Gå til innhold

Nødstopp's Rigglogg - Kommentartråd


Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Ganske gøy å følge med på. Venter selv på 880, Eller hva nå som kommer :D

 

Blir spennende å se ja. Satser på at de kjekkere ryktene stemmer.

Tar Nvidia samme veien som med 680, er det godt mulig jeg heller kjøper enda et 780, da jeg kan få skaffet et billig fra en kompis. Går jeg fullstendig amok blir det 3-way SLI, men det er heller tvilsomt. Må jo spare litt penger også. Har strengt tatt ikke bruk for det heller. :roll:

 

En ting er sikkert, jeg skal ha X99. :grin2:

Endret av Nødstopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om ryktene jeg har hørt stemmer, kommer GTX 880 Ti, GTX 880, GTX 870, og GTX 860 på både TSMC's 28nm og 16nm prosess, henholdvis noe før og noe etter jul. Om ryktene stemmer, ønsker du kanskje å vente med kjøp av GPU til noe etter jul. Selv sliter jeg med å tro at nVidia er gale nok til å gjøre det, så jeg tror at 16nm versjonene kommer til å være 900 serien.

Kilde: http://semiaccurate.com/2014/07/01/nvidia-updates-gm204-maxwell-roadmap/
Charlie Demerjian kan man si mye om, men han pleier å treffe bra på nVidia.

Lenke til kommentar

To versjoner av hvert kort under samme navn med forskjellige produksjonsprosesser? :huh:

Høres ut som som en veldig rotete måte å gjøre det på. Virker i så fall mer sannsynlig det du sier.

 

Det er uansett så mange rykter ute og går nå at jeg bare får holde meg til ventingen.

Har forøvrig ikke tilgang til artikkelen du linket da jeg ikke er subscriber.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Takk, takk. :)

Ny oppdatering med custom kabler og sleeving kommer forhåpentligvis før April en gang.

 

Alt av fittings og tilbehør til pumpa er fra Bitspower.

 

Pumpetopp

Tank

Deksel/modkit

 

Kjøpte denne tanken i tillegg for å få med spylerøret (røret som senkes i kjølevæska for å unngå at den spruter ned i tanken og skaper bobler) og topp med tre gjengehull.

Endret av Nødstopp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk :)

 

Slik det er nå har jeg nok mulighet for ganske mye høyere kjøleytelse, men viftene jeg bruker er ekstremt stillegående (7-900RPM), så det blir noe varmt etter en stund med load på overklokkede komponenter. 120mm-viftene dytter en helt grei mengde luft gjennom 480-radiatoren, men selv med push/pull på den 80mm tykke 280'n er det ikke så veldig mye luftflyt der.

Jeg har angret litt på viftene jeg kjøpte i etterkant, og kommer mest sannsynlig til bytte de ut når både 120- og 140mm-versjonene av EK's nye Vardar-vifter blir tilgjengelige. Kjekt å ha muligheten for å kjøre viftehastigheten opp under benching og slikt, dessuten er de overlegne nesten alt når det kommer til statisk trykk - noe som er kjekt med tykke radiatorer.

CPU legger seg på 65-70c under load ved 4.7GHz 1.32v, og GPUene mellom 45 og 50c på ~1200MHz 1.2v (stock BIOS, skal flashes med Skyn3t's snart).

Pumpa kjører for øyeblikket på hastighet 2 av 5, så det er nok littegrann å hente der og, men det gjorde ikke så veldig stor forskjell.

Lenke til kommentar

Tøft,! :D
Dette er av typen tråder som inspirerer meg veldig til at jeg skal for første gang gå i gang med vann.

Jeg har også satt opp PL-1 i handlelista, de skal på 3 stk EK 480 XTX. Oppi hodet mitt så skal det bli 2 rads i pull, og en i push. Det burde absolutt bli "nok", men kanskje greit med hastighetsregulering. Hva med eLoop kanskje?

Tenker litt høyt her nå. :p

Til lakkering, har du vurdert PlastiDip? Hva brukte du? Ser du skrive jallalakk, hehe!

Lenke til kommentar

Brukte standardlakken på boks de har hos Clas Ohlson, og var kanskje ikke flink nok til å vaske aluminiumsplatene på forhånd. Skulle muligens brukt et løsemiddel i stedet for vann og såpe.

