Gå til innhold

Ny skjerm


Hello97

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal du bruke skjermene til, da? Hvis du skal spille kommer du ikke til å klare å kjøre 4k på 3 skjermer.

 

Den første skjermen har bedre bildekvalitet, men 1920x1080 oppløsning. Den andre har dårligere bildekvalitet (på grunn av billigere paneltype), men 4k oppløsning. Det koster ikke mye mer å lage en 4k-skjerm enn en 2k-skjerm. Den eneste grunnen til at 4k-skjermer er dyrere er fordi det er en nyhet i markedet. Om et år eller to vil UHD-skjermer være like billige som Full HD-skjermer i dag. Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for den første skjermen fordi det er bedre bilde og den er billigere. Vent med 4k til det blir standard på markedet. Svært få filmer, spill og annet støtter 4k i dag uansett.

 

Skal hovedsaklig brukes til gaming og Kanskje minimalt videoredigering. Ellers litt nett titting

 

Da velger du 1920x1080 med mindre du har 4x780Ti.

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

Vent med 4k til det blir standard på markedet. Svært få filmer, spill og annet støtter 4k i dag uansett.

 

Merkelig påstand.

Er jo ekstremt mange spill som støtter 4K oppløsning. Selv har jeg kjørt veldig mange spill på 5870x1080 som fungerer helt fint. 4K bør jo fungere vel så bra.. Men må jo ha hardware for det da det krever veldig mye.. spesielt om man skal kjøre 3x 4K skjermer på et spill.

 

Film derimot så er vi vel fortsatt en liten stund unna at 4K blir lett tilgjenglig.

 

Ellers er det jo greit med et skrivebord som har 4K oppløsning ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenker mest på Hva FPS jeg kan få på BattleField 4 på medium/high.

 

Hva kan jeg få på 3 1080p

 

Og 1 4K skjerm

 

Heller litt mot 3 skjermer nå fordi at 4k er ganske nytt på markedet og det er en god del bedre kvalitet på en IPS skjerm

Lenke til kommentar

 

Vent med 4k til det blir standard på markedet. Svært få filmer, spill og annet støtter 4k i dag uansett.

 

Merkelig påstand.

Er jo ekstremt mange spill som støtter 4K oppløsning. Selv har jeg kjørt veldig mange spill på 5870x1080 som fungerer helt fint. 4K bør jo fungere vel så bra.. Men må jo ha hardware for det da det krever veldig mye.. spesielt om man skal kjøre 3x 4K skjermer på et spill.

 

Film derimot så er vi vel fortsatt en liten stund unna at 4K blir lett tilgjenglig.

 

Ellers er det jo greit med et skrivebord som har 4K oppløsning ;)

 

 

Hm ja, jeg tok visst feil. Det ser visst ut til at de fleste nye spill støtter 4k. Men filmer er fortsatt langt unna 4k, og youtube og andre videospillere på nett har svært lite utvalg i 4k.

 

 

Tenker mest på Hva FPS jeg kan få på BattleField 4 på medium/high.

 

Hva kan jeg få på 3 1080p

 

Og 1 4K skjerm

 

Heller litt mot 3 skjermer nå fordi at 4k er ganske nytt på markedet og det er en god del bedre kvalitet på en IPS skjerm

 

Usikker på om ett 680-kort vil klare 3 skjermer i BF4, men det kommer helt an på kravene dine til fps. Tipper rundt 30 fps i gjennomsnitt, fps drops ned til 10-15 når det skjer mye på bildet. Men har du råd til tre 4k-skjermer vil jeg anbefale deg å kjøpe 3x 1080p og bruke pengene du sparer på et til 680-kort.

Endret av moby_duck
Lenke til kommentar

 

 

Hm ja, jeg tok visst feil. Det ser visst ut til at de fleste nye spill støtter 4k. Men filmer er fortsatt langt unna 4k, og youtube og andre videospillere på nett støtter ikke 4k.

 

 

Hmm. hva mener du med det?

 

 

Ja, det finnes noen videoer i 4k, men det er kun et fåtall. Har begynt å se noen let's play videoer i 4k, men disse er filmet i 1080p og oppskalert til 4k, noe som egentlig ikke gir bedre bilde.

 

Poenget mitt er at 4k ikke er standard, og derfor betaler du mer enn nødvendig for det. Om et år eller to vil som sagt prisen på 4k-skjermer være mye lavere enn det den er i dag.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hm ja, jeg tok visst feil. Det ser visst ut til at de fleste nye spill støtter 4k. Men filmer er fortsatt langt unna 4k, og youtube og andre videospillere på nett støtter ikke 4k.

 

 

Hmm. hva mener du med det?

 

 

Ja, det finnes noen videoer i 4k, men det er kun et fåtall. Har begynt å se noen let's play videoer i 4k, men disse er filmet i 1080p og oppskalert til 4k, noe som egentlig ikke gir bedre bilde.

 

Poenget mitt er at 4k ikke er standard, og derfor betaler du mer enn nødvendig for det. Om et år eller to vil som sagt prisen på 4k-skjermer være mye lavere enn det den er i dag.

 

Okei, du bare nevnte at videospilleren ikke støttet 4K, noe den gjorde :)

Vimeo sin videospiller støtter forøvrig også 4K, men du har rett i at det ikke er veldig mye 4K materiel.. men om absolutt alle tenker sånn, så blir det jo ikke akkurat mer populært .. :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis det er gaming skjerm du er ute etter, så vil jeg anbefale 120hz/144hz skjerm på det absolutt sterkeste.

Siden du linker til en 4k skjerm oppi 6k, så tenker jeg at du har et ganske så greit budsjett også.

Jeg mottok min BenQ XL2720z (144hz, 1080p, 27") igår og jeg ble blåst av stolen etter en runde med cs:go!
Skjermen koster ca. 3700,- på komplett og er verdt hver eneste krone etter min mening!
Jeg var skeptisk i lang tid siden jeg har hørt mye dårlig om høy refreshrate TN skjermer, men dette vil jeg påstå å si er bare tull! Selvfølgelig får du ikke samme fargeopplevelse som med en IPS skjerm, men det er søren meg ikke langt unna!

Kan også legge til at den "motion blur reduction" feilen som var på første revisjon av disse skjermene er nå fikset (min skjerm kom fra siste bestilling på komplett og det hadde ikke feilen).

Mange mener nok at 1080p er for lite på en 27" skjerm, men personlig så er det mer avslappende å se på for meg og jeg trenger ikke å sitte med ansiktet inni skjermen i kampens hete..... :)

Henger meg også på bølgen og sier at hvis man først har prøvd en 120hz/144hz skjerm.. så er det ingen vei tilbake.....

Lenke til kommentar

Jeg gikk for Asus PB-278Q og er sålangt ganske fornøyd. For meg er oppløsning viktig da jeg kan jobbe ordentlig med to vinduer samtidig uten å kjøpe en skjerm no.2 ..Kan jo fint bare skalere ned oppløsningen i spill så skjønner ikke helt at du må sitte med ansiktet i skjermen.

 

Høy oppløsning er også digg for RTS-spill (der må du kanskje sitte litt nærmere :D)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...