Gå til innhold

Den russiske aggresjonen mot Ukraina


Anbefalte innlegg

Ukrainske separatister utsetter ikke folkeavstemning

 

- - Folkeavstemningen vil gå som planlagt 11. mai, opplyser Miroslav Rudenko, en av lederne for den selverklærte Folkerepublikken Donetsk.

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ukraina/ukrainske-separatister-utsetter-ikke-folkeavstemning/a/10147891/

 

I tillegg til dette, så avviser NATO at det har vært noen russisk tilbaketrekning (Noe Putin selv i går hevdet det var) av russiske styrker mot Ukraina.

 

Er alt dette bare et spill for galleriet, hvor "krisen" bare vil vedvare, mens Putin i etterkant vil si at nå har han gjort "alt" politisk for å stanse konflikten (Mens han i realiteten ikke har gjort noe annet enn å tale med to tunger)?

Endret av soldatfrank
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er alt dette bare et spill for galleriet, hvor "krisen" bare vil vedvare, mens Putin i etterkant vil si at nå har han gjort "alt" politisk for å stanse konflikten (Mens han i realiteten ikke har gjort noe annet enn å tale med to tunger)?

 

Du har nok dessverre rett - nå vet vi grunnen til Putins ukomfortable kroppspråk under pressekonferansen i går - selv han som er en patologisk løgner synes disse løgnene var ubehagelig.

 

Men det kan jo tenkes :hmm:...................at han bare ikke har hatt tid til å gi ordren om tilbaketrekning enda :whistle: ....................sidene han hadde invitert presidentene i Belarus, Armenia, Tajikistan og Kyrgyzstan i dag til å overvære testing av Russland interkontinentale atom raketter fra Plesetsk i nord vest Russland som vellykket traff målet sitt i Kura lang øst på Kamchatka halvøya - - og at de to atom ubåtene Tula og Podolsk fra den nord flåten og stillehavsflåten også testfyrte interkontinentale ballistiske missiler..............som man skjønner så er Putin en meget opptatt mann så det er ikke alt han rekker over. :innocent:

 

http://news.yahoo.com/russia-test-fires-several-ballistic-missiles-113328002.html

http://bigstory.ap.org/article/putin-oversees-russian-nuclear-forces-exercise

http://news.yahoo.com/putin-oversees-russian-nuclear-forces-exercise-101853440.html

 

Sikkert mye morsommere enn å spille World of Waracraft............... :confused:

scM417YF.jpg

Endret av arthon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Uansett synes jeg det er morsomt at du av alle går til angrep på å bruke gamle hendelser i argument, for jeg tror det er vanskelig å telle alle de gangene du har brukt hendelser fra tsar-riket til andre verdenskrig og Stalin til Georgiakonflikten.

Du av alle her inne burde vite at historiske hendelser har faktisk veldig mye å si for hvordan et land, et folkeslag eller en enkeltperson er den dag i dag.

Det er lett for deg å komme med slike påstander - ikke vet jeg hvor du har dem fra - men du har her garantert tatt dem ut av sammenhengen.

Hvordan kan en slik påstand "tas ut av sammenheng"? Bare å bla tilbake i denne diskusjonen hvordan du gang på gang tar opp flere titalls år gamle hendelser for å se at det er sammenheng mellom det du har gjort tidligere og det du kritiserer Amber for nå.

Han/hun sa noe om den økonomiske situasjonen og dro frem både gamle og nye rapporter fra IMF noe som er hensiktsmessig

 

 

 

 

Hvordan forklarer du da at separatistene, pro-Russland aktivister, Anti-maidan griper til våpen og åpent erklærer støtte for Janukovitsj?

Verden er ikke så svart-hvit når det gjelder maidan. Selv så jeg Euromaidan-tilhengere med våpen flere dager før det ble meldt om avfyrte skudd. Jeg tror begge sider har skyld. Min tolkning: En eller annen pro- eller anti-maidan tulling tok med et våpen på en demonstrasjon eller anti-demonstrasjon en dag noe som ble observert på andre siden, dermed eksalerte det hele, noe ingen hadde kontroll over. Til slutt ble det avfyrt skudd fra ene eller andre siden og helvete brøt løs.

