Gå til innhold

Den russiske aggresjonen mot Ukraina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Summering fra Dmitry Tymchuk fra i går med en interessant opplysning..................https://www.facebook.com/dmitry.tymchuk/posts/531342770327716

 

3. In Donbas, soldiers from the Aidar Battalion caught Tamerlan Enaldiev, one of the Deputy Defense Ministers of South Ossetia, chopped off earlier from Georgia.
It’s pretty obvious that Enaldiev began to state that he had ended up in Ukraine by chance, that he had not participated in any hostilities, nor had he commanded the mercenaries, and that an automatic machine gun ended up in his hands by error (an unknown passer-by shoved it there), I swear on my mother.
These captured personnel are clear evidence that Putin gathers mercenaries from all corners of his rotten unfinished empire.
A mercenary from the Caucasus that keeps drowning Ukraine in blood–here is the image of the Russian world, cherished by Moscow. Every reasonable person must see and understand this image [for what it truly is].

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er klart at det må være hundrevis av vitner til at det var 2 BUK systemer i området Snizhne (Snow) og Torez siden det ble fraktet dit - kanskje flyttet til forskjellige posisjoner - men ingen i området tør å snakke.

Man kan ikke regne med nok vitner før området er fritt igjen.

 

The Guardian; In Torez, some say missile's journey through town has been a hot topic but people are scared of talking to outsiders

 

Her er hvor mange fly som er skutt ned i Ukraina i denne krigen (ikke fra artikkelen)

F3ze8EuD.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Putins mareritt..................... :wee:

 

Folkets umiddelbare respons når Ukraina frigjorde Severodonetsk i dag (automatic captions)

 

[http://youtu.be/CJ6l6uAyrRk]

Det der virket langt i fra ekte....

Seriøst?????????????
Ja... Har sett veldig mange eksempler på denne typen jubel scener og dette var noe av det mest stusselige jeg har sett...

 

Det virker som det var avtalt og spill for galleriet rett og slett.

 

Ikke var det spesielt stor folkemengde heller så de hadde bok begrenset mengde med frivillige til å stille opp.

 

Jeg bare observer ut i fra klippet og har sett en haug av dem fra før...

Endret av αкαѕнα
Lenke til kommentar

 

 

 

Putins mareritt..................... :wee:

 

Folkets umiddelbare respons når Ukraina frigjorde Severodonetsk i dag (automatic captions)

 

[http://youtu.be/CJ6l6uAyrRk]

Det der virket langt i fra ekte....

Seriøst?????????????
Ja... Har sett veldig mange eksempler på denne typen jubel scener og dette var noe av det mest stusselige jeg har sett...

 

Det virker som det var avtalt og spill for galleriet rett og slett.

 

Ikke var det spesielt stor folkemengde heller så de hadde bok begrenset mengde med frivillige til å stille opp.

 

Jeg bare observer ut i fra klippet og har sett en haug av dem fra før...

 

Du glemmer en ting.

Her er ingen agitatorer til å hause opp stemningen eller trusler om traff for ikke å juble.

Ikke er de arabere heller.

De er Ukrainere som nettop har blitt befridd fra terrorister som har holdt byen deres i 4 måner og har nok mange grunner til være litt reserverte.

Var det arrangert tror jeg det hadde sett annerledes ut.

Lenke til kommentar

Du glemmer en ting.

Her er ingen agitatorer til å hause opp stemningen eller trusler om traff for ikke å juble.

Ikke er de arabere heller.

De er Ukrainere som nettop har blitt befridd fra terrorister som har holdt byen deres i 4 måner og har nok mange grunner til være litt reserverte.

Var det arrangert tror jeg det hadde sett annerledes ut.

Javel... Tro hva du vil... Jeg legger ikke mer i det enn hva jeg så med mine egne øyne når jeg så klippet.

 

Det var vel flere med kamera enn folk som jublet, noe som i beste fall peker i en viss retning uten at det nødvendigvis er tilfelle.

 

For alt hva vi vet har de betalt de 10-15 personene for å spille opp... Uansett så gir det ingen mening å krangle om de faktisk var glade generelt sett eller om det kun var disse få som stilte opp og viste det foran kamera.

Lenke til kommentar

Et par ting til.

I de østlige områdene hadde separatistene støtte i befolkningen til å begynne med.

Etterhvert som hverdagen under det nye styret senker seg ble nok støtten noe redusert med tanke på lovløsheten som rådet.

Enda er det nok en del som støtter russerne og ønsker seg en egen stat under Russland for det er mange gamle som ser tilbake til den gamle kommunist tiden med lengsel der fattige hadde tak over hodet og mat på bordet.

Sovjets fall endret alt dette.

I tillegg har vi den famøse videoen der Igor Girkin ber om hjelp fra Russland før han forlater Slavjansk.

Der fremholder han også at ATO dreper alle også sivile i di områdene de inntar, også sivile.

Jeg for min del har ingen problemer med å forstå at folk er både skeptiske og reserverte når den Ukrainske hæren har inntatt en by for mange tror nok på den Russiske propagangdaen om blodtørstige nazister og fachister i hæren som voldtar og dreper alt som rører seg.

La oss si det sånn at når terroristene er borte og status skal gjøres opp er nok Quisling en godgutt sammenlignet med en del av de gutta som nå er frigitt for en del Ukrainere spilte på lag med Terroristene eller separatister som de likte å bli kalt.

Lenke til kommentar

 

Du glemmer en ting.

Her er ingen agitatorer til å hause opp stemningen eller trusler om traff for ikke å juble.

Ikke er de arabere heller.

De er Ukrainere som nettop har blitt befridd fra terrorister som har holdt byen deres i 4 måner og har nok mange grunner til være litt reserverte.

