Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor vil han absolutt vite det om jeg blir gravid?


Anbefalte innlegg

Jeg og kjæresten har pratet om det før; dersom jeg skulle blitt gravid, så er det ingen tvil om at vi skal ta abort.
Vi har hatt et par "uheldige" episoder for litt siden, og selv om jeg har tatt angrepille vet jeg at sjansen for at jeg er blitt gravid er der. Og faktisk ganske stor. Jeg blir dog ikke sikker på dette før om litt, men har gått innkjøp av graviditetstest.

Jeg har tenkt på dette, at dersom det skulle vise seg at jeg faktisk er gravid, kan jeg fint ordne dette på egenhånd, altså ta abort. Jeg ser ikke helt poenget med å fortelle kjæresten min dette når vi allerede har blitt enige om at det blir abort. Jeg kan fint spare han for den (følelsesmessige)belastningen, siden jeg regner med at jeg selv ville taklet det fint.

 

Så jeg tok opp praten med han i dag, om det var greit at jeg kunne ta abort på egenhånd om jeg skulle blitt gravid. Da fikk han litt blanke øyne og sa at han ville at jeg skulle fortelle han det. Og jeg argumenterte med at det ikke var noe poeng og jeg kunne spare han for den belastningen. Men han sto på sitt og sa at han vil vite det. Det virket som han ble veldig følsom, av en eller annen grunn...

Hvorfor vil han vite det? Abort blir det uansett, hvorfor vil han bære på seg en byrde ved å få vite det, når jeg selv synes det er greit å gjøre det på egenhånd? Jeg forstår ikke hva han tenker og at han i det hele tatt vil utsette seg for den belastningen han kunne vært foruten!



Anonymous poster hash: 15be6...e7b
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale å gjøre det dere kan for å unngå å bli gravid. Abort er ingen prevensjonsforn.

 

Om jeg hadde spontanabortert, så hadde jeg ønsket å dele med noen. Nå er jeg i den situasjonen at jeg hadde ønsket å beholde pm jeg ble gravid, men er ikke alle det passer for.

 

Du er sterk som kan bære på det alene. Jeg blir fortsatt litt lei meg når jeg tenker på spontanaborten jeg hadde for noen år siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som mann er jeg fullstendig enig i at jenta må få bestemme over sin egen kropp. Men samtidig ville jeg blitt enormt, enormt skuffet dersom hun tok abort uten å fortelle meg det (selv om vi begge hadde snakket og blitt hypotetisk enige på forhånd).

Siden du ikke klarer å se det fra hans ståsted, tenk deg følgende situasjon:
Han finner ut at du er gravid uten at du selv vet det, og siden han vet at du også vil ta abort så klarer han å få deg til abortere så diskre at du bare tror du hadde en vanlig mens og du får aldri vite det. Ville du virkelig vært lykkelig uvitende?

Det er veldig stor forskjell på en hypotetisk "skal vi ta abort hvis vi blir gravid" diskusjon og en faktisk "skal vi ta abort nå som vi har fått bekreftet graviditeten?"..

Lenke til kommentar

Jeg vil tro mennesker har en tilbøyelighet til å ta vare på avkom. Å få en følelsesladet reaksjon med tanke på at man potensielt skaper et barn er da kanskje ikke så overraskende? Det kan hende han ikke er fullt så komfortabel med abort som det du virker å være, men allikevel mener det er det beste alternativet. Men da ønsker å være klar over hva som skjer med sitt potensielle avkom.

 

Hmm. Eller kanskje det de andre skrev ovenfor her var noe mer overbevisende.

Lenke til kommentar

Dere er to om sexen, og dere er to om konsekvensene. At han sier han ikke vil ha barn er en ting, men det kan være noe helt annet når det faktisk er en graviditet inne i bildet. Hva om han vil beholde barnet, men du tar abort uten å si noe før etterpå? Som mann ville jeg absolutt ville vite det. I verste fall kunne jeg ha beholdt barnet selv og flyttet, så du slipper å ha noe som helst med det å gjøre. At kroppen din er litt ute av form etterpå betyr fint lite. Det ordner du med noen uker på treningsstudio. Et liv er langt viktigere enn hvordan du ser ut. (nå sier jeg ikke at abort ikke er en løsning, men som sagt, vi er to om konsekvensene av sexen.)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...