Gå til innhold

Kan moderatorer som gjør en dårlig jobb fjernes?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Moderatorar blir valgt ut av administratorlaget. Enten ved at dei blir spurt av oss, eller gjennom søknad. Normalt blir moderatorar oppgradert etter å ha vore veileder ei stund.

Hvem gir dere som regel veileder-status? Hvordan søker man ev?

 

 

Dei som søker her, og me finn kvalifiserte til jobben. Eventuelt at me legg merke til enkeltbrukarar som utmerkar seg positivt, og spør dei direkte.

Lenke til kommentar

Nei sporet ikke av. Det er slik kjæresten min opplever det.

Han svarer på andres innlegg. Det ene fører til det andre, og så blir han beskyldt, fordi moderatoren er spesielt ute etter å ta ham av grunner nevnt ovenfor. Han bruker dette som et påskudd for å stenge ham ute.

Var mer et eksempel og en rettelse på Zeph. Eller nærmere bestemt for å få fram hva jeg mente. Fordi sensur er sensur. Moderatorarbeid (om det er gjort etter boka) er ikke sensur, det er opprydning. Og da kommer man tilbake til en enighet (slik jeg oppfattet det) at sensur ikke er en god ting. Endret av Stian Aarskaug
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Moderatorar blir valgt ut av administratorlaget. Enten ved at dei blir spurt av oss, eller gjennom søknad. Normalt blir moderatorar oppgradert etter å ha vore veileder ei stund.

Hvem gir dere som regel veileder-status? Hvordan søker man ev?

 

Dei som søker her, og me finn kvalifiserte til jobben. Eventuelt at me legg merke til enkeltbrukarar som utmerkar seg positivt, og spør dei direkte.

 

OK.

 

Men ta et eksempel. Dette eksempelet. La oss nå si at en moderator mener det du skriver her er off-topic fordi det ikke handler om "Kan moderatorer som gjør en dårlig jobb fjernes?" og det jeg ellers skrev i start-tråden. Vel, og la oss nå si at en moderator stenger deg ute, (la oss nå si at du er en bruker) for off-topic. Før dette så har han pekt på likende situasjoner, og påpekt det samme, og at nå har han gått lei, og stenger deg ute fra forumet i fjorten dager. Hvordan ville du reagert på det?

Dersom du visste at vedkommende var sterkt i mot dine meninger?

 

Edit: Det har du vel svart på egentlig, men. :p

Sendt epost til [email protected] :)

Endret av Car0linee
Lenke til kommentar

Men ta et eksempel. Dette eksempelet. La oss nå si at en moderator mener det du skriver her er off-topic fordi det ikke handler om "Kan moderatorer som gjør en dårlig jobb fjernes?" og det jeg ellers skrev i start-tråden. Vel, og la oss nå si at en moderator stenger deg ute, (la oss nå si at du er en bruker) for off-topic. Før dette så har han pekt på likende situasjoner, og påpekt det samme, og at nå har han gått lei, og stenger deg ute fra forumet i fjorten dager. Hvordan ville du reagert på det?

Dersom du visste at vedkommende var sterkt i mot dine meninger?

Det blir for hypotetisk til eg kan ta stilling til det. Dersom ein brukar stadig drar diskusjonen off-topic, så er advarslar og suspensjonar riktig reaksjon. Det betyr ikkje at moderatoren har lov til å fjerne innlegg kun fordi h*n er imot meiningane til brukaren.

Lenke til kommentar

 

Men ta et eksempel. Dette eksempelet. La oss nå si at en moderator mener det du skriver her er off-topic fordi det ikke handler om "Kan moderatorer som gjør en dårlig jobb fjernes?" og det jeg ellers skrev i start-tråden. Vel, og la oss nå si at en moderator stenger deg ute, (la oss nå si at du er en bruker) for off-topic. Før dette så har han pekt på likende situasjoner, og påpekt det samme, og at nå har han gått lei, og stenger deg ute fra forumet i fjorten dager. Hvordan ville du reagert på det?

Dersom du visste at vedkommende var sterkt i mot dine meninger?

Det blir for hypotetisk til eg kan ta stilling til det. Dersom ein brukar stadig drar diskusjonen off-topic, så er advarslar og suspensjonar riktig reaksjon. Det betyr ikkje at moderatoren har lov til å fjerne innlegg kun fordi h*n er imot meiningane til brukaren.