 

Hvis du ikke ser forskjell på demonstrasjonene på Maidan plassen i Kiev og væpnet okkupasjon av offentlige bygninger i hele øst-Ukraina, kidnappinger, tortur, drap, vei-blokader, tyveri av militære bevæpnede kjøretøy,skyting med automatvåpen,RPG og antitankvåpen, nedskyting av helikoptre, angrep på militære flyplasser og militærleire osv. osv. så har du vel egentlig mistet muligheten til at ditt argument kan bli tatt seriøst.

 

Jeg nevnte aldri noe om resten av øst-Ukraina. Dette er kun din forutinntatthet og snevre syn som prater

 

 

 

 

PS; skytingen på Maidan plassen var en mye større aksjon enn det du har din oppfatning fra - det vil sikkert i fremtiden komme flere opplysninger - skytingen startet fra taket av en bygning hvor begge sidegatene var blokkert av Berkut APC kjøretøy - derfor var det bare Berkut som kunne komme inn i den bygningen siden inngangen var på baksiden - dette ifølge NRKs korrespondent Hans-Wilhelm Steinfeld som i motsetning til deg var tilstede - dette gjelder dag en med skyting - dagene derpå var vesentlig anderledes.

 

Det er jo også påfallende at store deler av Berkut styrken forsvant etter skytingen og dukket senere opp på Krim hvor de ble på-skjønnet med medalje av Putin og Russisk pass. :hmm:

Jeg har ingen tvil om at Berkut og Janukovych er skyldig i 95% av driten, men husk at det finnes ekstremister og sprø mennesker på begge sider av saken, mye kan derfor skje eller ha skjedd. Dette er derimot umulig å diskutere for alle oss her som ikke har førstehånds informasjon.

 

Putin liker å ha hjernevaskede folk som ikke eier skrupler eller moral på sitt lag...

Lenke til kommentar

 

Er alt dette bare et spill for galleriet, hvor "krisen" bare vil vedvare, mens Putin i etterkant vil si at nå har han gjort "alt" politisk for å stanse konflikten (Mens han i realiteten ikke har gjort noe annet enn å tale med to tunger)?

 

Du har nok dessverre rett - nå vet vi grunnen til Putins ukomfortable kroppspråk under pressekonferansen i går - selv han som er en patologisk løgner synes disse løgnene var ubehagelig.

Husk at han også er en mester på manipulasjon. Mulig at han var ubehagelig, men også mulig at han spiller et spill og har en skjult agenda med det han viser av kroppsspråk. Vanskelig å vite.

Lenke til kommentar

Eller det kunne bety at konlusjoner må endres noe..

 

Putin har hatt et møte med presidenten for OSCE:

 

http://www.voltairenet.org/article183693.html

 

Putin – Burkhalter talks: an elusive chance for Ukraine

The President of the OSCE met with Vladimir Putin to discuss the situation in Ukraine. The outcome of their encounter is being painted by the Western media as a shift in strategy by Russia. In fact, Moscow has never moved from its position. The agreement between the two men reflects Russia’s wariness of finding herself engulfed in a widespread conflict. Hence her choice to draw up a roadmap for exiting the crisis, while knowing that the West will not respect it any more than the February 21 agreement.

Lenke til kommentar

Her er noen målinger fra en amerikansk tenketank som gir nokså forskjellige resultater fra den Arthon presenterte:

 

http://www.pewglobal.org/2014/05/08/despite-concerns-about-governance-ukrainians-want-to-remain-one-country/

 

A clear majority of Ukrainians agree that their country should remain a single, unified state, according to a pair of new surveys conducted by the Pew Research Center in Ukraine and Russia – after Crimea’s annexation by Russia, but prior to recent violence in Odessa and other cities. The survey in Ukraine also finds a clearly negative reaction to the role Russia is playing in the country. By contrast, the poll in Russia reveals a public that firmly backs Vladimir Putin and Crimea’s secession from Ukraine.

Among Ukrainians, 77% say Ukraine should remain united, compared with 14% who think regions should be permitted to secede if they so desire. In Ukraine’s west, which includes the central region around Kyiv (Kiev), as well as portions of the country that border Poland, Slovakia and Hungary, more than nine-in-ten (93%) think their nation should remain unified. A smaller majority (70%) in the country’s east – which includes areas along the Black Sea and the border with Russia – also prefer unity. Only in the breakaway territory of Crimea do more than half (54%) voice support for the right to secede.

