Gå til innhold

Høytalere og forsterker 5-6k


Anbefalte innlegg

Hei. Har fått øynene opp for lyd og bilde og er derfor på utkikk etter høytalere som leverer bedre lyd enn det som er integrert i TVen.

 

Sitter fortsatt på gutterommet, så det er litt begrenset med plass, men er altså på utkikk etter noe med litt trykk i. Spiller ganske mye musikk med bass alà dubstep, hardstyle, metal, rock og punk.

 

Har ikke lyst å bruke veldig mye penger, da jeg er helt ny i gamet men har satt meg et fornuftig budsjett på rundt 5-6 tusen for to stk. høytalere og en forsterker/reciever.

 

Har ikke behov for surround.

 

Hvilke merker skal man se etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har Dynavoice fx-6 EX og jeg er fornøyd, dunker godt for prisen.

 

Uansett hvilken du velger her så får du bra lyd for pengene

 

http://surround.no/Produkter/H%C3%B8yttalere/Gulvh%C3%B8yttalere.aspx

 

Spesielt DF-5 er suveren på lydkvalitet.

 

så var det å finne seg en forsterker da eventuelt stereoforsterker

 

 

Jeg har selv dette her

Den pakken her og er fornøyd

 

http://surround.no/Produkter/Surroundpakker/5-0-med-forsterker/Onkyo-TX-NR626---Dynavoice-Magic-F-6-EX-50-Pakke-Black-Oak-100774-p0000000783.aspx

Lenke til kommentar

Dynavoice er et fint valg om skal gå for et budsjettalternativ som skal spille det meste på en grei måte, og samtidig ser bra ut.

 

Yamaha NS-777 er også et par jeg ville sett mye, mye godlyd for pengene og fin utføring.

 

Når det gjelder forsterkeren kommer det litt an på nytten. Skal anlegget kun brukes til musikk, eller kommer du til å se særlig film, koble opp f.eks konsoller eller andre ting i tillegg?

Lenke til kommentar

Når det gjelder forsterkeren kommer det litt an på nytten. Skal anlegget kun brukes til musikk, eller kommer du til å se særlig film, koble opp f.eks konsoller eller andre ting i tillegg?

Planen var å koble til alle enheter via forsterker for også sende signalet til TV.

 

 

Hvis TS er ung og bryr seg mer om maks bass enn lydkvalitet har man jo også CV VE-12F, Kombinerer man med en enklere NAD-forsterker så skaper det mer enn nok dunk til et gutterom.

Jeg er 22, men liker at det trykker og får hjerte til å banke. Mulig det ikke er maks bass jeg er ute etter, men liker at det dunker godt.

 

Edit: Ser at MPX har tilbud på Klipsch RF-62 MK1 til 4k. Dette er altså lillebroren til høytalerne en kompis har og de produserer meget bra lyd

Endret av Unlikely
Lenke til kommentar

Kan jo alltids kjøpe eit par med logitech z5500. Detta er datahøgtalara. Desse har MEEEEGET!! god bass. Har dei sjølv. Hadde dei hos ein ven( bur i leiligheit). Han satt bass boost på fullt og volum på 100(går opp til 1200?) Eg gjekk 3 etasjer ned og golvet der nede dirra. Minuset er at bassen dominere dei små diskantane. Vist du er glad i bass er detta anlegget for deg! Ligg på rundt 1500kr plugandplay.

 

Ellers kan du kjøpa klipsch rf-62.

 

Hadde gått for den siste vist du vil ha god lyd med grei bass.

Lenke til kommentar

Kan jo alltids kjøpe eit par med logitech z5500. Detta er datahøgtalara. Desse har MEEEEGET!! god bass. Har dei sjølv. Hadde dei hos ein ven( bur i leiligheit). Han satt bass boost på fullt og volum på 100(går opp til 1200?) Eg gjekk 3 etasjer ned og golvet der nede dirra. Minuset er at bassen dominere dei små diskantane. Vist du er glad i bass er detta anlegget for deg! Ligg på rundt 1500kr plugandplay.

 

Ellers kan du kjøpa klipsch rf-62.

 

Hadde gått for den siste vist du vil ha god lyd med grei bass.

 

Høy og rumlende bass er vel ikke det somme som god bass...

 

Det TS er på jakt etter er nok mellombassområdet og da trenger man ikke slik rumlende dypbass.

 

Ett par gode høyttalere med 6/8 tommers elementer vil nok gjøre jobben bra med en ok forsterker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Veldig vanskelig å ta en avgjørelse når man ikke har peiling på lyd og bilde.

 

Var på besøk hos en kompis i går og fikk prøvekjørt et par jamo høytalere med 6.5" elementer. Det låt bra, men manglet evnen til å produsere de samme dype basstonene som Klipsch RF-82, men slik er det vel å gå ned i størrelse.

 

Hvilke merker er solide? Er det ok å gå for Komplett sitt eget Intono merke, eller bør man se etter mer kjente merker?

 

Slik jeg så for meg oppsettet, så vil jeg helst unngå å kjøpe en dedikert subwoofer, men samtidig har fin lyd og ikke bare pumpe de dype tonene ut i rommet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...