Jump to content
Sign in to follow this  
Sheriff Nicolay

Fastfood (Feil levering)

Recommended Posts

Hei.

 

Igår bestilte jeg mat fra et gatekjøkken, jeg bestilte en kebab uten mais. Men fikk med mais. Jeg har bestilt mye der ifra og det sjeldent at vi får det vi bestiller, men vanligvis har vi ringt dagen etter for å klage, og der etter fått ny mat. Men idag fikk tydeligvis ikke dette, da de sa at jeg var nødt til å ha ringt igår rett etter at jeg merket at det var feil med maten.

Jeg synes det er litt feil at jeg møtte ha ringt rett etter at jeg oppdaget at maten var feil. Hva hvis jeg ikke hadde telefon eller penger på kortet (hvis jeg hadde hatt kontantkort?)

Jeg lurer litt på hva loven sier rundt dette. Det er ikke store sakene, men jeg ble litt irritert på dem.

Vil gjerne ha lenker / referranser :)

Share this post


Link to post

Så det du da alså gjør er å spise maten for å ringe å klage dagen etterpå? Det er forseint med ferskvarer, da spesielt varmmat.

 

Var nødt til å kaste store deler av kebaben, men ja. Jeg tåler ikke mais, så det er derfor jeg ikke ønsker det. Hva skulle man gjort hvis man ikke hadde telefon?

Jeg ser poenget ditt, men jeg synes de faktisk bør være snille spesielt når jeg er en "fast" kunde der.

Share this post


Link to post

 

Så det du da alså gjør er å spise maten for å ringe å klage dagen etterpå? Det er forseint med ferskvarer, da spesielt varmmat.

 

Var nødt til å kaste store deler av kebaben, men ja. Jeg tåler ikke mais, så det er derfor jeg ikke ønsker det. Hva skulle man gjort hvis man ikke hadde telefon?

Jeg ser poenget ditt, men jeg synes de faktisk bør være snille spesielt når jeg er en "fast" kunde der.

 

 

Du pleier 'vanligvis å gjør det'

 

Du har muligheten til å sjekke maten når du får den overlevert og burde gjør dette før du betaler, ringe dagen etterpå for å få gratis mat er forkastelig.

  • Like 4

Share this post


Link to post

Det er jo litt rart å stå der å pakke opp alt for å sjekke at alt er rett. Jeg synes heller at man bør være flinke til å faktisk gi kunden det som bestilles.

Men uansett, hva skal man gjøre da - hvis man ikke har tilgang på telefon eller bil?

Share this post


Link to post

Det er jo litt rart å stå der å pakke opp alt for å sjekke at alt er rett. Jeg synes heller at man bør være flinke til å faktisk gi kunden det som bestilles.

Men uansett, hva skal man gjøre da - hvis man ikke har tilgang på telefon eller bil?

 

Det er ikke så mye arbeid å se om det er mais på en kebab? Enten så drar du av litt folie ellers så åpner du pakken. Den gangen i skuddåret jeg bestiller meg fastfood så sjekker jeg stort sett at jeg har fått det jeg har bestilt før jeg betaler, det tar deg omtrent 7 sekunder. Du burde spesielt ta det i betrakning dersom du ikke har tilgang til å klage på det i ettertid. Det er ikke noe som heter at du har krav på å få refundert eller erstattet maten du har halvspist og kastet dagen etterpå, eller den samme dagen for den saksskyld, spiser du halve kebaben må du da vitterlig forstå selv at det er FORSENT å klage.

Share this post


Link to post

 

Det er jo litt rart å stå der å pakke opp alt for å sjekke at alt er rett. Jeg synes heller at man bør være flinke til å faktisk gi kunden det som bestilles.

Men uansett, hva skal man gjøre da - hvis man ikke har tilgang på telefon eller bil?

