Gå til innhold

LV sin treningslogg.


Mann20

Anbefalte innlegg

Superset 1:

Stående overheadpress hantler: 10kg x 12, 12, 12
Bein i bakken handstand: x 8, 6, 2.

 

Superset 2:

Markløft: 90kg x 12, 10, 8

Pullups: bw x 6, 3, 0 (3 med underhåndsgrep).

 

Skråbenk hantler:

20kg 4x10

 

Knestående cable lat pulldown:

25kg 2x10, 2x8

 

Cablesuppinert bicepcurl:

27,5kg 3x7. 25kg 1x7.

 

Elbowhanging kneeraises:

6kg 4x12

 

Kommentar:

Testet supersets for første gang idag. Gikk rett fra øvelse 1 til øvelse 2 deretter 30 sek pause og repeat. Steike - grepet var så gåent etter markløft at jeg ikke greide noen pullups omtrent - grepet holdt ikke lenger dessverre.

Syntes det føltes bra og fint med litt lettere vekter og variasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knebøy pyramide:

80kg x5, 90kg x5, 102,5kg x5 Rekordtungt set. , 90kg x5, 80kg x5

 

Benk pyramide:

80kg x5, 85kg x5, 90kg x4, 85kg x5, 80kg x6

 

Sittende cable roing smalt grep:

70kg 5x5

 

Dips:

bw+10kg 3x8

 

Elbowhanging kneeraises:

8kg 3x10

 

Kommentar:

Vrei ryggen mens jeg løp på jobb forrige helg så har hatt en uke rolig nå, det var kanskje uansett på tide pga mye tunge løft. Jeg bestemte meg samtidig for å "deffe" ned til jul så trener jeg masse kroppsvekt i jula og et par senterøkter mens jeg uansett spiser masse der, så da blir det opp igjen litt tenker jeg.

 

Dagens økt var et forsøk på en god deffeøkt slik jeg har forståt at den kan se ut. Litt volum og tunge løft, derfor pyramide med tungt toppsett.

 

Problemet (?) er at denne uka når jeg har bestemt meg for å ikke gafle i meg mat, for å få en liten vektnedgang mot jul, så RASER jeg ned i vekt. Eneste forskjellen er at jeg har kuttet peanøttsmør, nugatti og peanøtter (som jeg spiste ganske mye av for å gå opp i vekt). Nå har jeg gått ned nesten 3-4kg på denne uka. Er dette for fort? Jeg spiser sunt og mye proteiner mens jeg trener.

Endret av Lærevillig
Lenke til kommentar

Knebøy pyramide:

80kg x5, 90kg x5, 102,5kg x5 Rekordtungt set. , 90kg x5, 80kg x5

 

Benk pyramide:

80kg x5, 85kg x5, 90kg x4, 85kg x5, 80kg x6

 

Sittende cable roing smalt grep:

70kg 5x5

 

Dips:

bw+10kg 3x8

 

Elbowhanging kneeraises:

8kg 3x10

 

Kommentar:

Vrei ryggen mens jeg løp på jobb forrige helg så har hatt en uke rolig nå, det var kanskje uansett på tide pga mye tunge løft. Jeg bestemte meg samtidig for å "deffe" ned til jul så trener jeg masse kroppsvekt i jula og et par senterøkter mens jeg uansett spiser masse der, så da blir det opp igjen litt tenker jeg.

 

Dagens økt var et forsøk på en god deffeøkt slik jeg har forståt at den kan se ut. Litt volum og tunge løft, derfor pyramide med tungt toppsett.

 

Problemet (?) er at denne uka når jeg har bestemt meg for å ikke gafle i meg mat, for å få en liten vektnedgang mot jul, så RASER jeg ned i vekt. Eneste forskjellen er at jeg har kuttet peanøttsmør, nugatti og peanøtter (som jeg spiste ganske mye av for å gå opp i vekt). Nå har jeg gått ned nesten 3-4kg på denne uka. Er dette for fort? Jeg spiser sunt og mye proteiner mens jeg trener.

