Gå til innhold

Nikon 35mm f1.8 G AF-S FX


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Ser ut som butikkene har denne inne nå, så du kan vel gå innom et sted og teste?

 

 

Forøvrig ville jeg heller ha spart en liten stund til og kjøpt Sigma sin 35mm 1.4. Jeg kan ikke se for meg at Nikon sin er noe særlig bedre, og jeg ville heller hatt et litt tyngre objektiv med 1.4.

Lenke til kommentar

Det sigma objektivet er helt rått, men for min del blir det i tyngste laget, dette er vel heller ikke værtettet?

Synes ofte at F1.4 gir så liten dybdeskarphet at det sjelden blir brukt.....

 

Bruker dere ofte objektivet på f1,4 eller blender dere ofte ned uannsett?

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på motivet, men det som er interessant med noen av de nyeste modellene til Sigma er at de er såpass skarpe på f.1.4 at flere av konkurrentene er fortsatt ikke på samme nivå i skarphet selv om de blendes ned til feks. f.5.6.

 

Sigma sitt 50mm i ART serien er skarpere enn det Nikon og Canon feks lager på f.1.4 mens de 2 konkurrentene ser sløve ut selv på f.5.6.

Lenke til kommentar

...

 

Er det sigma sin 35 og 50mm i fastobjektivklassen som er nye og suverent bedre enn det Nikon leverer?

Mnja...suverent bedre er helt sikkert ikke noen. Det er nok snakk om små marginer mellom objektiver i omtrent samme prisklasse. De ulike objektivene tegner litt forskjellig, så det er mer snakk om å finne et objektiv som tegner sånn som du liker.

 

Sigma sin ART-serie får en del skryt, antagelig velfortjent. Men det behøver ikke å bety at du liker den...:-)

Lenke til kommentar

Nei, jeg faller stadig tilbake på den lette vekten for Nikon sin. Jeg har fra før et nikon 24-70 f 2.8, som jeg synes blir litt tungt å dra på hele tiden å kunne tenke meg et lettere fast objektiv. Hvordan oppfatter dere nikon sin ny 35mm til å være sammenlignet med 24-70 på 35mm?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+61342

Kjøpte Nikkor 35mm f/1.8 til mitt D7000 og er meget fornøyd. Utrolig kjapt og stillegående Objektiv. Eneste jeg kan "klage" på er at det er tendenser til fargebrytning i sterkt lys når jeg tar bilder av ting som gir gjenskinn av solen, som f.eks kanten på en brusboks. Nærmere bestemt; Jeg opplever ofte i dette tilfellet at kanten på boksen får et rosa/rødlig skjær der lyset er sterkest. Kan jo diskuteres om dette er pga objektivet til 1600,- eller Kameraet til 5000 (Som har et rykte på seg for å overeksponere) .

 

Ellers veldig fornøyd med objektivet som gir meget gode bilder ilag med D7000

Endret av Slettet+61342
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...