Gå til innhold

Prime 95, hvilke innstillinger?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SKal du ha 24/7 klokk så tester du i 12-24 timer :)

 

 

 

Blir CPUen din for varm og at den klokker seg ned, så må du klokke litt ned igjen.

 

 

Sett deg en grense på MAKS 90*C når du kjører Prime. Kommer ned farlig nær 90 så klokk ned et lite hakk til :)

Okey mener du da i smallfft?

Lenke til kommentar

er Prime95 det beste å bruke til å teste f.eks Haswell? Har lest at AIDA64 stress test er bedre?

Så en video på Youtube hvor en tekniker fra Asus direkte frarådet å bruke Prime95 på IvyBridge til stresstesting.

Grunnen var at Prime95 ikke har (ikke hadde da i allefall) støtte for flere av teknologiene som IvyBridge CPU-er benyttet seg av.

Prime95 kunne i verste fall ødelegge CPU-en,siden Prime95 ikke støttet disse teknologiene som IvyBridge CPU-er brukte.

 

Han anbefalte kun AIDA64 som stress/stabilitetstesting til IvyBridge,mulig dette gjelder for Haswell også.

Endret av Stian V.H
Lenke til kommentar

 

er Prime95 det beste å bruke til å teste f.eks Haswell? Har lest at AIDA64 stress test er bedre?

Så en video på Youtube hvor en tekniker fra Asus direkte frarådet å bruke Prime95 på IvyBridge til stresstesting.

Grunnen var at Prime95 ikke har (ikke hadde da i allefall) støtte for flere av teknologiene som IvyBridge CPU-er benyttet seg av.

Prime95 kunne i verste fall ødelegge CPU-en,siden Prime95 ikke støttet disse teknologiene som IvyBridge CPU-er brukte.

 

Han anbefalte kun AIDA64 som stress/stabilitetstesting til IvyBridge,mulig dette gjelder for Haswell også.

 

Prime95 blir regelmessig oppdatert for å dra nytte av nye instruksjonssett som Intel og AMD implementerer i prosessorene sine, han fyren fra ASUS har ikke store peilingen når han sier at du kan ødelegge en prosessor ved å ikke belaste alle pipelinene...

 

IntelBurnTest er uansett fasitsvaret når det kommer til maksimal belastning og varmeproduksjon, og pleier oftest å fungere greit som stabilitetstest også.

Lenke til kommentar

Har jeg en dritt cpu btw.

 

Blend test i prime får jeg gode tempe 80 max

Smallfft får jeg tett på 100

 

Clock er 1,280volt og 4,5ghz. Noe annet som kan være galt her?

1,280 vcore er vel noe høyt for 4,5 GHz, hva har du satt på PWM instillinger?

 

Det er ikke bare å kjøre på med vcore når man klokker, det er endel grunninstillinger som bør gjøres før du rører vcore, vtt vccsa etc.

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

 

 

Har jeg en dritt cpu btw.

 

Blend test i prime får jeg gode tempe 80 max

Smallfft får jeg tett på 100

 

Clock er 1,280volt og 4,5ghz. Noe annet som kan være galt her?

1,280 vcore er vel noe høyt for 4,5 GHz, hva har du satt på PWM instillinger?

 

Pwm `?

 

Strøminstillinger-power management

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...