Gå til innhold

Kjøp av stasjonær pc til ca 5.000 - Fotoredigering/kartredigering


Anbefalte innlegg

Hei.

Driver mye med kartredigering og fotoredigering, og har tenkt til å kjøpe en ny datamaskin. Har tenkt til å bruke ca 5.000, og skjerm har jeg fra før. Ettersom jeg ikke har noe særlig peiling på pc, så tenkte jeg at dette kunne være et fint sted for å tilegne seg litt informasjon.

 

Forslag tas godt imot!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På grunn av budsjettet ditt så vil jeg si at du kan glemme SSD i og med at dette er kostbart så jeg har valgt en mekanisk disk for deg som fungerer greit det også :) OS er ikke tatt med i og med at jeg ikke regner med at du trenger dette.

 

Hovedkortet jeg har valgt har integrert grafikk, og du kan velge å gå på det, men jeg har også valgt ett skjermkort for deg til 600 kroner. Det kan være ille kjekt å ha dette skjermkortet. Dette gjelder det første oppsettet jeg har lagd for deg. Generelt sett så anbefaler jeg deg at du går litt opp i pris når det gjelder denne maskinen. Hvis du går opp til 7000 kroner så bør maskinen bli mye bedre! Spilling eller lignende kan du glemme på dette budsjettet.

 

Jeg har da laget to budsjetter til deg.

Ett hvor prisen blir 5200 kroner og ett annet hvor prisen blir 7000,- kroner.

Du kan jo se på de to budsjettene også se hva du syntes :)

 

 

post-263464-0-84462300-1391894318_thumb.png

post-263464-0-23036900-1391894327_thumb.png

Lenke til kommentar

fractal-design-arc-midi-r2,O-B-406523-13

 

Kabinett: Fractal Design Arc Mini R2 (650,-)

Prosessor: Intel Core i5 4670K (1700,-)

Hovedkort: MSI Z87M-G43 (800,-)

Lagring: Samsung EVO 250GB (1200,-)

Minne: Crucial 1333MHz 8GB (550,-)

Optisk: Lite-On iHAS124 (125,-)

Strømforsyning: Antec HCG 520W (535,-)

Kjøling: Cooler Master Hyper 212 EVO (250,-)

 

Totalt: 5810,-

 

Ved å gå opp 800 kroner får du mulighet til å overklokke, et pent kompakt kabinett og SSD som jobber lynraskt med filene dine. Det er på alle måter en verdig oppgradering for den summen. Bruk Prisjakt.no når du leter etter billigste nettbutikk. :)

Endret av Agentspoon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...