Gå til innhold

Hva trengs for å ha 1 skjerm/tast/mus og 2 bokser?


hogamaster

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke helt sikker på at jeg forstår deg rett, men du ønsker å bruke 1 tast/mus og 1 skjerm på 2 pc'er?

 

Jeg løser dette ved å bruke remote desktop til serveren.. Virker bra i lan iallefall. Du kan også gjøre det med en switcheboks, som har 2 skjerm/tast/musinnganger og 1 utgang til hver, som du så kobler til utstyret ditt.

Lenke til kommentar

Det du trenger er en KVM-switch. Den lar deg koble om skjerm/tastatur/mus og i enkelte tilfeller lyd/usb.

Disse får du i utgaver fra 2->8 (eller flere) pc'er.

 

De er ikke helt gratis - men fryktelig kjekt å ha. Enkelte modeller tillater deg å bytte maskin ved en kjapp tastekombinasjon - Da blir livet enkelt :-)

 

Du kan jo sjekke komplett - de har et lite utvalg.

Lenke til kommentar

www.clasholson.no har noe de kaller dataomkoblere. Har en selv hjemme, som ikke brukes for øyeblikket. Men den funker greit nok for vanlig bruk. Må nok vri om en manuell bryter for å veksle mellom PC'ene der. Og så støtter den ikke URSB mus, kun PS/2 og VGA connectorer.

 

Du trenger også skjøtekabel til skjerm og til mus/tastatur (VGA og PS/2). 1 sett til hver av PC'ene du skal ha opp. Så om du skal ha opp en 4 porters boks mot 4 PC'er så trenger du 4 sett med kabler. 1 VGA og 2 PS/2-

 

Koster ca 200-300kr for boksen tenker jeg og så litt for kabler. Men nå som jeg har bedre råd så ville jeg nok ha tatt en litt vassere KVM boks som er enda bedre. :)

 

Send meg PM om du trenger link eller artikkel nummere hos Clas Ohlson på disse delene så skal jeg se hva jeg finner ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...