 

Hva om det ikke er riktig at han har dratt diskusjonen off-topic. Altså er sterkt uenig, og mener at han har holdt seg til topic, og konfronterer moderator med dette, gang på gang på gang, men at moderatoren ignorerer dette, fordi han liker å være sjef. liker å føles seg ovenpå. Liker å herse med brukerene som er "under" seg selv. Hva da?

Og det er jo lett å finne off-topic. Det er bare å ta en hvilken som helst tråd å ta tak i et eller annet innlegg som svarer på et annet innlegg og som avviker litt fra topic (dette avhenger jo sterkt av hva moderator anser som topic og hva han anser som off-topic)... Kjæresten min kan påvise at han har holdt seg til topic. Vi venter nå i spenning på å få tilbake en epost fra [email protected] ... Vi har en veldig god sak. Han kan begrunne og forklare hvordan alt det han har sagt forholder seg til topic i alle de trådene som Moderator har nevnt. Spørsmålet nå er om de gidder å se igjennom trådene å se selv, og vurdere det fra et nøytralt standpunkt.

Lenke til kommentar

Hva om det ikke er riktig at han har dratt diskusjonen off-topic. Altså er sterkt uenig, og mener at han har holdt seg til topic, og konfronterer moderator med dette, gang på gang på gang, men at moderatoren ignorerer dette, fordi han liker å være sjef. liker å føles seg ovenpå. Liker å herse med brukerene som er "under" seg selv. Hva da?

Det er i så fall ein påstand, ikkje nødvendigvis fakta. Om det ligg noko bak påstanden må me vurdere.

 

Og det er jo lett å finne off-topic. Det er bare å ta en hvilken som helst tråd å ta tak i et eller annet innlegg som svarer på et annet innlegg og som avviker litt fra topic (dette avhenger jo sterkt av hva moderator anser som topic og hva han anser som off-topic)... Kjæresten min kan påvise at han har holdt seg til topic. Vi venter nå i spenning på å få tilbake en epost fra [email protected] ... Vi har en veldig god sak. Han kan begrunne og forklare hvordan alt det han har sagt forholder seg til topic i alle de trådene som Moderator har nevnt. Spørsmålet nå er om de gidder å se igjennom trådene å se selv, og vurdere det fra et nøytralt standpunkt.

Ja, me får sjå korleis det går. Eg har allereie sagt at grunnlaget for suspensjonen vil bli vurdert.

 

All den tid eg brukar på å svare deg her, betyr at det kan gå lengre tid før han får svar. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For å utvide spørsmålet litt, hva om trådstarter går utenfor det opprinnelige temaet og diskuterer villig om dette?

 

Er det ikke trådstarter som på en måte har retten til å definere hva tråden handler om? Og som også kan si "hei, nå går tråden av skinnene, vennligst hold dere til saken"?

 

Men samtidig som jeg mener at TS burde kunne velge dette til en viss grad så har jo TS også et visst ansvar for å holde tittelen og eventuelt førstepost ihvertfall noenlunde logisk og relevant.

Lenke til kommentar

Han har sikkert godt av å komme seg litt bort fra forumkrangling også. Det må være ganske slitsomt å ha en sånn kar i huset som alltid prioriterer å diskutere på forum foran å spise middag eller andre ting.

 

Selv har jeg flere ganger spurt moderatorer direkte om en midlertidig ban så jeg kom meg bort fra hele greia og ikke hadde noen mulighet til å sitte og følge med. Det er ganske befriende faktisk.

 

Jeg sleit med at jeg satt og alt-tabba uansett hva jeg gjorde på PC'n, for å sjekke "mine innlegg" sikkert 10 ganger i timen.

Lenke til kommentar

Nei. Terskelen er svært lav, og man blir sparket ut for det minste.

Akkurat det trur eg eg veit meir om enn deg.

 

Ellers vil eg ikkje diskutere denne saken her. Det er mellom oss og brukaren.

 

Edit: Eg skjulte det siste innlegget ditt. Det gjekk for detaljert inn i saken, som eg ikkje vil diskutere her. Klager på enkeltavgjersler er mellom oss og brukaren.

 

Eg har ein mistanke om at det er han som står bak det meste du skriv, så det er kanskje like greit å avslutte det her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...