International attention has focused on Crimea in large part due to the March 16threferendum on seceding from Ukraine and joining Russia. According to the reported results, most of the Crimean residents who participated voted for secession. However, the legitimacy of the referendum has been hotly disputed, and few in the international community have accepted the outcome.

PG-2014-05-08-ukraine-russia-0-06.pngFor their part, Crimeans seem content with their annexation by Russia. Overwhelming majorities say the March 16th referendum was free and fair (91%) and that the government in Kyiv ought to recognize the results of the vote (88%).

Lenke til kommentar

Jeg har ingen tvil om at Berkut og Janukovych er skyldig i 95% av driten, men husk at det finnes ekstremister og sprø mennesker på begge sider av saken, mye kan derfor skje eller ha skjedd. Dette er derimot umulig å diskutere for alle oss her som ikke har førstehånds informasjon.

Putin liker å ha hjernevaskede folk som ikke eier skrupler eller moral på sitt lag...

Førstehånds informasjon er det svært få som har. Hvordan har du kommet fram til det du konkluderer med her da.. ;) del det gjerne..
Lenke til kommentar

Uansett synes jeg det er morsomt at du av alle går til angrep på å bruke gamle hendelser i argument, for jeg tror det er vanskelig å telle alle de gangene du har brukt hendelser fra tsar-riket til andre verdenskrig og Stalin til Georgiakonflikten.

Du av alle her inne burde vite at historiske hendelser har faktisk veldig mye å si for hvordan et land, et folkeslag eller en enkeltperson er den dag i dag.

 

Det er lett for deg å komme med slike påstander - ikke vet jeg hvor du har dem fra - men du har her garantert tatt dem ut av sammenhengen.

 

Hvordan kan en slik påstand "tas ut av sammenheng"? Bare å bla tilbake i denne diskusjonen hvordan du gang på gang tar opp flere titalls år gamle hendelser for å se at det er sammenheng mellom det du har gjort tidligere og det du kritiserer Amber for nå.

Han/hun sa noe om den økonomiske situasjonen og dro frem både gamle og nye rapporter fra IMF noe som er hensiktsmessig

 

 

Fordi det er to vidt forskjellige argumenter og er brukt for å illustrere to vidt forskjellige sammenhenger.

 

Den ene er for å illustrere hvordan Russland gjennom historien har brukt det samme argumentet (og som Hitler brukte ved starten av WW2) "redde Russisk talende" som unnskyldning for invasjon - i denne sammenhengen invasjonen av Krim og trussel om det samme mot Ukraina.

 

Det andre argumentet legger stort sett hele skylden for Ukrainas økonomiske problemer på et IMF lån for 20 år siden, (som Ukraina misligholdt) - samtidig glatt hopper over det fakta at de økonomiske problemene i Ukraina kommer fra 20 år med politisk vannstyre, korrupsjon, kriminalitet - ikke fra et IMF lån for 20 år siden

Alle tidligere øst-blokk stater hadde liknende IMF lån - de har klart seg mye bedre.

 

Det kan ikke bli slik i en diskusjon at hvis man bruker relevante historiske referanser selv - så kan man ikke kritisere andre som baserer seg på irrelevant data for å fremsette et spekulativt argument.

 

Ukraina har et enormt potensiale i naturlige resurser og industri - ikke bare trenger de oppryddingen i politikk og korrupsjon - men de trenger en kraftig modernisering av industri og landbruk.

Et velfungerende Ukraina har potensialet til å bli et av de absolutt rikeste landene i Europa.

 

Mariopol (sør-øst nær grensen til Krim)..............modernisering og forurensnings nivå etter EU standard ville være til fordel for folk og industri.............

 

zzJwGmm3.jpg

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Det andre argumentet legger stort sett hele skylden for Ukrainas økonomiske problemer på et IMF lån for 20 år siden, (som Ukraina misligholdt)

 

Det som skjedde var at lånet ble brukt til forbruk (fullstendig absurd) og til dels stjålet av kleptokratene ('eliten'). Det kan jeg finne kilder på.

Vanlig IMF-fremgangsmåte er å sørge for å forgjelde et land for så å kunne påtvinge det en 'restruktureringspakke'.

