Gå til innhold

Fem ting Android-telefoner gjør bedre enn iPhone


Anbefalte innlegg

 

 

"Fem ting Android-telefoner gjør som du aldri vil savne på iPhone"

Ja trist at jeg med cyanogen mod kan gjøre hva jeg vil og om noen stjeler den kan jeg spore den(noe du som tyv ikke kan stoppe da jeg har rootet den) og om den blir helt borte kan jeg sende en kommando som bricker den og gjør den verdiløs for tyver. Trist at iphone på ingen måte har dette eller en bra skjerm.

 

 

Trist for deg at du tar feil:

http://support.apple.com/kb/PH2696?viewlocale=no_NO

 

Typisk apple fanboy. Jeg prater om et rootkit ;) noe som gjør at den er DØD ved tyveri, ikke deaktivert. Men du vet jo ikke det når det er såpass ubrukelig som det er å lese på en skjerm fra forrige tiår <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville aldri byttet min LG g2 med en ukes batterikapasitet mot iPhone, ikke iphone 19 heller! Dette er jo bare smak og behag da, liker du å nerde litt å kunne gjøre hva som helst med telefonen, gjøre den personlig, innstalere egene rom etc velger du Android. Gir du faen i slik ting og bare vil ha noe som fungerer bra utifra boksen er jo iPhone et bra alternativ.

Lenke til kommentar

 

Typisk apple fanboy. Jeg prater om et rootkit ;) noe som gjør at den er DØD ved tyveri, ikke deaktivert. Men du vet jo ikke det når det er såpass ubrukelig som det er å lese på en skjerm fra forrige tiår <3

 

 

Tyven kan alltids slå den av med det samme, og flashe en ny ROM uten å koble den på noe nett igjen.

 

 

da skal du være rask. Også skal du i tillegg vite mitt passord før du får flashet den ;)

Lenke til kommentar

Hei, jeg tror kanskje dette baserer seg på en missforståelse. Det finnes ingen passordbeskyttede recoveryer (enda)... Man har fritt frem for å innstalere et hvilken som helst custom rom via recovery eller gå tilbake til orginal via Odin. Dere skal være klar over at det nesten ikke er noe utviklere som gidder dette fordi det IKKE gir noen mening. Meningen er at man skal kunne slette sin personlige informasjon, låse mobilen eller gjøre en wipe hvis den blir stjålet. Når telefonen er stjålet så er den stjålet og borte, det er egentlig samme om de kan bruke telefonen videre eller ikke når du mangler en telefon. Derfor er som sagt sikkerhet på dette gjeldende for å slette personlig informasjon. Og ærlig talt, når du først har blitt frastjålet mobilen er det vel personlig informasjon man bryr seg om, at telefonen kan brukes eller ikke er egentlig et fett! Borte er borte...

 

Det er vanskelig å lage et program som skal starte før ''recovery'' starter, for da er ikke telefonen på og man kan ikke kjøre noen apper fra system filene. Når du er i recovery har heller i telefonen startet ordentlig. Jeg vet det finnes låser som kan innstaleres men disse legges i systemfilene og ikke bot. Unasett hvor mye man prøver vil programmet Cerebus løse dette problemet for en eventuell tyv.

Endret av Dirtysecret
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og ærlig talt, når du først har blitt frastjålet mobilen er det vel personlig informasjon man bryr seg om, at telefonen kan brukes eller ikke er egentlig et fett! Borte er borte...

 

Jeg ville ihvertfall funnet en mager trøst i at tyven ikke får brukt mobilen han/hun har stjålet. Og dersom det var slik for de fleste mobiler ville tyveri av de være et mindre problem, dersom det som oftest førte til en mobil tyven ikke fikk brukt. Nå tror jeg uansett at den gjennomsnittlige tjuvradd ikke har kompetanse til å fikse selv de enkleste sperrer...

