Gå til innhold

Har gjort det vanskelig å massesaksøke nettpirater


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

 

 

 

Tyver vil være tyver uansett. Kun alder som fungerer mot piratkopiering.

Alder har ingenting med piratkopiering å gjøre, det er helt vanlig å laste ned ting via pirate bay, jeg har gjort det, du har gjort det og fleste andre har. Vist dem ikke vil at man skal laste ned ulovlig så får dem bare stoppe dem som laster opp da

 

 

Ja, jeg og alle jeg kjenner har gjort det. Men all mine gode venner har faktisk sluttet med det etter som de har blitt eldre og ser hele sammenhengen. Hvis ingen betaler for produktene vi liker, så vil det heller ikke bli produsert mer.

 

 

Og likevel går film- og tv-bransjen som aldri, før, til tross for at folk har lastet ned i mange år allerede. Rart det der.

 

Akkurat det jeg tenke når jeg leste kommentaren. All nedlastningen hjelper jo bare å gjøre film og musikk mer populær for der er alltid folk som vil eie ting i fysisk kopi enn nedlastning:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Tyver vil være tyver uansett. Kun alder som fungerer mot piratkopiering.

Alder har ingenting med piratkopiering å gjøre, det er helt vanlig å laste ned ting via pirate bay, jeg har gjort det, du har gjort det og fleste andre har. Vist dem ikke vil at man skal laste ned ulovlig så får dem bare stoppe dem som laster opp da

 

 

Ja, jeg og alle jeg kjenner har gjort det. Men all mine gode venner har faktisk sluttet med det etter som de har blitt eldre og ser hele sammenhengen. Hvis ingen betaler for produktene vi liker, så vil det heller ikke bli produsert mer.

 

 

Og likevel går film- og tv-bransjen som aldri, før, til tross for at folk har lastet ned i mange år allerede. Rart det der.

 

 

Tenkt deg en situasjon hvor absolutt alle laster ned og ingen kjøper en eneste ting, så skjønner du kanskje poenget?

Lenke til kommentar

 

Og likevel går film- og tv-bransjen som aldri, før, til tross for at folk har lastet ned i mange år allerede. Rart det der.

Akkurat det jeg tenke når jeg leste kommentaren. All nedlastningen hjelper jo bare å gjøre film og musikk mer populær for der er alltid folk som vil eie ting i fysisk kopi enn nedlastning:)

 

Så de som kjøper produktene skal betale for de som laster ned? Er så mye feil i den holdningen at jeg blir skremt.

 

 

 

## unødvendig mye quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Akkurat det jeg tenke når jeg leste kommentaren. All nedlastningen hjelper jo bare å gjøre film og musikk mer populær for der er alltid folk som vil eie ting i fysisk kopi enn nedlastning:)

Så de som kjøper produktene skal betale for de som laster ned? Er så mye feil i den holdningen at jeg blir skremt.

 

Nei nå blir det rett og slett fir dumt. Jeg gidder ikke å prøve å ha en samtale når du bare sier så mye tull. Det faktum at du trur man ikke er voksen når man er 29 er helt utrolig...

 

 

## unødvendig mye quoting fjernet av ilpostino ##

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar

 

 

Og likevel går film- og tv-bransjen som aldri, før, til tross for at folk har lastet ned i mange år allerede. Rart det der.


Akkurat det jeg tenke når jeg leste kommentaren. All nedlastningen hjelper jo bare å gjøre film og musikk mer populær for der er alltid folk som vil eie ting i fysisk kopi enn nedlastning:)

 


Så de som kjøper produktene skal betale for de som laster ned? Er så mye feil i den holdningen at jeg blir skremt.

De aller fleste pirater har samvittighet, til tross for at de laster ned "ulovlig" på fritiden. Men de fleste bruker vel så mye penger på filmer som den gjennomsnittlige filmseer som ikke laster ned til daglig.

Samtidig så reklamerer de sabla godt for alle de som ikke laster ned, ved f.eks. å snakke om gode filmer de har sett.
Og har de lastet ned en film de synes er sabla god, så har de sannsynligvis kjøpt den når den kom ut for salg ett halvår senere (eller halvannet år senere for enkelte tv-serier). I tillegg til å reklamere for kjente som er på utkikk etter en god film/tv-serie.

