Gå til innhold

Lumia 1520 tråden


Anbefalte innlegg

Så ingen lumia 1520 tråd så jeg tenkte at jeg flesker til med en.

 

Litt fakta om telefonen:

 

 

Windows phone 8

6 tommer skjerm 1080p

2GB ram

Snapdragon 800 2.2ghz krait 400 cpu

20mpx kamera med carl zeiss optikk

Bluetooth 4.0 LTE

3400 mAh batteri

 

post-332849-0-59503900-1393659592_thumb.jpg

 

Den beste wp på markedet og forøvrig noensinne. Jeg har en slik av farge gul og har aldri vært mer fornøyd med en wp. Fikk litt hakeslepp da jeg åpnet esken første gang for den er ikke akkurat liten. Jeg kom fra en xperia z1 compact.

 

Når man bare har mentalt taklet overgang fra liten til stor telefon så vil man aldri bytte. Sinnsykt rå skjerm. Nesten som å ha tv`en i lomma. Batteriet er også av en annen verden. Jeg har hatt note3 og var sånn passe fornøyd med batteriet. Lumiaen er uten tvil den telefon jeg har hatt som har best batteritid. Milevis foran nærmeste konkurent som er Lg G2. Superrask hvis man kan kalle noen telefon for slikt. Har hatt lumia 1020 tidligere å den er treg i forhold! Merker det på åpning av apper. 1020 hang litt. Var småtreg. 1520 er lynrask!

 

WP 8 er som det bestandig har vært. Det er ikke så store endringer der. Lett å bruke.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ksvens1: har selv nettopp kjøpt meg en 1020, synes denne er perfekt i størrelsen! TIl sommeren får kameraet virkelig nytte også ;)

(Og hvis du er redd for "klumpen", så anbefaler jeg deg å sjekke den ut i en lokal butikk, for min del var den lite i veien i forhold til hva jeg hadde lest i tester)

 

Og sorry, vet dette er en tråd for 1520, men for min del ble det for stort. Sannsynligvis en strålende telefon, og lurer veldig på dette trådstarter sier om at 1020 er treg :p Kunne du lastet opp video som viser forskjell, dersom du fremdeles har 1020? =)

Lenke til kommentar

Fikk min 1520 fra cdon på onsdag, men jeg måtte avbryte initieringa, og telefonen ville ikke starte etterpå. Venter på en erstatter fra cdon nå.
Har en 920 siden den først kom ut, den er tung men ellers super.
Har lyst på 1520 fordi jeg rett og slett vil ha en større 920. Lossless zoom på bilder og video + utvidet dynamikk og retningsstyrt lyd på video blir også stas.
Har hamstret div. cover og et 64 gB minnekort, og mye av svakhetene i WP 8 synes å bli rettet i 8.1.
Det blir nok tungvint med en så stor telefon når vinterjakkesesongen er over, men jeg bruker mobilen mer som en pda enn jeg bruker den til å ringe med, så med mine gamle klumpfingre og langsynthet blir detta bærre lækkert. :-)
Siste argument: Verizons 929 er ikke en typisk god Nokia design, så denne 1520 er den siste ekte Nokiaen med utsøkt design og WP...

Endret av yngvis
Lenke til kommentar

Anech! : Nei beklager jeg har ikke 1020 lengere. Det som i all hovedsak er forskjell er åpning av de forskjellige programmene. På 1020`en opplevde jeg til stadighet at den "hang" litt. Det var hele tiden en liten forsinkelse på åpning av programmer. For ikke å snakke om bruk av kamera. Det var tregt. Både på tiden mellom bilder og det å åpne kameraet for å ta bilder. Mulig at min var et mandagstilfelle selvfølgelig.

 

På 1520`en så er dette borte. Finnes ikke noe "lag" av noe slag. Det er nok snapdragon 800 som kommer inn her tenker jeg. Jeg elsker den. Størrelsen er ikke noe å si på. Ja den er svær. Uten tvil. Var en tur på byen i går med den og det gikk over all forventning. Trudde det kunne bli litt problematisk men den fulgte fint med hele kvelden både i bukselomme og skjortelomme.

 

Har også bestilt deksel til den. Nillkin ultra slim. Har foret den med et 64gb minnekort å det er som en drøm. Endelig på tide at lumia har støtte for det.

 

 

Lenke til kommentar

Belsby: Svaret på det er veldig enkelt. Alt koker ned til personlige preferanser. Si for eksempel at vedkommende som skal skrive en artikkel om denne elsker iPhone eller Android og ikke liker WP. Selvfølgelig vil ikke testen bli mer objektiv enn integriteten til vedkommende som skriver den.

 

Jeg bruker gsmarena.com og poketnow.com som preferanser når det gjelder mobil. For meg personlig er de mest objektiv. De har begge testet lumia 1520. Som sagt så koker det ned til personlige preferanser.

Lenke til kommentar

Ser 1520 fikk endel kritikk på dinside sin test. Du er tydeligvis fornøyd, har de som testet denne gjort noe feil? Siden de fikk dette inntrykket.

Leste anmeldelsen og jeg mener at telefonen rett og slett passet ikke han som testet den og at dem fikk en defekt telefon da det var trøbbel med lading og dårlig dekning,har samme telefonen og har ingen nevnte problemer.

At skjermen ikke utnyttet størrelse mener jeg er bare tull,det jeg ville ha større skjerm er fordi jeg surfer mye og ser mye på filmer mens jeg er på jobb,nå trenger jeg ikke lenger å holde telefonen horisontalt som jeg måtte med min 920,også video titting blir så mye mer behagelig på 1520.

Lenke til kommentar

Denne mobilen frister veldig, men når det nærmer seg sommer og jakka henger i skapet tror jeg denne blir for stor

Vel jeg testet ut hvordan det går med 1520 i dongeri bukse og det går greit,kanskje verre for damer med stramme bukser men ellers herre bukser skal ha store nok lommer for 1520.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...