Vannvekt som forsvinner. Kan for øvrig nevne at det er totalt bortkastet tid å deffe med din fysikk nå. Spesielt i julesesongen. Spis heller mye og løft masse.
Lenke til kommentar

Du har nok helt rett Akse. Det er den forbannelsen da at jeg sparket litt fotball på si og tenker derfor at jeg kjører litt mikrobulk/mikrodeff fordi det er litt upraktisk med for mye overflødig fett på gang. Øker gjerne i vekt men prøver å ta det litt rolig og stødig oppover for at økningen blir mest mulig muskler.

 

Blir bare en kort vektnedgang en uke til før jeg spiser mer igjen.

 

Aller helst burde jeg kanskje gå opp til 110kg eller noe i den duren før jeg deffet, men tror jeg kan få samme resultatene ved å gjøre mikrobulk/mikrodeff?

Lenke til kommentar

Millitærpress pyramide:

50kg x5, 60kg x3, 65kg x1 Rekord!, 60kg x3, 50kg x5

 

Markløft:

140kg x5, 160kg x1 Rekord!, 140kg x5

 

Pullups:

bw 3x6

 

Skråbenk hantler:

24kg 3x6

 

Superset:
Bicepcurl ezbar: 22,5kg 3x8
Franskpress ezbar: 22,5kg 3x10

 

Elbowhanging kneeraises:

9kg 3x10

 

Kommentar:

Fikk lyst til å teste litt opp mot maksløft på mill.press og mark i dag, så gjorde det. Løftet rekordtungt på begge. Fikk ikke helt til og få ryggen og beina til og jobbe sammen på marken i dag. Løftet først med beina og deretter med ryggen, så det skal jeg fokusere på neste økt, løfte sammen m bein/rygg. Ellers var det rett og fin rygg sånn sett.

Rolig og kontrollert ellers på samtlige øvelser.

Lenke til kommentar

Knebøy pyramide:

82,5kg x5, 92,5kg x5, 105kg x5 Rekord!, 92,5kg x5, 82,5kg x5.

 

Benkpress pyramide:

82,5kg x4, 87,5kg x4, 92,5kg x3 Rekord!, 87,5kg x5, 82,5kg x6

 

Barbell rows:

60kg 5x5

 

Dips:

bw 4x10

 

Kommentar:

Dritsulten når jeg begynte økta men det forsvant. Merkelig. Ble da en overraskende ålreit økt med rekordtunge 3 reps på 92,5kg benk og 5 reps på 105kg bøy.

Lenke til kommentar

Mill.press pyramide:

52,5kg x5, 62,5kg x1, 67,5kg xFAIL, 62,5kg x1, 52,5kg x5

 

Markløft:

142,5kg x5, 162,5kg x1 Rekord!, 142,5kg x5

 

Pullups:

bw+4kg 2x6, 1x3 (+3 reps uten vekt)

 

Skråbenk hantler:

26kg 3x8

 

Superset:
Elbowhanging kneeraises: 10kg 3x10

Bicepcurl ezbar: 25kg 3x8

 

Kommentar:

Tung mill.press i dag og 67,5kg x1 rep ble for tungt. Marken føltes solid i dag av en eller annen grunn og 162,5kg ble ny pers i dag. Jeg hadde til og med littegrann og gå på. Overraskende. God dagsform? :)

Lenke til kommentar

I jula i hjemtraktene er det usikkert hvor mye jeg får trent på senter i nærheten.

 

Skal finne noen opplegg og ta intensive push-, pull- og beindager 6xuka tror jeg, med litt variasjon og forskjellige artige opplegg, tenker jeg. Så blir det godt med mat og forhåpentligvis litt fremgang med alternative metoder. :)

 

Tilbake i Oslo rundt 5. januar.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blitt to økter på senter i jula:


Første økt:

 

Knebøy:

80kg x5, 90kg x5, 80kg x5.