 

Om min mobil blir frastjålet er det først og fremst tilgang til informasjon jeg er bekymret for. Det er lite personlig info på mobilen, men den har tilgang til mail og dermed mulighet til å nullstille passord på de fleste sider jeg er registrert på. Som igjen gir full mulighet til å ta over/ødelegge mitt digitale liv. Og derfor burde alle ha pin eller liknende for å låse opp mobilen før bruk. Min tar også bilde med frontkamera etter to mislykkede forsøk og laster det opp på Dropbox.

Lenke til kommentar

*Det finnes ingen passordbeskyttede recoveryer (enda)... *

Man kunne fint ha passordbeskytta recovery, men hvorfor, å passordbeskytte recovery ville vel uansett ikke hjelpe mot flashing da man bare ville kunnet flashet ny recovery. Og ser for meg at cannibalguppy er ute og troller fremfor at det er en missforståelse ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

"Fem ting Android-telefoner gjør som du aldri vil savne på iPhone"

Ja trist at jeg med cyanogen mod kan gjøre hva jeg vil og om noen stjeler den kan jeg spore den(noe du som tyv ikke kan stoppe da jeg har rootet den) og om den blir helt borte kan jeg sende en kommando som bricker den og gjør den verdiløs for tyver. Trist at iphone på ingen måte har dette eller en bra skjerm.

 

 

Trist for deg at du tar feil:

http://support.apple.com/kb/PH2696?viewlocale=no_NO

 

Typisk apple fanboy. Jeg prater om et rootkit ;) noe som gjør at den er DØD ved tyveri, ikke deaktivert. Men du vet jo ikke det når det er såpass ubrukelig som det er å lese på en skjerm fra forrige tiår <3

 

 

Det er nok flere enn meg som vet både det ene og det andre om folk som skriver slik du gjør:

http://www.teknofil.no/artikler/internett-trollene-er-psykopater/157172

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

"Fem ting Android-telefoner gjør som du aldri vil savne på iPhone"

Ja trist at jeg med cyanogen mod kan gjøre hva jeg vil og om noen stjeler den kan jeg spore den(noe du som tyv ikke kan stoppe da jeg har rootet den) og om den blir helt borte kan jeg sende en kommando som bricker den og gjør den verdiløs for tyver. Trist at iphone på ingen måte har dette eller en bra skjerm.

 

 

Trist for deg at du tar feil:

http://support.apple.com/kb/PH2696?viewlocale=no_NO

 

Typisk apple fanboy. Jeg prater om et rootkit ;) noe som gjør at den er DØD ved tyveri, ikke deaktivert. Men du vet jo ikke det når det er såpass ubrukelig som det er å lese på en skjerm fra forrige tiår <3

 

 

Det er nok flere enn meg som vet både det ene og det andre om folk som skriver slik du gjør:

http://www.teknofil.no/artikler/internett-trollene-er-psykopater/157172

 

 

Sier du som kommenterer imot android telefoner på en android artikkel? Skal godt gjøres og skyte seg selv i foten mer enn du gjorde nå.

 

Jeg kommenterte at dette er bra funksjoner og du sa de var ubrukelige når den absolutt største majoriteten er imot deg. Dermed er DU et troll som burde slutte å slenge dritt som det der rundt faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

"Fem ting Android-telefoner gjør som du aldri vil savne på iPhone"

Ja trist at jeg med cyanogen mod kan gjøre hva jeg vil og om noen stjeler den kan jeg spore den(noe du som tyv ikke kan stoppe da jeg har rootet den) og om den blir helt borte kan jeg sende en kommando som bricker den og gjør den verdiløs for tyver. Trist at iphone på ingen måte har dette eller en bra skjerm.

 

 

Trist for deg at du tar feil:

http://support.apple.com/kb/PH2696?viewlocale=no_NO

 

Typisk apple fanboy. Jeg prater om et rootkit ;) noe som gjør at den er DØD ved tyveri, ikke deaktivert. Men du vet jo ikke det når det er såpass ubrukelig som det er å lese på en skjerm fra forrige tiår <3

 

 

Det er nok flere enn meg som vet både det ene og det andre om folk som skriver slik du gjør:

http://www.teknofil.no/artikler/internett-trollene-er-psykopater/157172

 

 

Sier du som kommenterer imot android telefoner på en android artikkel? Skal godt gjøres og skyte seg selv i foten mer enn du gjorde nå.

