Gå til innhold

Get oppgraderer igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har de drøyet lovlig lenge med mener jeg,

 

 

Uthastighten burde de vel også øke i trinn, men om det gjøres kommer ikke klar fram her. vi får see når pressemeldingen kommer.

 

 

jeg får 50mbit, syntes dog er lit drøyt at prisene også øker selv om det er en 20 kroning de øker med, (knapt en cola)

Lenke til kommentar

 

Vi GET-brukere må lage et opprør mot dem. :D Mer upload! :)

Det er (som via kobberkabel / Telenors kobbernett) begrensninger på opplastingen kontra nedlastingen.

 

http://www.bredbandsguiden.no/koaks

 

Ja, DOCSIS 3.0 har begrensinger, men det er fullt mulig å levere langt høyere opplastingshastigheter enn GET har gitt oss til nå.

Grunnen til at de ikke tilbyr større opphastigheter er nok todelt, de har mest sannsynlig ikke god nok infrastruktur og det er dumt sett fra en økonomisk perspektiv å gjøre noe med det. GET har i likhet med CD så og si monopol, veldig mange kunder har ikke noe alternativ, kobber suger i de fleste deler av landet, så hvis de vil ha raskere nett så er GET eneste alternativ. Derfor har ikke GET noe hastverk. Konkurrentene, f.eks fiberleverandørene er lite til stede, spesielt i byene, så jeg vil tro at GET ikke kommer til å bruke noen kronasjer på infrastrukturen før de absolutt må.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Vi GET-brukere må lage et opprør mot dem. :D Mer upload! :)

Det er (som via kobberkabel / Telenors kobbernett) begrensninger på opplastingen kontra nedlastingen.

 

http://www.bredbandsguiden.no/koaks

 

Vel, når GET kan ha 1Gbps downstream, så bør de iallefall kunne ha mer enn 10Mbps eller 20Mbps upstream.. :p

 

Sant nok, men det spørs om de ikke vil få et problem med overlasting av trafikken i nettet også da. Tipper det ligger litt til grunn, men gudene vet hvordan de tenker. ;)

Endret av torasbjoern
Lenke til kommentar

 

 

 

Vi GET-brukere må lage et opprør mot dem. :D Mer upload! :)

Det er (som via kobberkabel / Telenors kobbernett) begrensninger på opplastingen kontra nedlastingen.

 

http://www.bredbandsguiden.no/koaks

 

Vel, når GET kan ha 1Gbps downstream, så bør de iallefall kunne ha mer enn 10Mbps eller 20Mbps upstream.. :p

 

Sant nok, men det spørs om de ikke vil få et problem med overlasting av trafikken i nettet også da. Tipper det ligger litt til grunn, men gudene vet hvordan de tenker. ;)

 

Joda, men er ikke så mange år siden at 2Mbs var mye.. Utviklingen går jo ekstremt fort.. Faktisk ikke mange år siden jeg hadde 10Mbps, nå er det 100Mbps (fra 1. april), så fremt det ikke er en veldig dårlig aprilspøk.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Vi GET-brukere må lage et opprør mot dem. :D Mer upload! :)

Det er (som via kobberkabel / Telenors kobbernett) begrensninger på opplastingen kontra nedlastingen.

 

http://www.bredbandsguiden.no/koaks

 

Vel, når GET kan ha 1Gbps downstream, så bør de iallefall kunne ha mer enn 10Mbps eller 20Mbps upstream.. :p

 

Sant nok, men det spørs om de ikke vil få et problem med overlasting av trafikken i nettet også da. Tipper det ligger litt til grunn, men gudene vet hvordan de tenker. ;)

 

Joda, men er ikke så mange år siden at 2Mbs var mye.. Utviklingen går jo ekstremt fort.. Faktisk ikke mange år siden jeg hadde 10Mbps, nå er det 100Mbps (fra 1. april), så fremt det ikke er en veldig dårlig aprilspøk.

 

Du kan trøste deg med at jeg har to alternativer her jeg bor: ADSL 2+ og/eller 4G.

Ingen som vil bygge ut fiber enda. Jeg har mast en del på Tel-Ag, men det skjer dessverre lite.

 

"Beklager seint svar. Så langt jeg kan finne ut leverer ikke vi fiber til armaturen, vi har fiber i nærheten, men for og komme ned til dere må vi eventuelt grave opp hele området, og dette er ikke aktuelt.

 

Hvis du ønsker å tilføye med til saken, vennligst svar på denne mailen. Ikke opprett en ny sak."

 

Lurer på hva de mener med "hele området"...

Lenke til kommentar

Jeg som har S10 må betale 40 kroner mer. Det er andre gang GET snik øker prisene sine, det er egentlig ikke greit måten de gjør det på.

Kan forstå at det ikke er noe gunstig, men de har alt på sin side i henhold til avtalevilkårene på sin side.

 

4.5

Med unntak for prisendringer som nevnt i punkt 4.6 og punkt 4.7 skal

Abonnenten gis 1 måneds varsel om endringer i Vederlaget eller Avtalen til

Abonnentens ugunst. Varsling skjer i faktura eller på annen måte. Betaling

eller bruk av Tjenesten etter at endringen er trådt i kraft, anses som aksept.

Dersom endringen er av en viss betydning for Abonnenten har Abonnenten

rett til å si opp Tjenesten med virkning fra ikrafttredelsen av endringen.

Dersom Tjenesten sies opp som følge av slike endringer, har Abonnenten

rett til å kreve refundert en forholdsmessig del av forhåndsbetalt Vederlag.

Krav om refusjon må fremsettes skriftlig innen 1 måned fra ikrafttredelse av

endringen.

 

Edit: kilde

Endret av torasbjoern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...