Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

http://ipad.dagbladet.no/2014/07/21/nyheter/utenriks/ulykke/34436958/ sliter med å søke på vg i dag, Dagbladet får holde...

"Hun presiserer at Norwegians ruter ikke går over området der tragedien skjedde."

 

"Mens Norwegian nå har gjenopptatt Ukraina-flyvningene, opplyste informasjonssjef Knut Morten Johansen torsdag at SAS ikke har ruter over Ukraina."

 

Ja de flyr over ukraina, jeg sa ikke over det området... SAS droppet det og det holder jeg med dem i. Men det er typisk lavprisselskapene, alt for å spare penger! Grøss

Lenke til kommentar

 

 

http://ipad.dagbladet.no/2014/07/21/nyheter/utenriks/ulykke/34436958/ sliter med å søke på vg i dag, Dagbladet får holde...

"Hun presiserer at Norwegians ruter ikke går over området der tragedien skjedde."

 

"Mens Norwegian nå har gjenopptatt Ukraina-flyvningene, opplyste informasjonssjef Knut Morten Johansen torsdag at SAS ikke har ruter over Ukraina."

 

Ja de flyr over ukraina, jeg sa ikke over det området... SAS droppet det og det holder jeg med dem i. Men det er typisk lavprisselskapene, alt for å spare penger! Grøss

 

Det står ingenting i artikkelen om at SAS dropper flyvninger over Ukraina. Det står at de ikke har ruter over Ukraina.

 

Lenke til kommentar

Innenlands flyr jeg nesten alltid med SAS. Dette er fordi jeg liker veldig godt at man får inkludert bagasje, avis, kaffe/te og frokost. Men først og fremst ungdomsbillettene deres. Jeg flyr ofte mellom Trondheim og Stavanger, og da er alltid SAS ungdomsbillett det billigste alternativet jeg finner. De få gangene jeg har flydd med Norwegian, har jeg ofte blitt rammet av forsinkelser.

 

Når det gjelder langdistanse kan jeg ikke huske å ha brukt SAS, men fløy til og fra Bangkok med Norwegian rundt påsketider år. Vi var veldig fornøyd med prisen vi fikk, men det var utrolig mye frem og tilbake fra Norwegians side. I løpet av de månedene fra vi bestilte til vi reiste, fikk vi plenty med mail om at flytiden var endret, flyet vi skulle dra med var endret osv. Vi endte med å måtte ta en fly der skjermene var elendige, og de hadde bare 3 kanaler, der de samme 3 filmene gikk om og om igjen. Så hvis man ikke var heldig, så måtte man hoppe midt inn i filmen. Det det kjedeligste var at vi hadde betalt masse penger for å velge sete, og mat, men plassene våre fikk vi ikke, og det viste seg at alle fikk mat, noe som var hyggelig for han ene kameraten min som ikke hadde betalt, men kjedelig for oss andre som hadde brukt over 400 kr.
Men, nok klaging. På hjemturen fikk vi heldigvis Dreamliner-flyet som planlagt, og jeg var super fornøyd! God benplass (fordi vi fikk de setene vi hadde bestilt), kjempe bra skjermer, grei mat og ingen forsinkelser! Hadde vi fått en lik flyvning på vei ned, så hadde jeg vært super fornøyd med Norwegian. Nå er jeg litt lunken :p hehe

Lenke til kommentar

Pris er selvsagt viktig - ikke minst innenlands - men din erfaring med mer forsinkelser hos Norwegian stemmer ikke med statistikken - på den nevnte strekningen har SAS mest forsinkelser på de ferskeste tallene fra Flightstats - dette kan selvsagt variere utfra tiden en flyr på døgnet.

 

Endringer, og tilhørende mail, på langdistanse er faktisk temmelig vanlig når en har mellomlandinger og bestiller i god tid. Har opplevd dette med flere utenlandske selskap. Gjerne på så små ting at jeg knapt finner dem. Regner med at mailene er automatisk generert og det er langt bedre enn å komme på flyplassen å få beskjed om de endringene som betyr noe i siste liten.