 

Det er ikke så mye arbeid å se om det er mais på en kebab? Enten så drar du av litt folie ellers så åpner du pakken. Den gangen i skuddåret jeg bestiller meg fastfood så sjekker jeg stort sett at jeg har fått det jeg har bestilt før jeg betaler, det tar deg omtrent 7 sekunder. Du burde spesielt ta det i betrakning dersom du ikke har tilgang til å klage på det i ettertid. Det er ikke noe som heter at du har krav på å få refundert eller erstattet maten du har halvspist og kastet dagen etterpå, eller den samme dagen for den saksskyld, spiser du halve kebaben må du da vitterlig forstå selv at det er FORSENT å klage.

 

 

Det forstår jeg. Men hva hadde eventuelt skjedd hvis jeg hadde ringt og klagd på maten når jeg hadde kommet hjem...?

Share this post


Link to post

 

 

Det er jo litt rart å stå der å pakke opp alt for å sjekke at alt er rett. Jeg synes heller at man bør være flinke til å faktisk gi kunden det som bestilles.

Men uansett, hva skal man gjøre da - hvis man ikke har tilgang på telefon eller bil?

 

Det er ikke så mye arbeid å se om det er mais på en kebab? Enten så drar du av litt folie ellers så åpner du pakken. Den gangen i skuddåret jeg bestiller meg fastfood så sjekker jeg stort sett at jeg har fått det jeg har bestilt før jeg betaler, det tar deg omtrent 7 sekunder. Du burde spesielt ta det i betrakning dersom du ikke har tilgang til å klage på det i ettertid. Det er ikke noe som heter at du har krav på å få refundert eller erstattet maten du har halvspist og kastet dagen etterpå, eller den samme dagen for den saksskyld, spiser du halve kebaben må du da vitterlig forstå selv at det er FORSENT å klage.

 

 

Det forstår jeg. Men hva hadde eventuelt skjedd hvis jeg hadde ringt og klagd på maten når jeg hadde kommet hjem...?

 

 

Det er i grunn fortsatt forseint. Undersøk maten i det du får den overlevert. Dersom dem regelmessig leverer dårlige kvalitet ville jeg ha benyttet meg av en annen leverandør. Med mindre dem tidligere har akseptert at du ringer dagen etterpå for å få deg ett gratis måltid naturligvis.

Share this post


Link to post

Jeg har bestilt mye der ifra og det sjeldent at vi får det vi bestiller, men vanligvis har vi ringt dagen etter for å klage, og der etter fått ny mat.

 

Hvis det er sjeldent at du får det du faktisk bestiller, så sier det seg vel selv at du bør sjekke ekstra godt at du får det du har bestilt..?

Share this post


Link to post

 

 

 

Det er jo litt rart å stå der å pakke opp alt for å sjekke at alt er rett. Jeg synes heller at man bør være flinke til å faktisk gi kunden det som bestilles.

Men uansett, hva skal man gjøre da - hvis man ikke har tilgang på telefon eller bil?

 

Det er ikke så mye arbeid å se om det er mais på en kebab? Enten så drar du av litt folie ellers så åpner du pakken. Den gangen i skuddåret jeg bestiller meg fastfood så sjekker jeg stort sett at jeg har fått det jeg har bestilt før jeg betaler, det tar deg omtrent 7 sekunder. Du burde spesielt ta det i betrakning dersom du ikke har tilgang til å klage på det i ettertid. Det er ikke noe som heter at du har krav på å få refundert eller erstattet maten du har halvspist og kastet dagen etterpå, eller den samme dagen for den saksskyld, spiser du halve kebaben må du da vitterlig forstå selv at det er FORSENT å klage.

 

 

Det forstår jeg. Men hva hadde eventuelt skjedd hvis jeg hadde ringt og klagd på maten når jeg hadde kommet hjem...?

 

 

Det er i grunn fortsatt forseint. Undersøk maten i det du får den overlevert. Dersom dem regelmessig leverer dårlige kvalitet ville jeg ha benyttet meg av en annen leverandør. Med mindre dem tidligere har akseptert at du ringer dagen etterpå for å få deg ett gratis måltid naturligvis.

