Gå til innhold

Tips til kule herrebriller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for tips! Gjør ikke noe at dere anbefaler for forskjellige ansiktsfasonger, det gjør bare at flere som ser denne tråden senere også kan dra nytte av forslagene. Har tenkt på noen litt firkantede, litt smale (ikke de smaleste). De jeg har nå er litt vel høye og ser litt kjipe ut etter min mening...

 

 

Tar gjerne i mot flere forslag, så jeg kan se litt forskjellig før jeg bestemmer meg...

Lenke til kommentar

Takker for tips! Gjør ikke noe at dere anbefaler for forskjellige ansiktsfasonger, det gjør bare at flere som ser denne tråden senere også kan dra nytte av forslagene. Har tenkt på noen litt firkantede, litt smale (ikke de smaleste). De jeg har nå er litt vel høye og ser litt kjipe ut etter min mening...

 

 

Tar gjerne i mot flere forslag, så jeg kan se litt forskjellig før jeg bestemmer meg...

 

 

Noe slikt ?

 

http://www.oakley.com/products/6263/22846

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler å prøve briller i Norge og kjøpe de på nettet fra UK. Der får du brillene inklusivt glass til halvparten av prisen eller mer. Anbefalte sider:

Eyewearbrands.com

Pretavoir.co.uk

 

Oakley synes jeg ikke noe om...

 

Jeg har både Riley og Fairmont fra Oliver Peoples, meget fine briller. Kan prøves på Ollies Optikk i Oslo.

Oliver Peoples Riley

ov_riley_r_1007_132.jpg

Oliver Peoples Fairmont

Oliver-Peoples-Eyewear-Fairmont_12926.jp

 

Disse frister veldig, men må prøve de først. Når det kommer til briller har norske brillebutikker et veldig godt utvalg faktisk, så du kommer ikke til å slite med å finne de, Krogh Optikk har ofte et godt utvalt

Tom Ford TF5208

TOM_FORD_TF5208_092_Eyeglass_Frame_MSRP_

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Takker for tips! Gjør ikke noe at dere anbefaler for forskjellige ansiktsfasonger, det gjør bare at flere som ser denne tråden senere også kan dra nytte av forslagene. Har tenkt på noen litt firkantede, litt smale (ikke de smaleste). De jeg har nå er litt vel høye og ser litt kjipe ut etter min mening...

 

 

Tar gjerne i mot flere forslag, så jeg kan se litt forskjellig før jeg bestemmer meg...

 

 

Noe slikt ?

 

http://www.oakley.com/products/6263/22846

 

 

Takker for innspill allesammen. Mye bra å se her. Men dette var veldig nærme det jeg så for meg faktisk! Er det noen lure steder å kjøpe Oakley online, eller er det marginal forskjell fra å kjøpe i butikk?

 

Som sagt flere andre gode forslag her, mulig jeg må gå til anskaffelse av flere...

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Takker for tips! Gjør ikke noe at dere anbefaler for forskjellige ansiktsfasonger, det gjør bare at flere som ser denne tråden senere også kan dra nytte av forslagene. Har tenkt på noen litt firkantede, litt smale (ikke de smaleste). De jeg har nå er litt vel høye og ser litt kjipe ut etter min mening...

 

 

Tar gjerne i mot flere forslag, så jeg kan se litt forskjellig før jeg bestemmer meg...

 

Noe slikt ?

 

http://www.oakley.com/products/6263/22846

Takker for innspill allesammen. Mye bra å se her. Men dette var veldig nærme det jeg så for meg faktisk! Er det noen lure steder å kjøpe Oakley online, eller er det marginal forskjell fra å kjøpe i butikk?

 

Som sagt flere andre gode forslag her, mulig jeg må gå til anskaffelse av flere...

Du det kan jeg ikke svare på, beskrivelsen din passet ett par jeg har så tenkte jeg skulle nevne de.

Lenke til kommentar

Som nevnt ovenfor; det beste er å prøve noen i butikk. Da vil du også (forhåpentligvis) få ærlig tilbakemelding på hva som passer din ansiktsform.

 

Ser at Ollis Optikk ble nevnt. Ollis har meget god service og er behjelpelige med det meste. Bestilte mine Oliver Peoples O´Malley fra Ollis etter å ha prøvd de på i USA i september. Fikk både avslag og gratis frakt til Bergen.

 

Legger ved et bilde som sammenligner modellene O´Malley og Gregory Peck. O´Malley øverst, to versjoner av Gregory Peck nederst.