 

EU har sikkert veldig lyst til å påta seg en gjenoppbygging og storstilt investering i Ukrainas økonomi nå. Slikt er fantasi.

Lenke til kommentar
Her er noen målinger fra en amerikansk tenketank som gir nokså forskjellige resultater fra den Arthon presenterte:

Men kjære deg @amber skal du forsette å argumentere i denne tråden så må du prøve å følge med på det som faktisk blir fremlagt her - spesielt hvis du prøver å beskylde meg for noe.

 

Jeg har postet 3 galluper for Ukraina i denne tråden.

  1. Ble postet før du begynte å delta her - fra en gallup gjort 8-16 April - var på Ukrainsk og viser de samme tallene som det du linker til.
  2. Ble postet for ikke så lenge siden og var en re-post versjon tatt fra Business Insider og mest sannsynlig den samme gallupen som tidligere men publisert i USA.
  3. Ble postet forrige dagen og var en undersøkelse (ikke gallup) fra den Russiske offentlige menneskerett organisasjonen og gjaldt bare for "valget" på Krim.

 

Det du referer til er muligens fra den samme gallupen - men hva slags resultater du beskylder meg for å ha publisert som har vesentlig andre data enn de tidligere Ukrainske gallupene aner jeg ikke.

 

Her er Business Insider versjonen som er hentet fra en gallup gjort av Kyiv International Institute of Sociology during April 8-16, 2014 der vil du finne mer data.

 

Leste på et forum at den undersøkelsen Arthon la fram er fra en gruppe som har som oppgave å finne problemer. Og at de ikke la fram noen kilder for sine tall. Vet ikke hva dette betyr ut over det jeg leste der.

Så du har vært på et forum (link?) hvor de har fortalt deg noe om noe som du ikke kan gi en link til - så du vet ikke engang hvor dataen jeg postet kommer fra eller hvilken gallup (jeg har linket til alle kilder så du har ingen unnskyldning) - og det skal liksom være et negativt argument mot noe som jeg har postet som du egentlig ikke vet hva er? - skjønner at du har problemer med å justere din forutinntatte verdensbilde og holde orden på fakta - men slike beskyldninger er drøye............ :omg:

 

Så hvis du har et ekte argument (og har noe som helst peiling på det du postet) så vil du selvfølgelig poengtere for meg den vesentlige forskjellen i den dataen fra den nye Gallupen i forhold til den jeg har postet ................jeg venter på svar. ;)

 

PS; Jeg hadde bookmarket PEW Gallupen og tenkte å poste den i morgen (publisert 8 Mai) men du kom meg i forkjøpet. :cool:

Endret av arthon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det som skjedde var at lånet ble brukt til forbruk (fullstendig absurd) og til dels stjålet av kleptokratene ('eliten'). Det kan jeg finne kilder på.

(så nå er IMF blitt et lån mens i går kritiserte du meg for å kalle det lån)

Surprise surprise - det gjelder alle land som har politikere som vanskjøtter landet.

Vanlig IMF-fremgangsmåte er å sørge for å forgjelde et land for så å kunne påtvinge det en 'restruktureringspakke'.

Alle land som blir vanskjøttet klarer helt fint å forgjelde landene sitt uten hjelp av IMF.

Jeg er ikke alltid enig i hvordan IMF eller Verdensbanken(FN) driver, men du lider av alvorlige vrangforestillinger om IMF - mest sannsynlig fordi du aldri har satt deg inn i verdens økonomi og rett og slett er dårlig informert.

Jeg er også redd for at det er et irrasjonelt hat mot vestlige institusjoner og en god porsjon konspirasjons teorier som driver deg.

 

EU har sikkert veldig lyst til å påta seg en gjenoppbygging og storstilt investering i Ukrainas økonomi nå. Slikt er fantasi.

Europa fungerer best når de har velfungerende naboer.

Hvis bare Ukraina får et ryddig politisk og juridisk system så vil investorer flokke til Ukraina.

Husk det at Ukraina er verdens tredje største korn eksportør - Ukraina er ikke noen "smågutt" i økonomisk sammenheng hvis de bare får fred å skikk på systemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

9 Mai - frigjørings dagen WW2 feiringer i de tidligere Sovjet statene - offentlig parader avlyst i Ukraina i år pga. sikkerhets situasjonen men kransenedleggelser på minnesmerker.

