Gå til innhold

3D rendering pc for ca 10.000?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Blir nok ein del dyrare.

 

https://prisguiden.no/liste/146851

11574kr er jo ikke så ille da, er alle disse delene og anbefale? Jeg kjøper den pakken her om det ikke er noe som har noe negativt å si om den. Sjermkortet er vel også helt ok er det ikke?

 

Oppsettet er helt flott det; men du burde inkludere en vifte på CPU (tror ikke det følger med vifte på 2011 socket)

 

Oi, gjør det ikke det? Det må være en komplett pakke det her, hvem vifte anbefaler du? Eller kanskje vann kjøling er veien og gå her? Noe mer som mangler i denne pakken da??

Lenke til kommentar

 

 

 

Blir nok ein del dyrare.

 

https://prisguiden.no/liste/146851

11574kr er jo ikke så ille da, er alle disse delene og anbefale? Jeg kjøper den pakken her om det ikke er noe som har noe negativt å si om den. Sjermkortet er vel også helt ok er det ikke?

 

Oppsettet er helt flott det; men du burde inkludere en vifte på CPU (tror ikke det følger med vifte på 2011 socket)

 

Oi, gjør det ikke det? Det må være en komplett pakke det her, hvem vifte anbefaler du? Eller kanskje vann kjøling er veien og gå her? Noe mer som mangler i denne pakken da??

 

Du trenger vel strengt tatt ikke vann.

Denne eller denne; alt etter prisnivå og hvor bra kjøling du vil ha.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Blir nok ein del dyrare.

 

https://prisguiden.no/liste/146851

11574kr er jo ikke så ille da, er alle disse delene og anbefale? Jeg kjøper den pakken her om det ikke er noe som har noe negativt å si om den. Sjermkortet er vel også helt ok er det ikke?

 

Oppsettet er helt flott det; men du burde inkludere en vifte på CPU (tror ikke det følger med vifte på 2011 socket)

 

Oi, gjør det ikke det? Det må være en komplett pakke det her, hvem vifte anbefaler du? Eller kanskje vann kjøling er veien og gå her? Noe mer som mangler i denne pakken da??

 

Du trenger vel strengt tatt ikke vann.

Denne eller denne; alt etter prisnivå og hvor bra kjøling du vil ha.

 

Takk akkutat det jeg leste på selv ;) Om jeg skulle bestille alt fra en side. er det noen og anbefale der? Burde bestille i dag

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Blir nok ein del dyrare.

 

https://prisguiden.no/liste/146851

11574kr er jo ikke så ille da, er alle disse delene og anbefale? Jeg kjøper den pakken her om det ikke er noe som har noe negativt å si om den. Sjermkortet er vel også helt ok er det ikke?

 

Oppsettet er helt flott det; men du burde inkludere en vifte på CPU (tror ikke det følger med vifte på 2011 socket)

 

Oi, gjør det ikke det? Det må være en komplett pakke det her, hvem vifte anbefaler du? Eller kanskje vann kjøling er veien og gå her? Noe mer som mangler i denne pakken da??

 

Du trenger vel strengt tatt ikke vann.

Denne eller denne; alt etter prisnivå og hvor bra kjøling du vil ha.

 

Takk akkutat det jeg leste på selv ;) Om jeg skulle bestille alt fra en side. er det noen og anbefale der? Burde bestille i dag

 

Jeg finner ikke hovedkort, minne brikker og kabinett på dustinhome.no. Kan du hjelpe meg og finne noe som er tilsvarenede. Er så redd for og kjøpe noe som ikke passer sammen :(

Lenke til kommentar

 

...

Ved høy rendertid kan det også være at programmet du bruker ikke er spesielt effektivt(les: krever uhorvelig mange cpu-timer). Her er det også etterhvert mange tjenester på internett der går an å leie "render farms" hos forskjellige tilbydere (f.eks. RenderRanch) Kan være et godt alternativ til å kjøpe ny maskinvare, dersom det du lager kan faktureres videre.

 

Annen 3D programvare kan også være mer effektivt, men der er du kanskje låst til en bestemt pakke.

DIALux og reluxs er det jeg bruker, tror at de kunne vært laget mer effektivt når det kommer til rendring. Men RenderRanch kan øke hastigheten på programet? Takk for svar!

