Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dette ødelegger livet mitt


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært en sjenert person når det kommer til jenter. Er 18 år og har ikke prøvd meg på noen på mange år. Interessen har liksom ikke helt vært der. I helgen møtte jeg en jente, og jeg viste en side av meg selv som jeg aldri har vist før. Jeg åpnet meg 100% og vi satt og flørtet med hverandre lenge. Jeg gikk fra å være en sjenert gutt som sitter i hjørnet til å være av de mest selvsikre. Jeg gikk ikke inn for å prøve meg på henne når jeg så henne, alt kom automatisk. Det viste seg at vi hadde utrolig mange felles interesser og generelt ganske like personligheter. Den timen vi satt der smilte, lo og flørtet med hverandre var den beste timen jeg har opplevd på flere år. Likevel har den ødelagt mye for meg.

Jeg var som sagt ikke veldig interessert i jenter før denne hendelsen. Jeg var fornøyd med skole, trening og høyrehånda. Jeg nappet 2-3 ganger om dagen (minst). Etter at jeg møtte denne jenta har ikke jeg gjort annet enn å tenke på henne. Det går ikke ett eneste minutt hvor jeg ikke tenker på henne. Det tar vekk all fokus fra både jobb, skole, trening og alt mulig av hverdagslige ting, og det å se på andre jenter går ikke. Jeg har ikke hatt noen form for seksuell lyst siden jeg var med henne. Om Jessica Alba hadde lagt naken i sengen min nå hadde ikke jeg vist interesse. Det er bare denne jenta jeg vil ha. Og da tenker ikke jeg på sex, jeg tenker på å dele livet sammen med henne.

Hun er 23, jeg er 18 og hun har fått det tydelig frem at hun ikke er ute etter det samme som jeg er, og at det bare var en uskyldig flørt fra hennes side. Dette høres kanskje teit ut med tanke på at jeg ikke kjente personen for få dager siden, men en jente har aldri sett på meg på den måten, og jeg har aldri sett på en jente på den måten, og jeg er overbevist om at dette er min eneste sjangse, og at jeg aldri vil komme over noen så perfekt for meg som henne igjen. Ikke nok med at jeg høres ut som en liten jente etter å ha skrevet dette innlegget, men jeg sitter og gråter her også nå.



Anonymous poster hash: b80ab...588
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

...og jeg er overbevist om at dette er min eneste sjangse, og at jeg aldri vil komme over noen så perfekt for meg som henne igjen. Ikke nok med at jeg høres ut som en liten jente etter å ha skrevet dette innlegget, men jeg sitter og gråter her også nå.

 

Anonymous poster hash: b80ab...588

 

hvor mange ganger har jeg hørt den tru...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er bare hormonene som tuller med deg gutt. Jeg fikk samme tankene engang jeg var på ferie(med foreldre :/ ). Vi var på en båt og noen bord lengre borte satt det jeg syntes var den peneste jenta jeg noen gang hadde sett. I badetøy(!). Hun smådanset der hun satt, og smilte til meg et par ganger, noe som var alt jeg trengte for å bli helt betatt. Resten av ferien, og en stund etterpå hadde jeg en tom trist følelse inni meg fordi jeg, på tross av at jeg drømte om det motsatte, visste at jeg aldri kom til å se henne igjen.

 

Så jeg skjønner hva du mener. Jeg pratet ikke med henne engang, og tenkte likevel at jeg aldri kom til å finne noen like bra. Ville grått om jeg var i stand til det. Men som du ser så kom disse merkelige irrasjonelle følelsene uten egentlig grunn. Jeg vet ikke om vi ville passet ilag, og det finnes mange andre pene damer. Du pratet riktignok litt med henne, men det er ikke nok.

 

Ser noen skriver at det går over. Jeg vet ikke. Kanskje. Det blir svakere, men når jeg tenker tilbake på dette, som skjedde flere år siden, får jeg fortsatt en trist tom følelse. Jeg har også vært forelsket i en jente som bor et annet sted i landet helt fra jeg møtte henne for 1,5 år siden(Skjedde etter båten) til nå. Selv om det teknisk sett bare skal kunne vare 3 mnd(?).Men jeg tenker ikke så ofte på det nå lengre. Mulig jeg bare liker å dagdrømme og lengte litt av og til innimellom. Sånn for helsens skyld. Den "kan ikke tenke på noe annet tilstanden" går sikkert over på maks et par uker(eller dager) om du ikke ser noe mer til personen.

