Gå til innhold

Aktive trådløse høyttalere, det mest optimale?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg et nytt stereo-/surroundanlegg for bruk til TV, PC og mobiltelefon.

 

Ut i fra det jeg har lest på nettet så virker det på meg at det mest optimale oppsettet, ihvertfall teoretisk, er å bruke aktive høyttalere.

 

Link til artikel om aktive høyttalere.

 

Det hadde også vært fint om høyttalerne var trådløse.

 

En aktive tråløs høyttaler jeg vurderer er: Audio Pro Living LV.3 Resultatet i denne testen var ikke helt på topp, og jeg vurderer derfor også andre alternativer.

 

Er det noen som har erfaring eller meninger om aktive høyttalere? Eller som vet om noen gode alternativer?

 

På forhånd takk for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir jo ganske snevert om du skal ha aktive og trådløse høyttalere da.

Er det så kjipt med de to kablene da?

 

Jeg kjøpt meg nylig Adam A3X (NB, prisen er per høyttaler) og Cambridge Dacmagic plus.

Dette blir brukt som PCanlegg. Veldig fornøyd med det oppsettet.

Nå står dette på ett kontor da, og ikke i noe stue, tror kanskje det ville vært litt "pysete" for en stue på 20kvm +.

Men disse er jo minstemann i serien da. Får opp til 8,5" bass.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Takk for innspill :)

 

Jeg ønsker å ha mulighet til å kunne utvide til et 5.1 anlegg på litt sikt. Hovedpoenget med å ha aktive høyttalere må jo være å slippe å ha en egen forsterker i tillegg. En forsterker i forkant vil jo bare ødelegge for de fordeler aktive høyttalere har etter det jeg har forstått.

 

Det er egentlig ikke så veldig viktig for meg om det er kabler eller ikke, men det hadde jo vært en fordel om det var trådløst så lenge det ikke går på bekostning av lydkvaliteten.

 

Det må være litt store høyttalere for planen er å la de stå ved siden av TVen i stua. De vil derfor hovedsaklig brukes til TVen, men også til å spille musikk fra PCen og eventuelt mobilen.

 

Jeg har sett på følgende aktive høyttaler på prisjakt.no: http://www.prisjakt.no/category.php?l=s161439609

Men foreløpig er det vanskelig å vite hva jeg bør velge :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...