 

 

De programmene har jeg ikke hørt om - så spørs helt om det er noen "Render farm" som tilbyr det. Kort fortalt må "Render Farm'en" ha samme programvare (som de har lisensiert for denne typen bruk) og du laster da bare opp filene dine og kan da kjøpe forskjellige pakker. Alt fra 1 høytytende server til så mange som lommeboka tillater (50-100 servere). Ved at flere servere jobber med å rendre så blir tiden det tar redusert. MEN, avhenger også av at programvaren støtter å jobbe paralellt (f.eks. splitte opp et stort stillbilde i små firkanter som hver server jobber på, eller ved animasjoner at hver server jobber på hver sin "frame" om gangen).

Tiden det kan ta å rendre et bilde kan da typisk bli redusert fra timer til minutter eller sekunder - og du betaler da for medgått CPU-tid på serverne som kan være alt fra noen få kronter til hundrevis av dollar pr bilde.

 

For programmer som støtter rendering på denne måten (dvs bruke flere PC'er/Servere samtidig) så er det gjerne en gratis eller betalt opsjon å kunne bruke dette lokalt også. F.eks. DreamWorks når de laget filmen Shrek, så utnyttet de kapasiteten til 800 kontor PC'er om natten når ingen jobbet på de allikevel. Dermed fikk de laget ferdig filmen på måneder istedenfor at vi fortsatt ville ventet på den filmen...

 

P.S. Tittet på Dialux sine sider nå... ift realismen på interør så ser det ut som noe fra 10 år tilbake, men hovedhensikten er kanskje å lage helt nøyaktige belysnings-analyser? (Et nisje-produkt?). Det er etterhvert en god del 3D programmer som støtter IES data på lyskilder - men igjen så kommer det an på behov og ikke minst "workflow" og verktøy som er innarbeidet på din arbeidsplass.

 

Selv bruker jeg Modo (3D som hobby) og her er eksempler på hva Modo kan lage av interiør:

http://community.thefoundry.co.uk/gallery/image/?mode=Category&id=4

Lenke til kommentar

Takk ser veldig bra ut, eneste er hoved kortet. Leste akkurat at ikke alle var førnøyd med det :/

 

This review is from: GIGABYTE GA-X79-UD3 LGA 2011 Intel X79 SATA 6Gb/s USB 3.0 ATX Intel Motherboard

Pros: Haven't seen any pros

Cons: Second board I received, and the same problem. It will not beep at POST and can't access the BIOS. I've flashed the BIOS to the most current revision successfully, and still nothing. I've been trying to build this system for about a month now, and have to see if I can trade in for another Mobo. Unreal. I've never had so many issues with a build.

Other Thoughts: I'm really disappointed with Gigabyte and won't every purchase another Gigabyte board. Ever!

Manufacturer Response:

Thank you for your comments. Honest and constructive opinions are always welcome. We apologize for your difficulty with your GIGABYTE product.

 

If you are not able to access the BiOS, try your USB KB/Mouse in the naitive Intel USB ports. Due to a Windows limitation, the Fresco USB ports may not function during post, and will activate once Windows loads their driver.

 

If you require further assistance, please contact us at [email protected] with the case number 2013081201. Include your complete system configuration. Please explain in more detail your issue.

 

GIGABYTE VIP Support Team

2 out of 2 people found this review helpful. Did you? n1_yes.gifn1_no.gif

  • lyndsey h.
  • 7/4/2013 5:24:09 PM
  • Tech Level: none.gif
  • Ownership: none.gif
none.gifStay Away

This review is from: GIGABYTE GA-X79-UD3 LGA 2011 Intel X79 SATA 6Gb/s USB 3.0 ATX Intel Motherboard

Pros: None

Cons: Everything about this board sucks. Used this board for a customers gaming build and ended up having to get an Asus board. THey use inferior mosfets the Bios is shotty will not show video have the time first PCI E slot barely works have to reset cmos to get video and just in general laggy performance when it does

Other Thoughts: Look online to see all the issues with this Gigabyte used to make top notch boards what happened???

Manufacturer Response:

Thank you for your comments. Honest and constructive opinions are always welcome. We apologize for your difficulty with your GIGABYTE product.

 

This model offers Ultra Durable 3 features, and 8 phase overclockable VRM design featuring All Japanese solid capacitor and PowerPAK MOSFET design.

 

If you require further assistance, please contact us at [email protected] with the case number 2013070503 in the subject line. We will provide personalized service and analysis to help solve your issue as soon as possible.

 

Please contact our Live Technical Support at 626-854-9338, option 3 if the matter is urgent.

