Gå til innhold

Innrykksdato?


rollerpoke

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg lurte egentlig bare på når sånn ca jeg kan forvente å få vite innrykkdatoen til dit jeg skal (2.Bataljon) Jeg vet at innrykksdatoen er i august en gang, og at man får vite den senest to måneder før, men er det normal praksis at man får den to måneder før, eller er det i en spesiell tidsperiode jeg kan forvente å få den?

Får man noe spesielt sammen med innkallelsen forresten? altså noe info om tjeneste etc. :wee:

 

Mvh

Stian

Endret av rollerpoke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte mail til VPV og spurte om det samme, og dette var svaret:

 

 

" Hei!

Det er riktig at du skal inn til Hæren og Infanteribataljon 2 i august 2014, det er bare det at avdelingen enda ikke har fått satt noen dato og tidspunkt for oppmøte."

Så er nok bare å vente og se :)

 

Den er grei :wee:

Vanskelig å vente :hm: gleder meg så masse!!! :w00t:

Lenke til kommentar

Tenkte jeg kunne svare på min egen post her. Tenkte jeg kunne bruke VPV og stille det samme spørsmålet som jeg stilte her (Takk til Nudelpus for å minne meg på at vi har VPV forresten, foreslår utallige ganger til andre at de skal ringe dit da de har spørsmål, så glemmer jeg å gjøre det da jeg har spørsmål selv :hm: )

 

Her er nå ivertfall svaret jeg fikk

 

"

Hei

Innrykksdatoene for sommeren skal visstnok foreligge i løpet av de nærmeste par ukene. Når de er klare, legges de ut her: http://forsvaret.no/verneplikt/under-forstegangstjeneste/Sider/innrykkskalender.aspx

Når innkallingen sendes ut, følger det med et infoskriv om avdelingen din.

"

Lenke til kommentar

Da kan jeg vel slenge på et siste svar. Da er Innrykksdatoene for sommeren lagt ut!! :w00t:

​2. bataljon ​ ​ ​ ​ ​56.August ​ ​

​Artilleribataljonen ​ ​ ​ 13.August ​ ​

Etterretningsbataljonen​ ​ 24.Juli ​ ​ ​

Garden (HMKG) ​29.Juli ​ 7.Oktober

Garnisonen i Sør-Varanger(GSV) ​ ​ 22.Juli ​

Hærens taktiske treningssenter(HTTS) ​ ​ ​ Y.August​ ​

Ingeniørbataljonen ​​ ​ 12 .August​ ​ ​

Panserbataljonen ​ ​ ​ ​ 78.August ​ ​

Sambandsbataljonen ​ 14.August ​ ​ ​

Sanitetsbataljonen ​ ​ ​ 8.August ​ ​

Stridstrenbataljonen (CSS) ​ ​ ​ ​ ​11.August ​ ​

Sjøforsvaret ​ ​ 2021.Juli ​ 23 .September​

​Luftforsvaret ​ 22.Juli 18.August(Ørland) 2122.September

Militærpolitiet 23.Juli ​ ​ ​

Endret av rollerpoke
Lenke til kommentar

Heisann!

Nei, dette er min første gang. Ah, kan jo se det på den måten. Trykkskader etc. mener jeg skal gi seg etter et par ukers tid? Da kan jeg gjøre en kickass innsats i rekrutten. Tøft av deg å ha gått den tre ganger da.

stemmer at det går over etter et par uker :) pass på at du ikke får noen blemmer eller andre skader før selve marsjen. De fleste bryter pga psyken og ikke det fysiske :)

jeg går grønn løype, altså militært. Tren på hardt underlag da det nesten kun er asfalt man går på :) Ja dette er en fin måte å få trent litt før selve rekrutten. Ønsker deg masse lykke til! Forberedeleser og holdning kommer man langt med ;)

Lenke til kommentar

Jepp, man jobber nok mer mot psyken enn mot kroppen. De som har gått den før forteller meg at det er helt jævlig. Men no way out. Heldigvis slipper jeg å gå med ekstra vekter fordi jeg er jente :D

Takk for tips. Vi er en gjeng som skal starte treningen neste uke.

Jeg ønsker masse lykke til til deg også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...