 

Flere dager med meldinger om at dagen vil bli brukt til voldelige provokasjoner fra pro-Russere - Russisk media som alltid har de beste tipsene om hvor nye hendelser vi oppstå - ofte tilstede selv før aksjonene er i gang - har meldt sin ankomst til Odessa og en mindre by i sør-øst - kan være falsk info for å holde andre media unna.

 

9 Mai feiringen bruker folk gjerne den sorte og oransje St.George sløyfen - den samme som separatistene bruker - nytt av året..........................

 

Ukraina har offentlig byttet ut sløyfen med en sløyfe med Ukrainske farger med en valmueblomst - meget overraskende så har Hviterussland (Belarus) forbudt bruk av St.Georg sløyfen under 9 Mai feiringen for første gang i historien!!!! http://www.svaboda.org/content/article/25376523.html

Dette er et markant brudd med Russisk tradisjon - et av flere tegn på at Belarus begynner å distanserer seg fra Russland?

 

cIElqMSL.jpg

 

 

Russland skal ha storstilt militærparade i Moskva og på Krim - militaristisk feiring av WW2 freden.

Endret av arthon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

For å illustrere hva slags politikk Russland fører overfor sine egne innbyggere og overfor sine nabo land vil jeg bruke en artikkel skrevet av Hans-Wilhelm Steinfeld om den Russiske forurensningen på Kola halvøya som har stor negativ effekt for Russere og Nordmenn og er en stor fare for det nordlige Norge.

 

Hvorfor må et lite land som Norge bruke 1.8 milliarder skattekrone for å rydde opp i Russisk forurensning?

Med Russlands hatkampanje mot EU/US så er det en motsigelse at vesten skal betale for Russisk forurensning.

 

Hvorfor bryr Russland seg så lite om Russiske borgere - hvorfor får rike Oligarker lov til å tappe fortjeneste fra Russisk industri uten å gjøre noe med forurensningen - hvorfor betaler ikke Russland for opprydningen selv?

 

Hans-Wilhelm Steinfeld - Radioaktivt milliardsluk på Kolahalvøya

 

På vei gjennom byen Nikkel, noen kilometer øst for norskegrensen, tenkte jeg at den ikke var blitt særlig mer menneskevennlig enn da jeg så byen for første gang i mars 1989.

Den gang forundret det meg at Nikel var laget av menneskehånd.

Fra nikkelverket rett øst for Svanvik i Pasvikelven slipper russerne ut fem ganger mer svoveldioksid over Øst-Finnmark enn det en samlet norsk industri slipper ut.
Anlegget eies av Norilsk Nikkel, og den største eieren er oligarken Vladimir Potanin. For en stund tilbake sa han til NRK at så lenge russisk lov ikke tvinger ham, så vil han ikke bidra til å modernisere nikkelverket og stanse forurensningen.
Da frøs Norge det som var igjen av 250 millioner kroner som skulle ha gått til å rydde opp i utslippene.
I Andrejevabukta på Kolahalvøya ligger atomavfall tilsvarende 5000 Hiroshima-bomber.
Avstanden til norskegrensen er 68 km.
Fra 2002 har Norge brukt 1,8 milliarder kroner på å rydde opp i atomsølet, samt å bidra til opphugging av nesten 200 gamle atomubåter, hver med to atomreaktorer om bord.
Paradokset er at Russlands president Vladimir Putin de neste sju år skal bruke hele 4,6 billioner kroner på det russiske forsvaret.
Men til jobben med å rydde opp det radioaktive avfallet økes altså ikke bidraget nevneverdig. Så selv om Putin skjeller ut USA og NATO, så er det fra hans eget hold at opprydningen blir betalt.
Her på Kolahalvøya putrer og går også det gamle atomkraftverket Poljarnye Zori, 160 km sør for Murmansk.
Allerede i 1992 sa barnelegene ved barneklinikken i ishavsbyen at 25 prosent av nyfødte kommer til verden med nevrologiske avvik. Og de fryktet at forhøyet, radioaktiv bakgrunnsstråling var årsaken.
På midten av 1990-tallet kjøpte Norge inn to svære dieselaggregater til det russiske atomkraftverket på Kola.
For om strømmen skulle ryke der, så kunne et nytt Tsjernobyl fort ha blitt resultatet.
Og hvordan tok russiske myndigheter mot gaven?
Jo, 100 prosent innførselstoll ble krevd, og dieselaggregatene sto to år i Kirkenes i påvente av at spørsmålet skulle bli løst.
Her i de russiske nordområdene ble sivilisasjonen bygget opp ved hjelp av slavearbeidere.
Informasjonssjefen ved kraftverket pekte dit og sa «tenk at i åsene der fant professor Fiersman mineralet apatitt i 1929».
Hvor mange fangeleirer kom det ut av det funnet?
Svaret var 16 fangeleirer, bare i de åsene.
100 000 sovjetborgere ble tatt av dage på Solovetskij-øyene i Kvitsjøen under Stalin-tiden.
Kvitsjøkanalen var et av de verste slavearbeidsprosjektene, og alt dette er en uforglemmelig del av sovjetrussisk historie.