 

GIGABYTE VIP Support Team

Lenke til kommentar

 

 

...

Ved høy rendertid kan det også være at programmet du bruker ikke er spesielt effektivt(les: krever uhorvelig mange cpu-timer). Her er det også etterhvert mange tjenester på internett der går an å leie "render farms" hos forskjellige tilbydere (f.eks. RenderRanch) Kan være et godt alternativ til å kjøpe ny maskinvare, dersom det du lager kan faktureres videre.

 

Annen 3D programvare kan også være mer effektivt, men der er du kanskje låst til en bestemt pakke.

DIALux og reluxs er det jeg bruker, tror at de kunne vært laget mer effektivt når det kommer til rendring. Men RenderRanch kan øke hastigheten på programet? Takk for svar!

 

 

De programmene har jeg ikke hørt om - så spørs helt om det er noen "Render farm" som tilbyr det. Kort fortalt må "Render Farm'en" ha samme programvare (som de har lisensiert for denne typen bruk) og du laster da bare opp filene dine og kan da kjøpe forskjellige pakker. Alt fra 1 høytytende server til så mange som lommeboka tillater (50-100 servere). Ved at flere servere jobber med å rendre så blir tiden det tar redusert. MEN, avhenger også av at programvaren støtter å jobbe paralellt (f.eks. splitte opp et stort stillbilde i små firkanter som hver server jobber på, eller ved animasjoner at hver server jobber på hver sin "frame" om gangen).

Tiden det kan ta å rendre et bilde kan da typisk bli redusert fra timer til minutter eller sekunder - og du betaler da for medgått CPU-tid på serverne som kan være alt fra noen få kronter til hundrevis av dollar pr bilde.

 

For programmer som støtter rendering på denne måten (dvs bruke flere PC'er/Servere samtidig) så er det gjerne en gratis eller betalt opsjon å kunne bruke dette lokalt også. F.eks. DreamWorks når de laget filmen Shrek, så utnyttet de kapasiteten til 800 kontor PC'er om natten når ingen jobbet på de allikevel. Dermed fikk de laget ferdig filmen på måneder istedenfor at vi fortsatt ville ventet på den filmen...

 

P.S. Tittet på Dialux sine sider nå... ift realismen på interør så ser det ut som noe fra 10 år tilbake, men hovedhensikten er kanskje å lage helt nøyaktige belysnings-analyser? (Et nisje-produkt?). Det er etterhvert en god del 3D programmer som støtter IES data på lyskilder - men igjen så kommer det an på behov og ikke minst "workflow" og verktøy som er innarbeidet på din arbeidsplass.

 

Selv bruker jeg Modo (3D som hobby) og her er eksempler på hva Modo kan lage av interiør:

http://community.thefoundry.co.uk/gallery/image/?mode=Category&id=4

 

Imponernede, men jeg har kort leverings tid på oppdrag og skal lage store bygg på 2 dager og sette lys på. Ser mye mer tid krevende ut, en hva jeg har tid til og holde på med er jeg redd :/

Lenke til kommentar

De proffe bruker forsåvidt VRay mye som rendering-motor for programmer fra AutoDesk porteføljen (Max, Maya) eller Cinema4D.

Selv Sketchup får man kjøpt VRay til. Men koster for mye til min hobby-bruk.

http://www.vray.com/vray_for_sketchup/buy_vray_for_sketchup.shtml

 

Det fornuftige ville nok vært om Dialux fikk støtte for eksterne render-motorer (eller hadde eksport av 3D filer til mye brukte format), burde være mulig når selv Sketchup har et rikt utvalg, inkl GPU baserte

Lenke til kommentar

De proffe bruker forsåvidt VRay mye som rendering-motor for programmer fra AutoDesk porteføljen (Max, Maya) eller Cinema4D.

Selv Sketchup får man kjøpt VRay til. Men koster for mye til min hobby-bruk.

http://www.vray.com/vray_for_sketchup/buy_vray_for_sketchup.shtml

 

Det fornuftige ville nok vært om Dialux fikk støtte for eksterne render-motorer (eller hadde eksport av 3D filer til mye brukte format), burde være mulig når selv Sketchup har et rikt utvalg, inkl GPU baserte

Sketchup er et prugram jeg kan, men den må kunne bruke ies- filer og få beregning av lysstyrke over alle flater. Det er jeg litt usikker på hvordan du skal få til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...