Gå til innhold

For lav score.. Blir ikke kalt inn til militæret


Icyangel

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Var på sesjon del 2 i dag og alt gikk ikke som forventet.

 

Styrke og kondisjon test klarte jeg bra med 5 og 9'ere på helse.

 

Men da jeg kom til teori delen ble alt ødelagt... jeg fikk jernteppe på figurreglene... hadde ikke noe peiling på hva jeg skulle gjøre så svarte bare på noe random.. prøvde å forstå " eksempel " oppgavene som skulle hjelpe meg å forstå men hjalp meg ikke i det hele tatt.

 

Jeg er 100 % motivert og har lyst til å dra til forsvaret mer enn alle andre helt siden jeg var 12 år gammel. Hele drømmen er knust bare på grunn av at jeg feilet på IQ testen..

 

Jeg fikk brev av offiseren hvor det står at jeg er tjenestedyktig men kommer ikke inn til førstegangstjeneste ( noe som jeg vil ) på grunn av den lave scoren på teorien.

 

Er det noe jeg kan gjøre som kan endre dette? kan jeg sende inn karakter kortet mitt fra Videregående skole slik at de kan omvurdere situasjonen?

 

Vær så snill, hjelp meg ( ikke noe troll please ) <3 !

Endret av Icyangel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det kreves minimum 3 for å bli tjenestedyktig, altså tjenestegjøre i ordinære avdelinger. Det tilsvarer en IQ på mellom 81-89 på de «sivile» testene. For befalskole, pilotutdanning, spesialstyrker, osv, er kravet min. 5, hvis jeg husker riktig. Oversatt til det sivile blir det en IQ på 96-104, altså midt i gjennomsnittet for befolkningen (som er 100).

 

Edit: Går treeeegt å skrive på mob ja :p

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Jeg vet at om man scorer for lavt til å ta lederutdanning altså under 5, hjelper ikke å ha 4.9999 osv, så hjelper det ikke å klage. Men ja hjelper å sende inn karakterene sine fra vgs ang førstegangstjeneste. Den testen er det ingen som får ta opp som tidligere pga forsvaret har såpass mange å velge mellom i forhold til antall de trenger. De kan velge og vrake.

De som er mest motiverte og som scorer høyst på div tester får velge den beste tjenesten. Og velg tjeneste med omhu om du får komme inn!

Det er klart en fordel å havne i en av hæren sine avd framfor luft om du tenker å bli grenader etterpå f.eks.

Lenke til kommentar

Funfact: Scorer man FOR lavt blir man tvangsplassert i en tilfeldig avdeling. Historien om en jeg kjenner sier at etter han hadde scoret så godt som null på IQ og ordtest (for å slippe tjeneste) ble han satt til tjeneste i garden. Grunnen var at offiserene mente han ikke ville være i stand til å føre en samtale med slik evnemangel. Dette er ikke rart med tanke på at de første spørsmålene på mattetesten er 3+2 og ett eple pluss to epler. Uansett forstår jeg ikke at de ønsker folk med SÅ lite motivasjon. Historien er likevel gøy å ta opp med han i ulike sammenhenger :wee:

Endret av Julibj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...