 

Jeg kommenterte at dette er bra funksjoner og du sa de var ubrukelige når den absolutt største majoriteten er imot deg. Dermed er DU et troll som burde slutte å slenge dritt som det der rundt faktisk.

 

 

Skulle nesten tro at du har skutt deg selv i hodet med en dobbeltløpet hagle, da, for maken til hjernedøde innlegg som du presterer skal man lete lenge etter!

 

I tråden her har jeg ikke "kommentert imot android telefoner", jeg har ikke sagt noe om funksjoner som er "ubrukelige", jeg har ikke drevet med navnekalling, og jeg har ikke trollet. Jeg påviste kun at du tok feil, og ingen ting av dritten du trykker ut av deg endrer på det at du tok feil.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

"Fem ting Android-telefoner gjør som du aldri vil savne på iPhone"

Ja trist at jeg med cyanogen mod kan gjøre hva jeg vil og om noen stjeler den kan jeg spore den(noe du som tyv ikke kan stoppe da jeg har rootet den) og om den blir helt borte kan jeg sende en kommando som bricker den og gjør den verdiløs for tyver. Trist at iphone på ingen måte har dette eller en bra skjerm.

 

 

Trist for deg at du tar feil:

http://support.apple.com/kb/PH2696?viewlocale=no_NO

 

Typisk apple fanboy. Jeg prater om et rootkit ;) noe som gjør at den er DØD ved tyveri, ikke deaktivert. Men du vet jo ikke det når det er såpass ubrukelig som det er å lese på en skjerm fra forrige tiår <3

 

 

Det er nok flere enn meg som vet både det ene og det andre om folk som skriver slik du gjør:

http://www.teknofil.no/artikler/internett-trollene-er-psykopater/157172

 

 

Sier du som kommenterer imot android telefoner på en android artikkel? Skal godt gjøres og skyte seg selv i foten mer enn du gjorde nå.

 

Jeg kommenterte at dette er bra funksjoner og du sa de var ubrukelige når den absolutt største majoriteten er imot deg. Dermed er DU et troll som burde slutte å slenge dritt som det der rundt faktisk.

 

 

Skulle nesten tro at du har skutt deg selv i hodet med en dobbeltløpet hagle, da, for maken til hjernedøde innlegg som du presterer skal man lete lenge etter!

 

I tråden her har jeg ikke "kommentert imot android telefoner", jeg har ikke sagt noe om funksjoner som er "ubrukelige", jeg har ikke drevet med navnekalling, og jeg har ikke trollet. Jeg påviste kun at du tok feil, og ingen ting av dritten du trykker ut av deg endrer på det at du tok feil.

 

 

Du beviste ingeting, selvom icloud har lignende funksjoner er det ikke et rootkit er det vel? Noe du tydeligvis ikke vet hva er. Cyanogenmod ER et rootkit og kan gjøre ting den andre ikke kan. din eneste funskjon i denne forumtråden er å tråkke på andre og innlegget med linken er ren sjikane(in case you did not know) og har absolutt ingen relevans til temaet(noe ALLE mine innlegg har selvom du er uenig i innholdet).

 

Jeg skrev det jeg gjorde fordi en annen fanboy skrev at dette var ubrukelige funksjoner og du tok han i forsvar på noe du ikke har innsikt i(ut ifra det du selv skriver). og når du da legger inn innlegg som referer til å være psykopat fordi du er uenig så er du faktisk en troll selv uansett hva du trodde du gjorde. Så kom med innlegg relevant til det som er temaet eller ligg unna.

