Gå til innhold

Tips til sponsorsøknad


Anbefalte innlegg

Heisann!



Jeg sitter å skal lage noen sponsorsøknader og trenger litt hjelp og tips



Jeg driver med seiling og har sendt vertfall 50 sponsorsøknader til forskjellige selskap, med mye flere negative svar enn positive svar. Så jeg ønsker noen tips til hvordan dette kan endres, og tips til hva mer jeg kan gjøre for å gjøre meg og min partner mer interresante til å bli sponset og satset på.



Generelt i en sponsorsøknad som jeg lager selv, har jeg med dette:


  • Litt om oss (navn, alder, idrett osv.)
  • Ambisjoner (hva vi ønsker å oppnå)
  • Hva vi gjør (trening, sesongopplegg osv)
  • Historie (Oppnåelser på konkurranser, hva vi har deltatt på, osv.)
  • Litt kostnader (for å vise hvor mye det koster for 2 gutter på 16år - som reiser, båt, utstyr, + andre utgifter)
  • Planer for kommende sesong (busjett, treningsleirer, regattaer osv.)
  • Hvorfor sponse oss (på hvilken måte det hjelper oss, hva vi kan hjelpe selskapet med, og hvilken innvirkning det har på oss og idretten)

Jeg liker også å gjøre et lite frampek på søknaden ved å legge inn bilder av oss selv og noen bilder av båten vår med design på og logoen til selskapet.



Som sagt har jeg fått uhorvelige mange negative svar, som ikke gjør godt på oss. Så - er det noen her som har noe mer jeg kan ta med, eller noen tips som gjør oss mer "interresante"?



Vi har og en Facebook side som vi legger ved i en søknad: https://www.facebook.com/TeamKvalheim



Takker for svar! :)



Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok ikke så lett å få sponsor som mange tror. Til og med mange kjente idrettsutøvere sliter med å skaffe seg sponsorer. Det beste tipset for å gjøre dere til et mer ettertraktet sponsorobjekt er å prestrere bedre i idretten. Seiling er jo ikke akkurat den mest kjente og største idretten i Norge, så skjønner det kan være vanskelig å skaffe sponsorer.

Lenke til kommentar

Er nok ikke så lett å få sponsor som mange tror. Til og med mange kjente idrettsutøvere sliter med å skaffe seg sponsorer. Det beste tipset for å gjøre dere til et mer ettertraktet sponsorobjekt er å prestrere bedre i idretten. Seiling er jo ikke akkurat den mest kjente og største idretten i Norge, så skjønner det kan være vanskelig å skaffe sponsorer.

Takker for svar. På nasjonalt nivå gjør vi det veldig bra, men vi ønsker å se bort fra det nasjonale og satse internasjonalt - det er DET man blir god på og får fremgang, men da er man avhengig av sikre sponsorer og penger......

Lenke til kommentar

Dere har fått tak i noen sponsorer?

Burde være relativt fornøyd med det.

 

Tror ikke den facebook-siden gjør at dere drar inn så mye ekstra, ekstremt informativ sak. Etter det jeg kan se er det hovedsakelig vindforhold når dere trente og plasseringer. Altså, veldig kjedelig side. Ser mer ut som en loggbok enn en promoterings-side...

Lenke til kommentar

Dere har fått tak i noen sponsorer?

Burde være relativt fornøyd med det.

 

Tror ikke den facebook-siden gjør at dere drar inn så mye ekstra, ekstremt informativ sak. Etter det jeg kan se er det hovedsakelig vindforhold når dere trente og plasseringer. Altså, veldig kjedelig side. Ser mer ut som en loggbok enn en promoterings-side...

Meningen med siden er å dele hva vi gjør til de som ønsker å følge oss, og på den måten bli litt større. Vi deler gode prestasjoner og hva vi gjør og folk liker det og deler det og på den måten når vi frem til flere. Er enig i at du sier det er en slags loggbok, men det er meningen at folk skal vite at vi er aktive. (en liten stund siden sist da)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...