Gå til innhold

[Løst] backup av kontaktliste via gmail


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke sikker på om det virker på samme måte på en LG, men om du åpner kontaktlista og trykker på meny knappen, har du muligens en valg mulighet til og Slå sammen kontaktene med Google kontoen som vist på bilde under, hvor det står Merge with Google da den er på engelsk.

 

contacts-account-to-display.jpg

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Hmm har fått til et eller annet her, men det er i vcf-format. Litt tungvint ser det ut som for jeg må åpne hver kontakt for å se informasjon, men det funker jo forsåvidt.

Har dog hørt at kontaktlisten skal komme opp under "kontakter" på gmail kontoen men det gjør den ikke. Har sendt den som mail til meg selv (resten forklart over) og er å finne i inboksen.

 

Er saken løst tro?

 

Og hva gjør jeg når jeg bytter tlf og vil overføre fra google til den?

Endret av tombaj
Lenke til kommentar

Kontaktene kommer opp under kontakter på Gmail dersom det er valgt at skal synkroniseres mot Google kontoen. Kan ta litt tid før de dukker opp.

 

Kontaktene som er i synk. med Google kontoen har en liten blå G (social_google_box_blue.png) ved siden av seg i kontaktlista på telefonen. De vil alltid være i backup og komme opp på alle telefoner du logger deg på med samme Google konto på.

 

Har du fått laget en enkelt vcf-fil med hele kontaktlista intakt kan du importere den til Google kontoen. Men enkleste er og slå sammen slik jeg beskrev i min første post.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

byttet til min Samsung S4 og der gikk det smertefritt.

Var å kjøpte meg en minnekort også, så nå har jeg lagret kontakter på både gmail, outlook og minnekort hehe.

 

Ved siden av kontaktene på S4'n står det en liten G som du sier, men ikke på LG'n

Endret av tombaj
Lenke til kommentar

Ah, ikke på LG nei, trodde den G-en var på alle Android telefonene, da ble nok ikke forklaringen min helt "LG-brukervennlig" desverre. Men fint det løste seg, og at du nå har backup på flere plasser :)

 

Det fine med og ha dem på GMail/Google kontoen er at du da enkelte får de med deg videre uavhengig av hva slags telefon type man skulle bytte til enten det er Android, Windows Phone eller en iPhone, bare ved og logge seg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...