Gå til innhold

Gått ned fra 40 mb/s upload speed til 10 mb/s (Speedtest)


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har altibox internett der jeg har satt altiboxen i "Bridge Mode". Så nå nettopp har jeg satt en kabel fra altiboxen til en switch, og derretter til 2 rutere. Tingen er at etter jeg gjorde dette har jeg mistet 30 mb/s ifølge Speedtest, og ifølge "testmy.net/upload" har jeg bare rundt 1 mb/s om jeg sender 33mb filer. Før så hadde jeg den ruteren som jeg brukte til switch, og derretter til en annen ruter som var så dårlig at jeg bare kjøpte switch og satte den ruteren jeg brukte til switch før der så den "dårlige" ruteren var. :)

Er det noen som kan hjelpe meg? Erfarninger? Noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags utstyr?

Får du riktig hastighet hvis du kobler kablet rett i hjemmesentralen?

Hvis du setter sentralen i bridge må du ha en ruter tilkoblet fordi du vel bare får en IP-adresse fra Altibox.

Flere rutere etter hverandre er en dårlig løsning.

Hei. Får riktig hastighet når jeg kobler rett til hjemmesentralen. Bytta nettopp tilbake til D-link etter hjemme sentralen for og så videre til PCEN. Men da oppstod problemet igjen, 10 mb/s upload.

 

Vurderer å ta av bridge mode for og så sette switchen i, og derreter fra switch til 2 rutere. Høres det bra ut?

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Jeg hadde også en dårlig Dlink. Den kasta jeg og kjøpte en Asus. Du kan prøve å resette Dlinken og oppdatere firmware hvis det finnes nyere.

 

Hvis du ikke bruker bridge mode, så er jo sentralen en ruter. Og da er det dumt å sette opp nye rutere etter denne. Hvorfor? Hva vil du oppnå?

 

Beste løning er å bridge sentralen og bruke en kvalitetsruter. For å utvide videre brukes switch(er) og AP.

Lenke til kommentar

Hei, grunnen til at jeg har flere routere er pga stort hus. :) trenger rekkevidde i hele huset. Har en liten blå ledning fra hjemmesentralen så til switchen. Men jeg antar at den er opptil 100mb da jeg bruke den før og fint fikk 40 mb/s down og up.'

 

Edit: Men tror jeg fiksa det nå. Stabilt sålangt. :) Har router i hjemmesentralen for så videre til en switch så til resten av ruterene. :) rundt ligger på rundt 30-40 mb/s download og upload :)

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...