 

Har sett på PlastiDip, men hadde allerede et par bokser Clasern-lakk stående, så jeg ville heller bruke av de. Det skal dog definitivt prøves ut i fremtiden.

 

eLoop er uten tvil veldig gode vifter, men det finnes meget kurante alternativer også, og i en del tilfeller bedre. Du bør også ha i bakhodet at eLoops har et problem med viftebladene - de henger nokså løst på akslingen og vil skrape borti radiatoren om du kjører pull med viftebladene hengende nedover. Dette kan dog løses med en radiatorshroud eller brakett.

 

Ellers tror jeg at jeg ville anbefalt PWM-versjonen eller PL-2 fremfor PL-1; med tykke radiatorer kan det være litt kjøleytelse å hente ved noe høyere turtall. Med 3 stk. 60mm tykke 480-radiatorer kan det hende det ikke utgjør så veldig stor forskjell da. Det er en rimelig svær mengde kjøleoverflate.

 

Hvilket kabinett skal du bruke, og hva skal kjøles ned av hardware?

Endret av Nødstopp
Lenke til kommentar

Hmm, var ikke klar over problemene med eLoop, det var litt synd egentlig, de er utrolig pene.

Kabinettet jeg skal bruke er LD PC-V8, så har litt plass og ta av.
Alt blir kjøpt hos DigitalImpuls, så det blir AsRock X99 OC Formula, 970 GTX SLI (har et fra før), 16GB RAM osv osv. Mulig jeg kan spare litt ved å kjøpe litt her og der i stedet, men det betyr ikke så mye for meg som support gjør.

Har trua på systemet, fått mye gode tips. :)

Hvilke PWM versjon tenker du på da? Multiframe? I så fall så burde jeg tenke på en kontroller også, blir endel av de, og har ikke lyst til å trekke alle inn til HK.

Men jeg skal ikke kuppe tråden din, sorry :)

Lenke til kommentar

PC-V8, ja. Mildt sagt mye plass i den kassa. :D

 

Har selv brukt Multiframe PWM og var veldig fornøyd med de. BlackSilent Pro finnes også i PWM-utgave. Om du ikke vil dra hver enkelt vifte til hovedkortet, evt. ikke har kontakter nok er en slik ekstremt nyttig. Jeg kommer til å bruke to slike og bare kjøre de via to PWM-tilkoblinger på hovedkortet, så har jeg kontroll på 120 og 140mm-viftene hver for seg. Har også tilkobling for temperatursensor, så jeg tenker å la viftene bli styrt av vanntemperaturen - da slipper man de plutselige (og irriterende) endringene i turtall om man lar de bli styrt av CPU-tempen, som sporadisk skyter opp og ned ved varierende last.

Endret av Nødstopp
Lenke til kommentar

Vanlig lakk sitter generelt dårlig på aluminium, du burde i hverfall bruke grunning først.

 

MEN hvis man er forsiktig så man ikke lager riper, så burde jo chlas lakk funke greit :)

 

Stilig prosjekt, følger med på dette!

 

Lakken fungerte visstnok som grunning også, i følge etiketten i alle fall. Jeg sprayet først på et veldig tynt lag og lot det tørke en stund før jeg sprayet skikkelig på. Burde kanskje pusset metallet litt med veldig fint sandpapir/stålull før jeg vasket og lakkerte, fikk det i tips av en kompis i etterkant.

 

Men det gjør ikke så mye, det er kun baksiden som får litt slitasje i lakken pga. kablinga.

Lenke til kommentar

Det er bare en "feil" jeg ser med PC-V8 (foruten størrelsen, men for meg så har den mye å si - høhø), og det er sidepanelet. Det er skrudd, og det kan jeg ikke helt skjønne at det har gjort. Lurer på om det kan moddes litt.

Den Swifttech saken virket hendig, skriver ned den. :)

Er ikke 100% på viftene enda, men lurer på om jeg skal prøve med PL-1, jeg håper selvsagt de kommer til å gjøre en god nok jobb. Som du sa, 3x480 er mye kjøleflate. :)

Jeg blir jo aldri sikker på en dritt, det er ufattelig irriterende. Hadde vært så mye enklere om jeg bare hadde visst at jeg skulle ha "den" + "den" + "en sånn" = Win. :p Fjordlandmannen vettu - det er for mange valg der ut! :D

Takk for tipsene, jeg setter veldig pris på at du deler erfaringen din. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...