigo.no" Jeg vet ikke hvorfor jeg fikk gå Vg2 i det hele tatt siden Vg1 ikke var bestått. Men uansett så leter jeg etter løsninger for å evt kunne prøve igjen, om det så blir fra starten av. Så jeg har prøvd å søke meg frem til hvilke muligheter jeg evt har og skjønner svært lite. Noen som vet noe som helst om hva jeg evt kan gjøre? Eller noen som kanskje har erfaring fra noe av samme type situasjon. Deler gjerne mer info om det trengs, så lenge det ikke er for personlig så klart :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strøk du i alle fag? Hvis ikke hadde kanskje det letteste vært å ta opp fagene du mangler hos f.eks sonans eller Bjørknes. Lite kult å starte i vg1 med 15 åringer når man er 22 (Snakker av erfaring siden jeg er 94 og går vg3 med 95)

strøk ikke i alle fag nei. Så privatist er kanskje ikke så dumt nei :)

Lenke til kommentar

Klart det er muligheter for å fullføre og bestå den videregående skolen.

 

Og, i mine øyne er det ikke noe som er så lurt som akkurat det, da bare det å ha et vitnemål fra VGS åpner mange dører. Så med det vil jeg bare på det sterkeste anbefale og gå for det du tenker der. Så absolutt en god idé! Jeg mener det er viktig å oppnå generell studiekompetanse, og eventuelt få seg en utdannelse, muligens.

 

Et annet tips kan være å oppnå generell studiekompetanse gjennom 23/5-regelen, for deretter å begynne på studier.

http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/

 

 

"Gå aldri inn i en gruve, men få deg en utdannelse."

-Silvio Berlusconi

Lenke til kommentar

Strøk du i alle fag? Hvis ikke hadde kanskje det letteste vært å ta opp fagene du mangler hos f.eks sonans eller Bjørknes. Lite kult å starte i vg1 med 15 åringer når man er 22 (Snakker av erfaring siden jeg er 94 og går vg3 med 95)

SÅ krise er det da ikke å gå vg3 med et kull som kun er ett år yngre enn deg? Kjenner et par stykker som går vg3 i Oslo (de er 94, går med 95), og virker ikke som om de synes det er så veldig krise, utover at de henger litt etter i forhold til oss som fullførte på normert tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...