Var det arrangert tror jeg det hadde sett annerledes ut.

Javel... Tro hva du vil... Jeg legger ikke mer i det enn hva jeg så med mine egne øyne når jeg så klippet.

 

Det var vel flere med kamera enn folk som jublet, noe som i beste fall peker i en viss retning uten at det nødvendigvis er tilfelle.

 

For alt hva vi vet har de betalt de 10-15 personene for å spille opp... Uansett så gir det ingen mening å krangle om de faktisk var glade generelt sett eller om det kun var disse få som stilte opp og viste det foran kamera.

 

Det skjer av og til når man poster noe at man får helt uventete reaksjoner.

Da jeg postet videoen av folk som spontant ønsket den Ukrainske hæren velkommen til byen trodde jeg at den videoen var ganske selvforklarende - for noen så var den tydeligvis ikke det - uten at jeg helt kan forstå hvorfor.

 

Videoen er postet til en privat YouTube konto - dette er ikke en video fra et TV selskap som reiser med den Ukrainske hæren for å filme "glade menneskemengder som blir frigjort" for propaganda.

 

Dette er den spontanske reaksjonen fra folk som oppdager at den Ukrainske hæren har inntatt senter av byen etter dager (kanskje uker) med krig rundt byen.

 

Hvorfor var det så "få mennesker"? Fordi det samme dagen hadde vært harde kamper og ikke alle følte seg trygge nok til å reise inn i sentrum + dette var rett etter at UKR ankom sentrum så bare de som bor i umiddelbar nærhet visste at de var der.

 

Hvordan vet jeg dette>= av ren logisk slutning > denne videoen dukket opp bare timer etter at meldingene om at Severodonetsk (pop. 110.000).

 

I tillegg er det nok mange som er skeptiske fordi de fremdeles tror på den Russiske propagandaen at "Ukrainske hær spiser spedbarn til frokost". :wee:

 

Når noen reagerer med typen skepsis til ektheten av gleden folk uttrykker video som dette så skjønner jeg at noen har en ganske pervertert forståelse av hva som faktiske er virkeligheten i Ukraina.

 

For å sette enda mer perspektiv; I dag meldes det om harde kamper i nabobyen Lysychansk som holdes av Tsjetsjenske terrorister.

Disse to byene er skillet av en elv så liten fare for at krigen kommer tilbake til Severodenetsk - men dette er fremdeles hverdagen mange steder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og for å fortsette litt videre på dette...............

 

Flere av dere som har fulgt tråden fra starten husker Graham Phillips - den Britiske videografer og stringer for Russia Today som herjet rundt i Ukraina og bablet om "Ukrainsk fascist junta og Ukrainske hæren dreper barn".

 

Han ble tilslutt arrestert, men løslatt noen dager senere og reiste hjem til England hvor han fortsatte sin anti-Ukrainske kampanje og trakassering av en politisk aktivist.

 

Nå er han tilbake i Ukraina og besøkte den nå frigitte byen Slavjansk som han hadde som hovedkvarter sist.

Der intervjuet han folk på gaten og prøvde å få dem til å fortelle om overgrepene utført av den Ukrainske hær - det ble ikke så vellykket fra hans side.

 

Videoen har ikke Engelske undertitler - men det finnes en en Engelsk oversettelse av ett av intervjuene.

http://www.interpretermag.com/ukraine-liveblog-day-155-train-carrying-mh17-bodies-arrives-in-kharkiv-and-black-boxes-handed-over/#3500

 

Dette som et apropos til "folks støtte" til terroristene og "folkeavstemningen".

 

[NB; Graham er nå savnet i Donetsk etter at han i går fulgte med en gruppe journalister under ledelse av DNR terroristenes "pressesekretær" mot flyplassen i Donetsk og kampene der.

Etter meldinger fra de andre journalistene så fortsatte han mot flyplassen i følge med "pressesekretæren" mens de andre ikke turte å følge med.]

 

Han har flere video intervjuer fra Slavjansk - men alle er dessverre uten undertitler.

 

I dag fra UKR offisielt............

Bread factory in #Slovyansk is reopened, 96% of the population is connected to the power supply, water supply to 70% of houses is restored.

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En tysk avis siterer en Italiensk avis historie som intervjuet noen av terroristene som først ankom MH17 ulykkestedet og fortalte at deres ordre fra øverste hold var å prøve å finne og arrestere piloten på det de da trodde var et Ukrainske AN-26 som de hadde skutt ned.

 

http://www.faz.net/aktuell/politik/ausland/europa/separatisten-sollten-piloten-der-mh17-festnehmen-13059009.html

 

EDIT; NRK; Ein prorussisk separatist hevdar han fekk beskjed frå sine overordna om at det var dei som skaut ned det malaysiske passasjerflyet, ifølgje ei italiensk avis.

Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Som jeg har nevnt tidligere - probleme med å bruke flystøtte for Ukrainske tropper som prøver å holde på grense områder.................

Ukraine releases technical details on claim that Russia shot down 2 Su-25s today. See our map of the crash site http://bit.ly/1rKJj95

 

"Today, near the village of Dmitrovka, four Su-25 sturmoviks provided fire support to units of the Ukrainian Armed Forces, who are bravely holding their positions on the border of our state," he said.
"After successfully completing their mission, they were fired on by heavy duty anti-aircraft missile systems.
Even though they carried out anti-missile manoeuvres and fired heat flares, two of our aircraft were shot down at an altitude of 5,200 metres," said Lysenko.
"According to preliminary information, the missiles were launched from the territory of the Russian Federation," said the spokesman for the SNBO.
"MANPADS, which the terrorists have at their disposal, are unable to cause damage at such an altitude," he added.
Endret av arthon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...