Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc start up problems.


Anbefalte innlegg

Usikker om dette er den rette tråden men satser på det..

kjøpte en ny pc i october. bygde den selv osv..

etter 1-2 månder fikk jeg start up problems, når jeg slår på pcn er det som å krysse fingrene at den slår seg på UTEN problemer.

hender at jeg må slå av og på intill 8 ganger for at pcn fungerer som den skal..

det som skjer :
-tastaturet/softwarern(til headsettet også ) ikke virker
-svart skjerm med bare grafikkkort software
-svart skjerm

vil helst ikke formatere pcn, ettersom jeg hadde problems med og få trådløst internett med network drivere som ikke ville fungere til windows 8. men på ett eller annet vis fikk jeg det til med stor hjelp av hjelpt til ny pc forumet.

takk på forhand

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre først er å sjekke at absolutt alle kabler sitter skikelig i der de skal sitte. Ellers kan start opp problemer skyldes PSU, skjermkort (tvilsomt), RAM, CPU etc.

 

Hvis du kobler skjermen til utgangen på hovedkortet, starter PC'en da?

Prøv å skifte USB porter for tastatur, mus etc.

Lenke til kommentar

Det du kan gjøre er å koble fra alt, ta ut hovedkortet fra kabinettet og legg det på et stykke kartong, papp etc, koble til alt igjen og se om det starter opp. Funker alt utenfor kabinettet, kan man anta at ingenting skadet eller kortsluttet.

Monter så hovedkort i kabinettet igjen, denne gangen med alle avstandstykkene, koble alle kabler tilbake der de var og slå på PC'en igjen.

 

Husk å lade deg ut før du begynner med dette, enten ved å ta på en metall del av kabinettet eller ved å bruke antistatisk bånd.

Lenke til kommentar

Jeg mener det jeg sa, koble fra alt av kabler. ta så ut alt av kabinettet, og sett det sammen igjen mens hovedkortet ligger på en kartong eller papp plate på et bord.

 

Altså hovedkort med RAM og CPU + kjøler montert, skjermkort og PSU skal ut av kabinettet. PSU er vel strengt tatt ikke nødvendig å ta ut hvis kablene fra den rekker fram til hovedkort og komponenter som er utenfor kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...