 

Ja, jeg skal ringe dem igjen.

De har vanligvis gitt meg ett nytt måltid ved feil bestillinger, men jeg tror rett og slett de kanskje begynner å slite med kunder. Jeg har ikke bestilt noe mat der ifra på noen måneder, og det virket som han jeg snakket med idag var en ny person. De andre kjenner meg igjen, da vi faktisk bestilte en god del i sommer. Men han var kanskje ny og visste ikke at jeg var en "fast" kunde der. Men takk for svarene. Var bare litt nysgjerrig rundt dette

Share this post


Link to post

 

Jeg har bestilt mye der ifra og det sjeldent at vi får det vi bestiller, men vanligvis har vi ringt dagen etter for å klage, og der etter fått ny mat.

 

Hvis det er sjeldent at du får det du faktisk bestiller, så sier det seg vel selv at du bør sjekke ekstra godt at du får det du har bestilt..?

 

Det har egentlig ikke vært noe problem før nå, da vi tidligere har fått ny mat ved feil på leveringen. Men jeg skal ringe dem igjen og høre hva de sier nå, kommer nok ikke til å handle noe mer der ifra.

Share this post


Link to post

Hvis det er sjeldent at du får det du faktisk bestiller, så sier det seg vel selv at du bør sjekke ekstra godt at du får det du har bestilt..?

 

 

Da går han jo glipp av et gratis måltid dagen etterpå.

  • Like 5

Share this post


Link to post

Ja, jeg skal ringe dem igjen.

De har vanligvis gitt meg ett nytt måltid ved feil bestillinger, men jeg tror rett og slett de kanskje begynner å slite med kunder. Jeg har ikke bestilt noe mat der ifra på noen måneder, og det virket som han jeg snakket med idag var en ny person. De andre kjenner meg igjen, da vi faktisk bestilte en god del i sommer. Men han var kanskje ny og visste ikke at jeg var en "fast" kunde der. Men takk for svarene. Var bare litt nysgjerrig rundt dette

 

 

 

At du har fått det tidligere viser bare at dem er dumsnille og du vet å utnytte deg av det. Hadde du vært en så sabla god kunde hadde dem ikke levert feil mat til deg gang på gang.

Share this post


Link to post

Fast kunde eller ei, det virker som at de har oppdaget at du vanligvis får feil mat og utnytter det dagen etter.

Mulig, men som sagt. Tror han jeg snakket med ikke visste at jeg pleier å bestille der ofte. Uansett, det kan hende de har endret på sine regler og holdninger.

Share this post


Link to post

 

Fast kunde eller ei, det virker som at de har oppdaget at du vanligvis får feil mat og utnytter det dagen etter.

Mulig, men som sagt. Tror han jeg snakket med ikke visste at jeg pleier å bestille der ofte. Uansett, det kan hende de har endret på sine regler og holdninger.

 

 

Til noe som er tilnærmet normalt i såtilfelle.

Share this post


Link to post

Hei.

 

Igår bestilte jeg mat fra et gatekjøkken, jeg bestilte en kebab uten mais. Men fikk med mais. Jeg har bestilt mye der ifra og det sjeldent at vi får det vi bestiller, men vanligvis har vi ringt dagen etter for å klage, og der etter fått ny mat. Men idag fikk tydeligvis ikke dette, da de sa at jeg var nødt til å ha ringt igår rett etter at jeg merket at det var feil med maten.

 

Jeg synes det er litt feil at jeg møtte ha ringt rett etter at jeg oppdaget at maten var feil. Hva hvis jeg ikke hadde telefon eller penger på kortet (hvis jeg hadde hatt kontantkort?)

Jeg lurer litt på hva loven sier rundt dette. Det er ikke store sakene, men jeg ble litt irritert på dem.

