Gå til innhold

1 av 5 Macer har et stort sikkerhetshull


Anbefalte innlegg

Vi kan synse så mye vi vil, men det blir nå fremdeles synsing. Det foreligger ingen bevis for at dette skal ha vært et eller annet bevisst valg fra Apple sin side for å åpne en bakdør for NSA og man kan tro så mye man vil om saken men det blir ikke automatisk fakta av den grunn.

 

Jeg syntes det har blitt et helt latterlig høyt fokus på og rundt NSA i det siste, virker jo som folk har fått helt paranoia og ser ut til å knytte og mistenke at hver minste lille ting er knyttet til NSA på en eller annen måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt er det synsing, men det er ingen tvil fra min side om at Apple har lagt inn en bakdør i sin egen programvare, og det er utrolig dårlig uansett hva grunnen er.

 

Da har du vel heller ingen tvil om at f.eks Debian og Microsoft har lagt inn bakdører i sin egen programvare, siden de har hatt lignende sikkerhetshull i SSL som har åpnet for MitM-angrep?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke den konkrete kunnskapen, men dersom det er feil som burde vært oppdaget 3-4 ganger med laveste standard for testing så ja.

EDIT: Dog, med Microsofts track record kan det godt være de bare er inkompetente/rushet/en annen avdeling som ikke visste hva de andre drev med.

Endret av Battaman
Lenke til kommentar

Jeg har ikke den konkrete kunnskapen, men dersom det er feil som burde vært oppdaget 3-4 ganger med laveste standard for testing så ja.

EDIT: Dog, med Microsofts track record kan det godt være de bare er inkompetente/rushet/en annen avdeling som ikke visste hva de andre drev med.

 

Så da er vel denne "goto cleanup"-feilen som har eksistert i Linux i 9 år også lagt inn av eller på oppdrag fra NSA?

http://arstechnica.com/security/2014/03/critical-crypto-bug-leaves-linux-hundreds-of-apps-open-to-eavesdropping/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...