Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Erfaringer med eToro?

Ut i skogen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer veldig på dette med skatt. Klarer ikke finne ut av det på siden deres.

https://openbook.etoro.com/

Sender de rapport til skattemyndighetene i Norge hvert år, slik norske banker gjør? Eller må jeg innrapportere hvert bidige kjøp/salg selv? Og i så fall hvordan gjør jeg det?

Håper noen kan svare meg på dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Takk for svar.

Det pleier ikke være så mye å fylle ut. Norske banker melder inn hvilke fond og aksjer++ jeg har, så sender de meg en kopi. Da trenger jeg bare å sjekke nettbank/bankpapirer opp mot det som allerede er fylt ut på selvangivelsen, om det stemmer. Og så er det ikke noe mer mas med det. Blir stress å bokføre hver bidige lille transaksjon selv, for så å fylle ut selvangivelsen lenge etterpå. Det kommer ikke jeg til å styre med. Ergo, etoro er ikke noe for meg.

Endret av Ut i skogen
Skrevet

eToro er et selskap etablert på Kypros. De har ingen meldeplikt til norske skattemyndigheter. Norge har en skatteavtale med Kypros, men denne gir ikke kypriotiske myndigheter plikt til å videreformidle opplysninger av eget tiltak (eller til å innhente opplysninger de ikke ville innhentet selv).

Du (som alle andre som har aksjer og fondsandeler som ikke dukker opp i RF-1088 Aksjer og egenkapitalbevis 2013) må da selv fylle ut RF-1059 Aksjer og fondsandeler 2013 mv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...