Til ettertanke.......................

Endret av arthon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er også redd for at det er et irrasjonelt hat mot vestlige institusjoner og en god porsjon konspirasjons teorier som driver deg.

 

Nei, du driver med stråmenn og personfokus istedenfor argumentasjon. IMF var en av institusjonene som skulle fremme interessene til den maktstrukturen som ble dominerende etter 1945. Så det dreide seg aldri om altruisme. Det er ikke hat å problematisere ting.

Lenke til kommentar

Europa fungerer best når de har velfungerende naboer.

Hvis bare Ukraina får et ryddig politisk og juridisk system så vil investorer flokke til Ukraina.
Husk det at Ukraina er verdens tredje største korn eksportør - Ukraina er ikke noen "smågutt" i økonomisk sammenheng hvis de bare får fred å skikk på systemet.

Men EU driver for tiden og gjør land til basket cases, av grunner som har med finanssektorens dominans og monopol på pengeutstedelse.
Landbruk: Monsanto, Bayer står klar til å overta svartjorden og erstatte den gamle hvetekulturen med GMO.
Ukraina burde ligge godt an ja, grunnen til at de ikke gjør det er IMF og en gjeng kjeltringer - som nå har full kontroll.
Så det kan bli interessant fremover, med brudd med sin store nabo også.
Lenke til kommentar

Europa fungerer best når de har velfungerende naboer.

Hvis bare Ukraina får et ryddig politisk og juridisk system så vil investorer flokke til Ukraina.

Husk det at Ukraina er verdens tredje største korn eksportør - Ukraina er ikke noen "smågutt" i økonomisk sammenheng hvis de bare får fred å skikk på systemet.

 

Men EU driver for tiden og gjør land til basket cases, av grunner som har med finanssektorens dominans og monopol på pengeutstedelse.

Kom med konkrete fakta - spinnville påstander har ingen kredibilitet.

 

Landbruk: Monsanto, Bayer står klar til å overta svartjorden og erstatte den gamle hvetekulturen med GMO.

Igjen spinnville påstander - tror du ikke at Bayer har vært i Ukraina i de siste 20 årene?

Ville forundre meg om de ikke eksporterte til alle landene i Sovjet unionen.

 

Hva skulle hindre Monsanto fra å operere i Ukraina for et tiår eller to siden hvis det hadde vært tillat?

Ukraina har ikke vært et lukket kand for utenlands import de siste 20 årene.

 

Tror du ikke det har vært EU/US firmaer i Ukraina de siste 20 årene?

Den enste grunne til at det ikke har vært flere som har investert i Ukraiana har vært pga. lovløsheten inne handelsnæringen med manglende beskyttelse for investeringer.

Det samme grunnen til at utenlandske firmaer har slitt i Russland og flere og flere trekker seg ut - ref. Telenors problemer med å beskytte sine investeringer i Russland og Statoil som trakk seg fra olje samarbeidet.

 

Når jeg skriver at Ukrainsk jordbruk trenger modernisering så har det ingenting med kunstgjødsel, plantevernmiddel eller genmanipulerte produkter.

Det har med organisering av jordbruket og modernisering av maskinelt utstyr.

 

Når det gjelder Monsanto og EU så har veldig mange EU land forbydd Genetisk Manipulerte såkorn.

Dette skulle interessere deg.............

