Gå til innhold

Gummi på PS4-kontrolleren


Snopmaster

Anbefalte innlegg

Det er sikkert flere som har samme problem og kanskje en annen tråd på dette, men er det noen som vet om garantien gjelder når det gjelder gummien som blir borte på analoge spakene på DS 4?

 

Har to kontrollere og den ene begynner å bli slitt, helt ned til "hardplasten".

 

Noen som har vært i butikk og klaget ennå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert flere som har samme problem og kanskje en annen tråd på dette, men er det noen som vet om garantien gjelder når det gjelder gummien som blir borte på analoge spakene på DS 4?

 

Har to kontrollere og den ene begynner å bli slitt, helt ned til "hardplasten".

 

Noen som har vært i butikk og klaget ennå?

Rart hvis garantien ikke gjelder spør du meg. Har hørt fra flere steder at gummien på analog stickene er veldig lette å slite ut.

Lenke til kommentar

Prøvde ett par av disse: http://gamezone.no/Avdelinger/SPILL/Playstation-4/PS4-Tilbeh%C3%B8r/H%C3%A5ndkontroller/KontrolFreek-Ultra-PS4-Essensielt-Thumb-Stick-Tilbeh%C3%B8r-122352-p0000051053

 

Men syntes det var helt forferdelig å spille med, siden det føltes "for høyt" og mistet litt kontrollen.

 

De grip-it, er de bedre?

 

Uansett; tar jeg med kvitto og kontrolleren til Elkjøp så burde jeg vel strengt tatt fått en ny kontroller....

Lenke til kommentar

Men alle dualshock 4 kontrollere har det samme problemet, så om du bytter den så vil du ha akuratt samme problem om 1 måned igjen.

 

Ser en del har dette problemet, men alle sliter ikke med det. Har hatt PS4 siden release, spiller ganske mye og ingen tegn på slitasjeskade så langt.

 

Om jeg er har vært heldig med gummiblandingen eller om det er måten jeg spiller på / håndterer kontrolleren på, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet med kontrollen som fulgte med konsollen, tok kontakt med Komplett som sendte meg en ny kontroll kort tid etter de mottok den jeg sendte tilbake.

 

Har ikke hatt det problemet med den nye kontrollen jeg fikk eller den jeg kjøpte ved siden av.

Endret av assap2
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

 

Er det noen som vet om det da har kommet en ny og forbedret kontroller (tenkte på gummien på styrespakene) nå?

er bare ett fåtall som blir defekte, så tvilsomt det kommer ny kontroller, jeg har ikke hatt noen problemer med gummien på stikkene siden november i fjord

 

Med andre ord; det er bare jeg som har hatt MAX uflaks med to stikker da.... Da slipper jeg å spille lotto denne uken også... ;-)

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som vet om det da har kommet en ny og forbedret kontroller (tenkte på gummien på styrespakene) nå?

er bare ett fåtall som blir defekte, så tvilsomt det kommer ny kontroller, jeg har ikke hatt noen problemer med gummien på stikkene siden november i fjord

 

Med andre ord; det er bare jeg som har hatt MAX uflaks med to stikker da.... Da slipper jeg å spille lotto denne uken også... ;-)

 

 

Jeg har 3 kontroller og stikkene på alle 3 er slitt/begynt å bli slitt, 2 av de kom med konsollen da jeg fikk den i desember og den siste kjøpte jeg i Juni, så kvaliteten er like "dårlig" enda.. Klart, det kan være mandagsprodukter alle 3, selv om det virker lite sansynlig!

Lenke til kommentar

Merkelig at jeg skulle finne dette forumet rett etter jeg har sendt mail til komplett om garranti. Har skjedd med min spake også, har så vidt brukt den og fingeren min er snart helt nede på hard - plasten. Har bestillt meg noen billige fra ebay også, men vet ikke om disse er orignale (kostet 36 kr for 2 stk).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte to kontroller ved release, begge fortsatt i topp stand! Virker som om det er et fåtall kontroller som har problemet, men merkelig at noen får det igjen og igjen.

Hvilke spill spiller du? Har spilt en god del fifa der venstrestikken blir brukt mye men allikevel, ps3 kontrollene mine er over 6 år nå og like fine!

Lenke til kommentar

Kjøpte meg ps4 for litt over to uker siden. Eneste jeg har spillt på den er fifa14 og last of us. Den ene kontrollen begynte å slippe gummi etter bare ei ukes tid. Stakk til Elkjøp med den idag og fikk bytta den med det samme og null stress.

 

Så en stor takk til Elkjøp Kristiansund så håper jeg at resten av kontrollene mine holde lengre.

Lenke til kommentar

På jobben har vi en PS3 + FIFA og de kontrollene har virkelig fått juling (stikkene er nesten ødelagte), så hadde den gjengen blitt sluppet løs på en PS4 kontroller så hadde gummien røket på dagen :-)

 

Nå er mine 2 PS4 kontrollere (kjøpt dag 1) fortsatt i fin stand selv om jeg har spilt litt FIFA, men kan tenke meg at FIFA og lignende spill vil slite ned stikkene raskere enn andre spill.

 

Eneste man kan gjøre er å bytte inn kontrolleren og håpe at det blir/er bedre gummi på ny revisjonen av kontrolleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...