Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Problemer med hjemmebygget PC


Anbefalte innlegg

CPU: Intel i7-4770K - Ny

GPU: Asus GeForce GTX 780 DirectCU II OC - Ny

Motherboard: ROG Maximus VI Formula - Ny

RAM: 2x8 Gb Corsair Vengeance Pro Red DDR3 PC19200/2400MHz - Ny

PSU: Corsair RM750 - Ny

SSD: Samsung 840 EVO Series MZ-7TE120 120GB - IKKE Ny - Boot

HDD: 2x HGST Deskstar 4Tb - Ny

 

Når jeg starter opp PCen så fryser LED tallene på Hovedkortet på A2, noe som, i følge manualen, står for "IDE Detect". Etter litt Googling har jeg hørt at det problemet ofte oppstår fordi man ikke har koblet til SATA kablene skikkelig, men jeg har festet de så godt jeg har kunnet og får fremdeles denne feilmeldingen. Det lyser også en rød LED ved Boot_Disk_LED, antar at dette også henviser til at den ikke klarer å finne SSDen som jeg skal boote fra.

 

Noen som har hatt noen liknende problemer og/eller har en viss anelse om hva jeg kan gjøre for å løse dette problemet?

 

En annen feil jeg har er at jeg ikke får noe signal til skjermen. Jeg har prøvd å koble skjermen både til HDMI porten på GPUen og HDMI porten til hovedkortet. Noen som vet hva som kan forårsake dette?

 

Tusen takk for alle svar! :)

Endret av Ajsivesind
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om din "gamle" SSD har OS'et installert fra før vil du nok oppleve problemer med installasjon av nye komponenter.

 

En av grunnen til dette er at OS'et er knyttet til tidligere komponenter, og det kan være avhengig av hva lisens du har.

 

No har jeg ikke lest grundig gjennom denne siden jeg fant, men du kan no lese gjennom det selv:

 

http://www.sevenforums.com/tutorials/135077-windows-7-installation-transfer-new-computer.html#post1161038

Lenke til kommentar

Det ser lovende ut, men hvis jeg får skjermen til å funke så kan jeg jo ren-installere Windows 8.1 på SSDen og da er det vel ikke noe problem at det lå et gammelt OS på disken...

 

Så da må jeg bare finne ut hvorfor jeg ikke får noe video signal.

 

Takk for raskt svar forresten! :)

 

Noen ideer til hvorfor jeg ikke får noe video-output?

Endret av Ajsivesind
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...