 

Markløft:

120kg x5, 130kg x5

 

Benkpress:

80kg x6, 85kg x5, 90kg x3

 

Pullups:

bw 10, 6

 

 

Andre økt:

 

Superset 1:

Beinpress 3x10
Utfall 3x8

 

Superset 2:

Benkpress 3x10

Mill.press 3x5

 

 

I tillegg har jeg trent ganske mye styrke med egen kroppsvekt; har pullupsbar og t-rex-tau og bruker utstyret på en pull-dag, så har jeg hatt push-dager og bendager 4-6 ganger i uka, i jula. Litt løping har det også blitt.

 

Gått opp litt over 10kg en periode og skal gå ned igjen litt nå (100,2kg en kveld!), mens jeg vedlikeholder styrken best mulig. Det er fotballoppkjøring fremover så det skal gå greit å deffe, tenker jeg. Da blir det kombinering av fotball + styrke.

Lenke til kommentar

ph

 

Knebøy ass to the grass:

80kg 3x5

 

Benk m. stopp:

80kg 3x5

 

Barbell rows:

60kg 3x5

 

Superset:

Dips: bw 3x10

Cablecrunch: 85kg 3x10

 

Kommentar:

Vektnedgang. Jobber med teknikk. Knebøy ass to the grass, syk dybde men presser mobiliteten min til det ytterste, sliter bittelitt med å holde spennet i ryggen i bunn. Benk m stopp.

Lenke til kommentar

Mill.press:

50kg x5, 55kg x5, x5

 

Markløft:

120kg x1, 130kg x1, 140kg x1, 150kg x1, 160kg x1, 170kg x1 Rekord!

 

Pullups bredt grep:

bw 3x7

 

Sykling:

Oppvarming, 4 min x 4 intervaller, nedtrapping.

 

Tøying.

 

 

 

Kommentar:

Fortsatt vektnedgang, men følte for å prøve ny pers i mark av en eller annen grunn og gjorde det, i og med at tunge løft på deff er bra har jeg hørt. :dremel: Var en sliterep, og med fullt allergiutbrudd var jeg ikke 100%, men hodet var bestemt så den gikk sakte men sikkert opp.

Lenke til kommentar

Herlig mann, bra jobba. Nå må deffen avsluttes ;)

Takk!!! Haha, very soon :dremel:

 

ph

 

Knebøy:

90kg 3x5

 

Benkpress:

82,5kg 3x5

 

Superset 1:

Barbell rows: 62,5kg 3x5

Dips: bw 3x10

 

Superset 2:

Franskpress ezbar: 27,5kg 2x10

Bicepcurl ezbar: 27,5kg 2x8

 

Cablecrunch: 82,5kg 2x10

 

 

Kommentar:

Sliten i dag! Helt paff mot slutten. Mye jobb, litt for lite søvn dessverre. Gleder meg til å spise mer snart.

Lenke til kommentar

ph

 

Superset 1:

Mill.press: 55kg 2x5
Pullups: bw 2x7

 

Superset 2:

Markløft: 120kg x6, 140kg x3
Pushups: 20 stk, diamond pushups 15 stk

 

Øving human dragons: 1 set.

 

 

Kommentar:

Dårlig tid i dag, og fremdeles litt sliten. Kommer seg med litt roligere nå fremover og snart mer mat :dremel:

Endret av Lærevillig
Lenke til kommentar

Superset:

Markløft: 110kg x5, 130kg x5

Benkpress: 80kg x6, x6

 

Straight arm pullups:

2x8 forsøk

 

Pullups med vannrette bein/høye knær:

1x5

 

Kommentar:

Blitt litt dårligere med trening i det siste pga svært hektisk opplegg med dobbelvakter. Har fått et par økter , trener når tid. Tirs-ons kommende uke er jeg på fotballcup, deretter normaliserer det seg litt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Benkpress:

80kg x5, 85kg x5, 90kg x3

 

Markløft:

120kg x5, 140kg x5

 

Superset:

Bicepcurl: 30kg x8, x8

Franskpress: 30kg x8, x8

 

Core

 

 

Sykkel 4x4

 

Kommentar:

Tråkket over på bedriftsfotballturnering, men kan gå uten problemer. Hoven fot og litt dårlig mobilitet men satser på bøy går fint neste økt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...