Gå til innhold

OL 2014: Ishockey


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I morgen starter OLs viktigste øvelse!

Gleder meg som en unge!

 

Kl 18 droppes pucken, det spilles to kamper.

Tjekkia - Sverige.

Her kan vi se mange verdensstjerner, blant annet den 42 årgamle lengende Jaromir Jagr og lagkompisene til Zucca, Henrik Lundqvist og Carl Hagelin.

 

Latvia - Sveits.

Dette kan også bli en spennende kamp, selv om lagene ikke har like mange stjerner som i den andre kampen. Latvia har vel kun en spiller i NHL, men en hel haug i KHL.

Sveitserene har nesten alle fra hjemlig liga, utenom ett par fra NHL.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hagelin er seriøst en average spiller i NHL, han kommer til å herje på stor isflate, kanskje den raskeste spilleren i hele sikruset. Flyr over isen. Svergie har ikke bare den beste goalien, der har også den nest-beste backen i Erik Karlsson og en som kommer til å herje, nemlig Yotes Oliver Ekman Larsson. Lov å mene tre kronor har gode muligheter til å etablere spill i alle fall. De går i hver sin linje, regner med de kjører de med hver sin bauta. Hjalmarson og Kronwall? Både Edler og Tallinder har hatt elendige sesonger, skjønner ikke hvorfor Victor Hedman ble igjen i Florida. Svært usikker på hvordan de stiller opp bakover.

 

Er ikke veldig overbevist over søta bror offensivt dog. Bare Nyquist er i virkelig god form. Louie Ericsson har slitt med hjernerystelse og nesten ikke spilt, Daniel Sedin klarer ikke spella hockey uten broderen Henrik, Berglund har ikke levert allverden, Zetterberg nylig tilbake fra skade. Håper godgutten min, Alex Steen (amerikaner, egentlig) kan gjøre det godt. En av NHLs heteste i år, men også han har vært ute med hjernerystelse og er nylig tilbake. Tror 1-rekka med Zetterberg, Landeskog og Ericsson blir jævla viktig, den må flyte. Daniel Alfredsson er over the hill, i motsettning til Jaromir som enda har det i seg.

 

Se opp for David Krejci og (overraskende tips) Hanzal. Verdens største menneske, kommer til å være en god screen og en Henke ikke er vandt til å møte. Ellers er det mye press på typer som Michalek og plekanec, de må levere. Erat er egentlig en bra spiller, men har vært elendig etter han tradet fra preds til caps. 1 goal i hele år hehehe. Har ikke troa på Tjekkia i år, altfor mange gamlinger. Men episk rekke med Jagr og Elias, samt Zidlicky bak, NJD gamle garde.

 

Gleder meg så jævlig.

Endret av toppmeis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jupp. Backstrom, Sedin og Steen? kan bli mye moro, men usikker på kjemien der. Nick spiller jo sammens med Ovi i Caps og er viktig i PP, han bør være bankers for svergie i spesiallag i alle fall. Men det der er en playmaker linje for meg, kun Steen av de tre der er gjerrig nok. Personlig syntes jeg det er merkelig om ikke Steen går sammens med STL buddy Berglund, en mer klassisk center. Men de er jo ikke på linje i STL, så kanskje ikke noe poeng?

 

Det er der Canada kommer til å ta OL. Særlig Russland har flere lekene stjerner, men Canada har TYNGDE. Fysikk, organisert og intelligens.Tre kroner kan kjempes ut av stilen og kommer ikke til å vinne OL, tror på bronsje at best. Det kommer til å bli jevnt mot Tjekkia

Lenke til kommentar

 

Går de 2 beste treerne fra hver gruppe videre til kvartfinalen? Og hvordan regner man den som går videre om det er like mange poeng? Målforskjell?

Ja, mener det.

Men tror innbyrdes teller over målforskjell.

 

Slik jeg forstod det så går alle vinnerne samt den beste toeren direkte til kvarten, mens alle de andre lagene må ut i en playoff/åttendedelsfinale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...