Gå til innhold

Valg av ingeniør rettet mot oljen


erik456

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du er litt hendig av deg ville jeg valgt automasjon/mekatronikk/elektro for så å satse på en service/felt ingeniør stilling. Disse er enklest å få med ett fagbrev men det er folk med kun teoretisk utdannelse som også har slike stillinger. Man må gjerne reise verden rundt og har ikke fast 2-4 stilling, men nok av fri og nok av penger(Overtid er ganske normalt i slike stillinger så man sliter seg fort ut)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Har gjort litt research på dette selv og Schlumberger rekrutterer i hvertfall BREDT blant de fleste realfaglige linjer, i hvert fall gjorde de det på siste stillingsannonse jeg så. Alt fra bachelor i kjemi/fysikk/matematikk til maskiningeniør, byggingeniør og petroleumsteknologi.

 

Som andre påpeker er ikke dette stillinger det kryr av og jeg har inntrykk av at det kan bli færre av disse på sikt, så om jeg var deg hadde jeg nok tatt høyde for hva du trives med om du skal jobbe på land slik at du kan få både i pose og sekk.

 

Kjipt om du etter tre år ikke skulle komme deg offshore og du ikke har en utdanning du vil trives med på land, satt litt på spissen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...