Lenke til kommentar

Bekrefter dette med stadige endringer på turer bestilt i god tid, gjerne over lange distanser. Dette skjer uansett selskap, og ofte oppleves endringene som minimale (5 min endring på landingstid), men andre ganger er det store endringer (din hjemreise er avlyst, og du må reise hjem 12 timer før). Irriterende, men viktig å følge med på dem, i det minste sjekke noen dager før man skal reise.

Lenke til kommentar

bar vert mye styr ang Norwegian nå i det siste, problemer med de nye 787 dreamlineren'e osv.

hva ville dere brukt om dere skulle reist? Alene eller med familien.

 

langdistanse med Norwegian vs SAS, erfaringer?

 

hvordan er dreamlinere'n? erfaringer?

 

Noen som har reist til USA med Norwegian/SAS og ønsker og dele noen historier/erfaring/tips?

 

har dere noen bra eller dårlig erfaring om selskapene generelt? :dribble::w00t:

 

Jeg har flydd mye over dammen, med diverse selskap. Lufthansa, SAS, Virgin, British Airways, American Airlines og Delta. De fleste turene har gått knirkefritt, og har i grunn ikke noe negativt å si om noen av disse.

 

Siste "hendelse" var dog et godt eksempel på hvordan British Airways valgte å håndtere et problem jeg en og kompis havnet i. Vi skulle fly hjem fra LAX, hvor flyet vårt ble forsinket med to timer. Dette gjorde at vi ikke rakk flybytte i London(to timer er i grunn ikke nok på slike strekninger, i tilfellet problemer skulle oppstå). Når vi ankom flyplassen informerte skranken om at vi ikke ville rekke det, og ville booke oss om til et annet selskap før jeg fikk åpna kjeften. Ho spurte hvem som fløy til Stavanger, og kunne velge mellom Lufthansa(som heller ikke er medlem av BAs "OneWorld") eller American Airlines. Lufthansa var på tidspunktet mitt valg, men på grunn av utrolig dårlig tid(flighten gikk om en drøy halvtime) fikk vi heller seter på American Airlines. Disse fløy uansett til London(LHR), slik vi rakk opprinnelige flyet fra LHR til Stavanger.

 

Alt dette skjedde på et par minutt - null stress fra vår side(minus noen dataproblemer de hadde på LAX). I tillegg fikk jeg en del ekstra bonuspoeng hos OneWorld for "bryderiet"(nok poeng til t/r LHR fra SVG).

 

Jeg kommer aldri til å fly med Norwegian uansett hvor billig de vil ha meg over dammen. De driver usedvanlig tight tidsskjema mtp hvor uheldige de har vært med 787en, dårlig backupløsninger og tydeligvis dårlig rutiner når "shit hits the fan". Jeg reiser såpass mye at jeg rett og slett ikke orker å bruke tid på problemer som dette, når jeg kan fly med større selskap i allianser for ofte den samme prisen.

 

Kom hjem fra nok en tur over dammen for et par dager siden(Las Vegas) - hvor jeg sjekket opp Norwegian gjentatte ganger før jeg bestilte turen. De kom aldri billigst ut(nå sjekket jeg ikke frem til LAS, men blant annet JFK og LAX).

 

Jeg kan dog tenkte meg Norwegian og deres Dreamliner er en hyggelig opplevelse når alt går som det skal. Jeg er dog lite fan av prinsippet at jeg selv må kjøpe mat ombord, da sånt bør være inkludert på en flytur på 10 timer. Jeg har dog svært lyst å fly med Dreamlineren, og ser frem til å prøve United ved neste USA tur.

Endret av Woods
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

HBK : VG , if you're not down with Norwegian I've got 2 words for you : SUCK IT ! (flighten til NY var bare ca. 30 min forsinket , et moment var Japan airlines som var litt treg på JFK)

 

Cheese sandwich var ikke noen høydare dog , null smak og gud forby at de skulle ha noe saus attåt som gir det mer futt (f.eks sennep)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...