Gå til innhold

RAM for Asus Z87-PRO


Jappesen

Anbefalte innlegg

Jeg har en masse problemer med hovedkortet mitt, noe jeg aldri har opplevd tidligere. Kan det være p.g.a. RAM brikkene mine:

 

CORSAIR 16GB DDR3 VENGEANCE PRO BLUE 1866MHZ (2X8GB)

 

Edit: CMY16GX3M2A1866C9R

 

Den står ikke på Asus' oversikt over Qualified Vendor's List.

post-220397-0-04838500-1394447314_thumb.gif

Endret av Jappesen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags problemer? Bluescreen, maskinen starter ikke eller henger seg?

 

Muligens må du aktivere intel XMP for å få full hastighet, siden en del hovedkort støtter ikke mere en 1600 MHz uten å aktivere XMP eller sette det manuelt (Form av overklokking).

 

Om maskinen ikke startet i det heltatt prøv trykk MemOK knappen i noen sekunder.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva slags problemer? Bluescreen, maskinen starter ikke eller henger seg?

 

Muligens må du aktivere intel XMP for å få full hastighet, siden en del hovedkort støtter ikke mere en 1600 MHz uten å aktivere XMP eller sette det manuelt (Form av overklokking).

 

Om maskinen ikke startet i det heltatt prøv trykk MemOK knappen i noen sekunder.

XMP har med overklokking å gjøre så vidt jeg forstår og det er ikke aktuelt.

Jo, kortet støtter hastigheten.

Ikke blue screen, men en del andre problemer med maskinen; rebooter istf. shut down, mus som ikke fungerer I WinPE (har gjort det før), men OK i bios......

Er på jakt etter å prøve å finne ut hva som er galt før jeg kaster hovedkortet i søpla....

Lenke til kommentar

Jeg har samme problem. Trodde først det var noe galt med strømforsyningen, men da jeg slo av Corsair link programmet så slår maskinen seg iallefall ikke av. :)

Må inn i bios og endre på hva den skal boote hver gang, rambrikkene står også på 1333 Mhz.

Har heller ikke brukt Xmp etter at jeg nå iallefall kan bruke maskinen. Jeg får også opp at cpu viften ikke fungerer rett. Et helvete, burde kjøpt ett annet hovedkort :hm:

Jeg får prøve med nye minnebrikker.

 

Corsair Obsidian 800D -ASUS Z87-Pro- Gigabyte Radeon R9 290 Windforce 3X -Intel Core i7-4770 Processor - ASUS ROG Xonar Phoebus-Kingston DDR3 HyperX Predator 8GB 2400Mhz- Corsair AX 860i PSU

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...