Lenke til kommentar

 

Du beviste ingeting, selvom icloud har lignende funksjoner er det ikke et rootkit er det vel? Noe du tydeligvis ikke vet hva er. Cyanogenmod ER et rootkit og kan gjøre ting den andre ikke kan. din eneste funskjon i denne forumtråden er å tråkke på andre og innlegget med linken er ren sjikane(in case you did not know) og har absolutt ingen relevans til temaet(noe ALLE mine innlegg har selvom du er uenig i innholdet).

 

Jeg skrev det jeg gjorde fordi en annen fanboy skrev at dette var ubrukelige funksjoner og du tok han i forsvar på noe du ikke har innsikt i(ut ifra det du selv skriver). og når du da legger inn innlegg som referer til å være psykopat fordi du er uenig så er du faktisk en troll selv uansett hva du trodde du gjorde. Så kom med innlegg relevant til det som er temaet eller ligg unna.

 

 

Nei, man trenger ikke å roote en iPhone for å få BEDRE beskyttelse mot tyveri enn hva cyanogen mod kan gi deg. Viser til alle innleggene i tråden her, som kan fortelle deg at ditt rootkit i realiteten ikke hindrer at noen i å installere en ny rom og bruke din telefon etter at den er stjålet. Du kan altså ikke gjøre din telefon verdiløs for tyver slik du hevder.

Lenke til kommentar

For ordens skyld, Cyagenmod er da absolutt ikke noe rootkit. Et Rootkit er vel heller det motsatte av sikkerhet, da de stort sett utnytter hull i sikkerheten for å gi root tilgang, og da gjerne også skjult fra eieren, for å stjele data, eller ta kontroll over enheten. På Android låser ned din personlige data, men ikke selve telefonen. Mens iOS låser ned hele enheten. Kunne Google laget en lignende løsning på Android? Det kunne de sikkert, men da måtte de låst til et nivå hvor man ikke lenger like enkelt kunne brukt Android på den måte mange bruker det i dag, og det er ikke ønskelig.

Lenke til kommentar

Når alle har sagt sitt og kranglet å diskutert opp og ned i mente om hvem som har best mobil merke etc hører det jo også med til historien at en låst apple telefon også kan låses opp med de rette kablene og programvare. Man får kjøpt diverse ''kina-stæsj'' som løser dette hvis man er litt god på data.

 

ALLE selskapene som lager mobiler er klar over at det er umulig å holde følge med dette. Det er sikkert derfor dem har konsentrert seg om å utvikle måter og slette personlig innhold.

 

Når det gjelder tilgang til mail er dette for de fleste null stress såfremt man ikke bruker samme passord overalt. Man får jo mail løsninger som har sikkerhet både via en annen mail adresse og i tilegg mobil telefon med sms løsning og ikke minst måter å kontrollere hvilke enheter som logger seg på.

 

Det er naivt å tro at hvis man har det og det merke så er man trygg! i 2014 burde alle gjøre slike ting ordentlig en gang. Ha et par mailer med forskjellige passord. Registrere mobilnummer for tilsendt melding når ukjente enheter kobler seg til.

 

Om man har Iphone eller Android er det et fett såfremt de som stjeler den er profesjonelle. Det er ikke noe som ikke går ann lenger, sa folk...

Endret av Dirtysecret
Lenke til kommentar

Alt er selvsagt mulig, men i og med at aktiveringlåsen er koblet opp mot Apple servere, og trenger godkjenning for å komme inn i økosystemet, blir det langt mer komplisert enn tidligere, hvor man kunne koble til iTuens, nullstille og gjenopprette den som en ny bruker.

 

Men joda, mye mulig jailbreakerne vil klare og få iPhone til og gjøre en bypass på ativeringslåsen, men pr dags dato tror jeg ingen har knekt den.

 

Det kjedelige med det her vil være at enkelte kommer til og glemme deaktivere denne låsen når de også selger telefonen sin lovlig, og om dersom man ikke kommer i kontakt med den gamle eieren igjen sitter man med en dyr brevvekt. Kan være lurt og huske på til de som tenker kjøpe seg en brukt iPhone og sjekke med eieren at funksjonen er deaktivert før kjøp & salg blir gjennomført.

 

:)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...