 

Vil gjerne ha lenker / referranser :)

 

Jobber på en lokal McDonalds-restaurant; vi plikter oss å utlevere alt av feilgitt mat innen samme dag som du bestilte. Altså; bestilte du en burger uten agurk, men fikk med agurk får du kun ny om du gir beskjed samme dag.

 

Loven, så vidt jeg vet, ligger hos Forbrukerrådet, og går nok under kjøpsloven/forbrukerrett.

 

 

By the way; med mindre du selv sjekker hva du FAKTISK får i produktet, plikter vi oss ingenting. Fastfood/Restaurantnæringen er en servicebedrift, hvor det er mennesker som står for store deler av arbeidet. Dette betyr at det er en viss toleranse for feil, fordi vi alle gjør vårt beste.

 

 

Jeg anbefaler deg at du neste gang sier ifra om at du gjentatte ganger har opplevd å få med mais, når du tydelig har bedt om ikke å få det med. Still hardt mot hardt, forklar at du har allergier, og at du vil fraråde alle du kjenner fra å gå der igjen.

 

(Forbrukerrådet, samt MatTilsynet har strenge bestemmelser om spesialbestillinger i.an. av allergier! Dette betyr at du har viktige rettigheter som allergiker når du bestiller mat!)

  • Like 2

Share this post


Link to post

 

Hei.

 

Igår bestilte jeg mat fra et gatekjøkken, jeg bestilte en kebab uten mais. Men fikk med mais. Jeg har bestilt mye der ifra og det sjeldent at vi får det vi bestiller, men vanligvis har vi ringt dagen etter for å klage, og der etter fått ny mat. Men idag fikk tydeligvis ikke dette, da de sa at jeg var nødt til å ha ringt igår rett etter at jeg merket at det var feil med maten.

 

Jeg synes det er litt feil at jeg møtte ha ringt rett etter at jeg oppdaget at maten var feil. Hva hvis jeg ikke hadde telefon eller penger på kortet (hvis jeg hadde hatt kontantkort?)

Jeg lurer litt på hva loven sier rundt dette. Det er ikke store sakene, men jeg ble litt irritert på dem.

 

Vil gjerne ha lenker / referranser :)

 

Jobber på en lokal McDonalds-restaurant; vi plikter oss å utlevere alt av feilgitt mat innen samme dag som du bestilte. Altså; bestilte du en burger uten agurk, men fikk med agurk får du kun ny om du gir beskjed samme dag.

 

Loven, så vidt jeg vet, ligger hos Forbrukerrådet, og går nok under kjøpsloven/forbrukerrett.

 

 

By the way; med mindre du selv sjekker hva du FAKTISK får i produktet, plikter vi oss ingenting. Fastfood/Restaurantnæringen er en servicebedrift, hvor det er mennesker som står for store deler av arbeidet. Dette betyr at det er en viss toleranse for feil, fordi vi alle gjør vårt beste.

 

 

Jeg anbefaler deg at du neste gang sier ifra om at du gjentatte ganger har opplevd å få med mais, når du tydelig har bedt om ikke å få det med. Still hardt mot hardt, forklar at du har allergier, og at du vil fraråde alle du kjenner fra å gå der igjen.

 

(Forbrukerrådet, samt MatTilsynet har strenge bestemmelser om spesialbestillinger i.an. av allergier! Dette betyr at du har viktige rettigheter som allergiker når du bestiller mat!)

 

 

Jeg tviler på at det selv er slik med McDonalds at dere aksepterer at noen kommer igjen med halvspist mat såpass lenge i ettertid at det er påtide med ett nytt gratis måltid. Selv om det er samme dag.

Share this post


Link to post

Det er jo kanskje ikke alltid man legger merke til at man har fått feil. For eksempel, jeg spiser alltid min pomme fritte først, før burgeren, og da har jeg jo spist halvparten før jeg legger merke til at det er noe feil med burgeren.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...