 

Men konklusjonen er altså, det skjer flere ganger. Du føler det sannsynligvis ekstra sterkt fordi du opplevde noe flott som du ikke opplever så ofte. Dette flotte skjedde med den jenta der, og derfor føler du ekstra for henne. Prøv å vis den siden av deg til flere, og se hvordan du reagerer på responsen fra andre kvinnfolk. Du får flere sjanser, og har du klart det en gang klarer du det igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg har alltid vært en sjenert person når det kommer til jenter. Er 18 år og har ikke prøvd meg på noen på mange år. Interessen har liksom ikke helt vært der. I helgen møtte jeg en jente, og jeg viste en side av meg selv som jeg aldri har vist før. Jeg åpnet meg 100% og vi satt og flørtet med hverandre lenge. Jeg gikk fra å være en sjenert gutt som sitter i hjørnet til å være av de mest selvsikre. Jeg gikk ikke inn for å prøve meg på henne når jeg så henne, alt kom automatisk. Det viste seg at vi hadde utrolig mange felles interesser og generelt ganske like personligheter. Den timen vi satt der smilte, lo og flørtet med hverandre var den beste timen jeg har opplevd på flere år. Likevel har den ødelagt mye for meg.

 

Jeg var som sagt ikke veldig interessert i jenter før denne hendelsen. Jeg var fornøyd med skole, trening og høyrehånda. Jeg nappet 2-3 ganger om dagen (minst). Etter at jeg møtte denne jenta har ikke jeg gjort annet enn å tenke på henne. Det går ikke ett eneste minutt hvor jeg ikke tenker på henne. Det tar vekk all fokus fra både jobb, skole, trening og alt mulig av hverdagslige ting, og det å se på andre jenter går ikke. Jeg har ikke hatt noen form for seksuell lyst siden jeg var med henne. Om Jessica Alba hadde lagt naken i sengen min nå hadde ikke jeg vist interesse. Det er bare denne jenta jeg vil ha. Og da tenker ikke jeg på sex, jeg tenker på å dele livet sammen med henne.

 

Hun er 23, jeg er 18 og hun har fått det tydelig frem at hun ikke er ute etter det samme som jeg er, og at det bare var en uskyldig flørt fra hennes side. Dette høres kanskje teit ut med tanke på at jeg ikke kjente personen for få dager siden, men en jente har aldri sett på meg på den måten, og jeg har aldri sett på en jente på den måten, og jeg er overbevist om at dette er min eneste sjangse, og at jeg aldri vil komme over noen så perfekt for meg som henne igjen. Ikke nok med at jeg høres ut som en liten jente etter å ha skrevet dette innlegget, men jeg sitter og gråter her også nå.

 

Anonymous poster hash: b80ab...588

det går over tro meg jeg var en gang forelsket i jente som var 22 jeg 19, ble veldig lei meg og tok det veldig tungt , bør også forelsket i ei jente som var 15 alt skjedde i løpet av 1 år, tok meg først 3 mnd først å ikke tenke på hun mer, klarte verken å spise eller trene, tok meg 2 mnd til når hun ville prøve igjen, jeg gav hun ikke en ny sjanse, så totalt 5-6 mnd for ei jente som jeg ble forelskt og kjente kun i 3 dager, + 1 mnd nett chatting med det var distanse forhold, men uansett jeg lærte at man kommer over alt med tiden, det er ingenting som kan helbrede deg, kun tiden det eneste muligheten å glemme det fort er å finne en ny partner derfor burde du være åpen for nye jenter, ikke vær sjenert, du er ung du vil aldri møte de jentene igjen som sier nei til deg, uansett om et par år du må gjennom mye for å finne den perfekte, hadde hun vært perfekt hadde dere vært sammen nå men ingen er perfekt. Stå på ikke gi opp, prøv å se heller på en serie som heter Sopranos, du for dine tanker bort fra hun tro på meg.