 

NnVUcWl5.jpeg

Endret av Benevento
Lenke til kommentar

Forskjellene på Sir O'Malley og O'Malley er ganske tydelige om du sammenligner de. Selv synes jeg den graverte stålplaten ved tempelet (?) ødelegger Sir O'Malley. Originale O'Malley er muligens de kuleste brillene jeg vet om. Begge kommer for øvrig kun i én størrelse hver; Sir O'Malley er 46–21–145, mens O'Malley er 45-22-145.

 

Sir O'Malley:

post-80096-0-45880900-1393262837_thumb.jpg

 

O'Malley:

post-80096-0-02750300-1393262837_thumb.jpg

 

Mladic, Sir Riley finnes ikke, mener du Riley eller Sir Finley?

Endret av gard.
Lenke til kommentar

 

 

Takker for tips! Gjør ikke noe at dere anbefaler for forskjellige ansiktsfasonger, det gjør bare at flere som ser denne tråden senere også kan dra nytte av forslagene. Har tenkt på noen litt firkantede, litt smale (ikke de smaleste). De jeg har nå er litt vel høye og ser litt kjipe ut etter min mening...

 

 

Tar gjerne i mot flere forslag, så jeg kan se litt forskjellig før jeg bestemmer meg...

 

 

Noe slikt ?

 

http://www.oakley.com/products/6263/22846

 

 

Takker for innspill allesammen. Mye bra å se her. Men dette var veldig nærme det jeg så for meg faktisk! Er det noen lure steder å kjøpe Oakley online, eller er det marginal forskjell fra å kjøpe i butikk?

 

Som sagt flere andre gode forslag her, mulig jeg må gå til anskaffelse av flere...

 

 

Vil bare skyte inn med en liten detalj som er ett irritasjonsmoment for meg, kanskje de kommer til å sitte bedre på deg,men hos meg så glir disse sakte av hvis jeg ser ned over en tid, vel ikke alltid men i ny og ne så bare glir de av hodet -.-

Veldig irriterende hvis man ikke har en ledig hånd

Lenke til kommentar

Forskjellene på Sir O'Malley og O'Malley er ganske tydelige om du sammenligner de. Selv synes jeg den graverte stålplaten ved tempelet (?) ødelegger Sir O'Malley. Originale O'Malley er muligens de kuleste brillene jeg vet om. Begge kommer for øvrig kun i én størrelse hver; Sir O'Malley er 46–21–145, mens O'Malley er 45-22-145.

 

Sir O'Malley:

attachicon.gifSirOMalley.jpg

 

O'Malley:

attachicon.gifOMalley.jpg

 

Mladic, Sir Riley finnes ikke, mener du Riley eller Sir Finley?

Nå ser jeg det. Sir O'Malley er litt bredere og har andre detaljer.

 

Beklager, jeg mente Sir Finley. Nå ser jeg at modellen er tilgjengelig på nett :p

 

Hvordan finner man ut riktig størrelse?

Endret av Mladic
Lenke til kommentar

 

Forskjellene på Sir O'Malley og O'Malley er ganske tydelige om du sammenligner de. Selv synes jeg den graverte stålplaten ved tempelet (?) ødelegger Sir O'Malley. Originale O'Malley er muligens de kuleste brillene jeg vet om. Begge kommer for øvrig kun i én størrelse hver; Sir O'Malley er 46–21–145, mens O'Malley er 45-22-145.

 

Sir O'Malley:

attachicon.gifSirOMalley.jpg

 

O'Malley:

attachicon.gifOMalley.jpg

 

Mladic, Sir Riley finnes ikke, mener du Riley eller Sir Finley?

Nå ser jeg det. Sir O'Malley er litt bredere og har andre detaljer.

 

Beklager, jeg mente Sir Finley. Nå ser jeg at modellen er tilgjengelig på nett :p

 

Hvordan finner man ut riktig størrelse?

 

Du kan prøve hos Ollis i Bogstadveien. Usikker på om de har flere inne, da de får inn med relativt sjeldne mellomrom. Kjøpte mine der i November, da var det kun 1 par igjen i den mørkeste innfatningen, 2 i den lyse. Filip Wilberg, eieren, mente det ville gå et par mnd. til neste restock.

Lenke til kommentar

Det er problemet med O'Malley, den kommer bare i str 45, noe som er veldig lite. Jeg bruker normalt 47-49. anbefaler Riley istedenfor, fåes i bpde 45, 47 og 48.

Samme her. O'Malley i 47 og jeg er solgt. Et annet tips i samme gate er for øvrig Garrett Leights (firmaet til sønnen av skaperen av Oliver Peoples) Hampton. Kommer i flere størrelser, og vel så mange fargemuligheter. I følge nettsiden deres listes Shoc Lifestyle og Ses Optikk i Oslo som eneste norske forhandlere - verdt å sjekke ut for interesserte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...