Gå til innhold

Hjelp med cryptocoins


Performance27

Anbefalte innlegg

Vurdere å spytte inn noen kroner i en cryptocoins leverandør, Jeg har dessverre ingen kunnskap om dette, men liker spenningen og muligheten for god avkastning.

 

Bitcoin, etter hva jeg har forstått har begynt å roe seg og javne ut.(?)

 

Jeg vil ha putte litt penger på noe som har høy risiko, som enten kan gå veldig dårlig, eller kjempe bra.

 

 

 

Så, spørsmålene mine er som følgende:

 

  • Hvordan fungerer dette step by step? Hvor starter jeg?
  • Noen som kjenner til en annen trygg leverandør enn Bitcoin?

 

 

 

Fant en liste her over forskjellige leverandører, men da denne er over ett år gammel, har nok ting forandret seg noe.

 

https://bitcointalk.org/index.php?topic=134179.0

Endret av Performance27
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjempe kjekkt med å kunne se kurvene, takk for den.

 

Men som jeg skrev i tidligere post, jeg er en newbie når det kommer til dette, hva mener du med å trade?

Veksle mine ordinære penger til Bitcoin's?

 

Hva mener du med 900+ i hele Januar?

Variert mellom 0.0012 og 0.0018?

 

 

 

Beklager dumme spørsmål, men jeg vil virkelig lære dette.

Lenke til kommentar

Kursen på Btc (bitcoin) var på 900+ USD (US-dollars $$) i hele januar. Nå er den ca 620 USD. Var nede i 550 USD for kun få dager siden. Kursen på Dogecoin varierer mellom 0.0012 og 0.0018 USD sammenlignet mot Btc (siden du ikke kan veksle inn dogecoin til norske kroner men først veksle til noen mer kjente coins, som oftes BTC). Anbefaler at du googler i noen timer før du hiver deg på dette. Når du først forsøker å gjennomføre en handel, så anbefaler jeg at du gjør det i et lite omfang slik at du kan få se gangen i prosessene før du begynner å spille vekk hus, bil og kjerring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Norge har vi bl.a. justcoin.no, som jeg kjøpte mine første 0.6 bitcoins fra, i november i fjor. Du oppretter konto der, og sender penger til en bankkonto. Etter et par dager kan du begynne å trade.

 

Kan dessuten anbefale bitmynt.no, som er drevet av en privatperson på vestlandet. Han har jeg handlet med ved flere anledninger. Handelen foregår på irc, ved at du sender en privat melding til vedkommende, og forteller hvor mange bitcoins du ønsker å kjøpe. Så får du beskjed om å overføre et eksakt beløp til et kontonr. Enkelt og greit.

Endret av Karl Skapeland
Lenke til kommentar

Som sagt har jeg lagt inn noen kroner hos Justcoin.com, kan ikke akkurat si at det har skjedd store ting her.

Markedet virker veldig dødt(?).

500,- er blitt til 485,- (p.d.d).

 

Jeg vil ha større risiko!

Forventer selvsagt at det kan ta noe tid, men jeg regner ikke med at den lille summen jeg har lagt inn hos Justcoin.com plutselig passerer 1000,- når den kun har variert med 20-30,- i løpet av en uke.

Lenke til kommentar

Nei, det er det ikke.

 

Ikke?

 

En valuta er intet annet enn en i seg selv verdiløs ressurs som en økonomi er enige om kan brukes til å bytte til seg andre varer og tjenester. Har jeg korn, men trenger geiter slipper jeg å lete etter noen som har geiter og trenger korn, jeg kan i stedet bytte korn i en valuta - vel vitende om at jeg kan bruke denne valutaen til å bytte til meg geiter siden.

 

At en valuta kan være backet opp av diverse insentiver for å få folk til å stole på at den fortsatt kan brukes er nå en ting, men felles for alle valutaer er at de kun har verdi fordi alle er enige om at de har det. Prøv for øvrig å ta med en norsk 1000-lapp til Uganda og overbevis lokalbefolkningen om at du kan bruke den til å kjøpe mat for.

 

Det som skiller digitale valutaer fra fiatvalutaer er jo bare insentivene bak - fiatvalutaer er backet av suverene stater, mens digitale valutaer ikke er det. Det gjør fiatvalutaer riktignok mer troverdige blant folk, men dette kan ha vel så mye med tradisjon og gamle vaner å gjøre som noe annet.

Lenke til kommentar

 

Nei, det er det ikke.

 

Ikke?

 

En valuta er intet annet enn en i seg selv verdiløs ressurs som en økonomi er enige om kan brukes til å bytte til seg andre varer og tjenester. Har jeg korn, men trenger geiter slipper jeg å lete etter noen som har geiter og trenger korn, jeg kan i stedet bytte korn i en valuta - vel vitende om at jeg kan bruke denne valutaen til å bytte til meg geiter siden.

 

At en valuta kan være backet opp av diverse insentiver for å få folk til å stole på at den fortsatt kan brukes er nå en ting, men felles for alle valutaer er at de kun har verdi fordi alle er enige om at de har det. Prøv for øvrig å ta med en norsk 1000-lapp til Uganda og overbevis lokalbefolkningen om at du kan bruke den til å kjøpe mat for.

 

Det som skiller digitale valutaer fra fiatvalutaer er jo bare insentivene bak - fiatvalutaer er backet av suverene stater, mens digitale valutaer ikke er det. Det gjør fiatvalutaer riktignok mer troverdige blant folk, men dette kan ha vel så mye med tradisjon og gamle vaner å gjøre som noe annet.

 

 

Vel, en svært viktig forskjell er at valutaen til en suveren stat er akseptert betalingsmåte for skatt, som i seg selv gir veldig mye fundamental verdi til valutaen.

 

Ellers er en annen viktig faktor å regne inn her at cryptocoins per idag ikke primært brukes som et betalingsmiddel, men som et spekulasjonsobjekt. Sammenligner du andelen som eies av spekulanter ift. folk som skaffer dem for å bruke dem som betalingsmiddel er dette massivt forskjellig fra tradisjonelle valutaer.

 

Jeg kan se forskjeller på cryptocoins ift. f.eks. tullipaner i Nederland under en viss mani, men likhetene er større i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...