 

Anonymous poster hash: e9dd9...5b7

Lenke til kommentar

Takk for gode svar. Det jeg ikke klarer å komme over er at denne jenta mest sannsynlig trodde at jeg bare ville ha henne til sengs som de fleste andre.. uansett hvor rart det høres ut så falt ikke det meg inn engang til tross for at hun var den deiligste jenta på den festen. Jeg har i lang tid hatt lyst på en kjæreste, men aldri virkelig gått inn for det. Denne jenta kom helt ut av det blå, og før jeg visste ordet av det hadde jeg delt mer om meg selv til henne enn jeg har gjort med noen andre gjennom hele livet, 30 minutt etter at jeg møtte henne. Alt bare klikket, og hun føltes som å være akkurat det jeg har søkt etter i lang tid. Hun avviste meg ikke direkte, men sa at hun hadde som mål å holde seg singel i hele 2014, men at jeg var veldig sjarmerende. På slutten syntes hun nesten litt synd på meg og sa at jeg såg trist ut.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar.

Hun hadde sex med bestekompisen min på valentinsdagen. Tro det eller ei så hjalp det meg en god del. Det var på en måte bekreftelsen jeg trengte for å vite med sikkerhet at dette ikke var muligheten jeg ikke måtte gå glipp av. Tårene ble erstattet med sinne, og den som jeg tidligere trodde var bestekompisen min fikk seg en lærepenge i form av brukken nese. Jeg har alltid sett på meg selv som en psykisk sterk person, men etter denne uken kan man vel mildt sagt konkludere med det motsatte. Jeg hadde aldri i verden trodd at jeg var så svak. Jeg driver med kroppsbygging, og dette bildet kunne ikke passet bedre inn akkurat nå.

71464_734320419911474_292306132_n.png


Jeg har lyst å forbedre psyken min. Når noe så lite kan knekke meg tørr ikke jeg engang å tenke på hvordan jeg hadde reagert på om en av mine nærmeste ble revet fra meg plutselig. Jeg finner mye motivasjon i Elliott Hulse og videoene hans om livet. Har dere tips til hvordan man kan bli sterkere psykisk? Åpenbart, å gå gjennom tøffe perioder og å komme seg gjennom det er det som virkelig gjør deg sterkere, men finnes det andre metoder?

Lenke til kommentar

Du kan begynne med å slutte å investere så mye følelser i noe som ikke eksisterer. Grunnen til at det gjør så vondt er ikke at denne jenta egentlig er så spesiell, men at hun var sånn pause hyggelig, pen og lett å snakke med og fordi du ikke er vant til oppmerksomhet fra jenter og heller ikke gjør noe proaktivt for å få kontakt med dem, virket hun enestående og guddommelig i dine øyne, ikke fordi hun prøvde å sjarmere deg. Og fordi det ikke kommer mange slike jenter inn i livet ditt, igjen fordi du ikke gjør deg tilgjengelig og tar kontakt, var det veldig lett å drømme seg bort, tenke på henne, fantasere om framtiden og forelske seg i bildet du skapte av henne, bildet som ikke likner virkeligheten. Dette er hva psykologene kaller haloeffekten.

 

Neste gang du treffer ei hyggelig jente på fest, så kan du tenke "for ei trivelig jente, kanskje jeg skal by henne på en softis" og så tar du det ikke lenger før dere eventuelt har spist den softisen. Aksepter at du umulig kan vite alt om en person etter en times samtale og at du i hvert fall ikke har nok grunnlag til å si at denne personen er den ene, den utvalgte som Gud, Allah og Buddha har skapt for deg. Husk også at du ikke ser folks vanlige side på fest. Folk er der for å ha det gøy og er noe mindre sorgløse enn ellers, og alkohol og dempede lys gjør mennesker mer tiltalende.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Du har nok ikke vært forelsket engang. Hele åpningsinnlegget handler om at du omtrent aldri har snakket med jenter før dette. Sier seg selv at du lurer deg selv til å tro at dette var den eneste sjansen du ville fått om hun bokstavelig talt er den første du virkelig har snakket med siden du nådde puberteten. Nå som tårene er erstattet med sinne bruker du opplevelsen som motivasjon til å gå ut og snakke med flere jenter. Når du har mer erfaring med jenter (om det så bare er i form av å snakke med dem) vil de irrasjonelle tankene til en viss grad forsvinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...