 

Agust 2013;Italy Becomes the 9th EU Nation To Ban Monsanto’s GMO Corn

 

Juli 2013; Monsanto drops GM in Europe

 

Jeg er absolutt ingen tilhenger av Monsanto - jeg hadde ikke engang blunket om hele ledelsen ble skutt - men du kan ikke fortsette å spinne ville dommedags konspirasjoner ut av ingenting.

 

Har du idet hele tatt noe anelse om hva slags land Ukraina er?

 

Ukraina burde ligge godt an ja, grunnen til at de ikke gjør det er IMF og en gjeng kjeltringer - som nå har full kontroll.

 

Du begynner å kjede meg - først i denne trådene så opptrer du som et ekko kammer for Russisk løgnpropaganda - når det ikke virker så spinner du andre konspirasjon teorier og vrangforestillinger som ikke har rot i virkeligheten.

 

Greit nok at du støtter høyre ekstreme krefter i Ukraina og Russland og frekventerer høyre-ekstreme forum andre steder - selv om jeg finner det lite smakfullt - men du må vise at du faktisk har noen virkelighets-baserte vektige politiske argumenter og vise interesse for de faktiske forhold.

 

Denne tråden heter "Russlands aggresjon i Ukraina" - IMF kan du diskutere et annet sted.

Så det kan bli interessant fremover, med brudd med sin store nabo også.

 

Ukraina går nå gjennom sin revolusjon - det burde de gjort for 20 år siden før Putin fikk så mye totalitær makt - vi får håpe Ukraina endelig lykkes med å kaste av seg det Russiske åket - de har prøvet det gjentatte ganger siden 1917 - og lidd umenneskelig under den Russiske jernhæl.

Endret av arthon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du begynner å kjede meg - først i denne trådene så opptrer du som et ekko kammer for Russisk løgnpropaganda - når det ikke virker så spinner du andre konspirasjon teorier og vrangforestillinger som ikke har rot i virkeligheten.

 

Mye skrik og lite ull med deg ihvertfall. Du fortsetter med personhets.

 

Her er en artikkel om endringene i det globale økonomiske systemet, av Peter Koenig, økonom, forfatter, arbeidet tidligere i Verdensbanken.

 

http://www.globalresearch.ca/a-new-economic-system-is-emerging-the-nyt-reports-and-distorts-head-of-the-osce-meets-with-president-putin/5381591

 

 

...the only way to prevent such disaster of global dimension is by introducing a new economic and financial monetary system; one that does not thrive on fiat money, unchecked banking and unlimited corruption of a reigning elite, but rather on an economy that is backed by its founders labor, scientific and cultural output, as well as by its sense of protecting the earth’s resources and societal health.

Such a system is in the making – by the BRICS(A) – Brazil, Russia, India, China, South Africa (and Associates). Just to repeat, in case you have not read this before, the BRICSA control about one third of the world’s economic output and comprise about half of the world’s population. First steps towards analternative economic system havealready been taken some two years ago, when the BRICS established their own development bank to gradually replace the western world’s instruments of deception, the IMF and the World Bank. The BRICS new trading model is slanted to make a huge dent in the western neoliberal world’s third instrument of deception – the World Trade Organization – WTO.

The BRICS development bank acts at the same time as an initial central bank, that is not linked in any way to the western monetary system, manipulated by the FED, Wall Street, and the BIS – the Bank for International Settlement – also known as the central bank of central banks.

In the meantime, the BRICS and associates are using their local currencies for international trade among each other, instead of the traditional money of reference, the US dollar. Russia has recently announced that all its trading in hydrocarbons – estimated at about a trillion dollars per year – will be carried out in rubles and currencies of their trading partners. It is expected that other oil and gas producers will eventually follow suit – reducing considerably the demand for the US dollar.

To back-up this new international trading deed, on 9 April 2014, the Central Bank of Russia has introduced a new logo, which just happens to be a gold ruble, meaning the Russian ruble is henceforth backed by gold, becoming a fully convertible currency, no longer vulnerable to western banks speculations and manipulations.

In December last year, the Vice-President of the Bank of China has declared that China will no longer buy US Treasury Bonds. In fact, what China has been doing since then, is gradually divesting their huge dollar reserves (about 1.6 trillion) into other currencies, closer to the Chinese markets.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...