Og om en pirat opererer i denne gråsona, og du har ett problem med det, så er det ditt problem ;) For den gråsona er rimelig lys!

At du tror du betaler for pirater, så vil jeg heller snu på flisa og fortelle deg det at piratene sparer deg fra å kaste bort penger på dårlige filmer i tillegg til at de legger press på filmbransjen slik at du også kanskje kan nyte godt av en velfungerende lovlig løsning i framtiden!

Vel bekomme.

Endret av night_mare
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

 

Og likevel går film- og tv-bransjen som aldri, før, til tross for at folk har lastet ned i mange år allerede. Rart det der.

Akkurat det jeg tenke når jeg leste kommentaren. All nedlastningen hjelper jo bare å gjøre film og musikk mer populær for der er alltid folk som vil eie ting i fysisk kopi enn nedlastning:)

Så de som kjøper produktene skal betale for de som laster ned? Er så mye feil i den holdningen at jeg blir skremt.

 

De aller fleste pirater har samvittighet, til tross for at de laster ned "ulovlig" på fritiden. Men de fleste bruker vel så mye penger på filmer som den gjennomsnittlige filmseer som ikke laster ned til daglig.

 

Samtidig så reklamerer de sabla godt for alle de som ikke laster ned, ved f.eks. å snakke om gode filmer de har sett.

Og har de lastet ned en film de synes er sabla god, så har de sannsynligvis kjøpt den når den kom ut for salg ett halvår senere (eller halvannet år senere for enkelte tv-serier). I tillegg til å reklamere for kjente som er på utkikk etter en god film/tv-serie.

 

Og om en pirat opererer i denne gråsona, og du har ett problem med det, så er det ditt problem ;) For den gråsona er rimelig lys!

 

At du tror du betaler for pirater, så vil jeg heller snu på flisa og fortelle deg det at piratene sparer deg fra å kaste bort penger på dårlige filmer i tillegg til at de legger press på filmbransjen slik at du også kanskje kan nyte godt av en velfungerende lovlig løsning i framtiden!

 

Vel bekomme.

Det var ikke jeg som sa at dem betaler for pirater

Lenke til kommentar

 

 



Tenkt deg en situasjon hvor absolutt alle laster ned og ingen kjøper en eneste ting, så skjønner du kanskje poenget?


Hahahaha, latterlig argument. Hvis man "skal tenke seg" om alle situasjoner så blir det bare teit. Tenk om alle brakk beinet når de var 16 år. Tenk om alle var blinde.

Men men, du har jo "rett" hvis alle hadde kopiert så hadde det ikke blitt produsert noe, men da hadde det jo heller ikke vært noe å kopiere :hmm:
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Here we go again, kommenatrene altså.

Dere har litt rett alle sammen.

Hadde alle kopiert og INGEN kjøpt noe, noen gang, da hadde det heller aldri blitt noe penger til å kunne produsere noe flere filmer/musikk osv.

Å tro noe annet blir bare for dumt.

 

Heldigvis er det mange som kopierer som har såpass samvitighet at de kjøper det de liker, og den holdningen der er noe som normalt kommer med alder.

 

Men så er det jo de som mener at underholdning er en menneskerettighet også da, jada......

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Det var bra at den dommeren ikke slurva; jo mere press media industrien får, desto bedre!

Når det er sakt, så syns jeg det ikke er noe mere å si om saken. De fleste som fatter det store bilde er vel for progressjon?! :)

Jeg var i ferd med å rette på stavefeil, men jeg er bare for imponert over bruken av semikolon til å synke dit i dag. Credz...

 

Det interessante med dommen, er at de tiltalte er fullt ut skyldige i den forstand at de på ulovlig vis har delt beskyttet materiale, men den står samtidig tro til demokratiets ånd ved å beskytte en relativt stor gruppe "menn (personer) i gata" mot forfølgelse.

 

For Europeiske (oss selv inkl.) lands del, om handling dikterte en persons ståsted, ville ikke rettighets-beskyttelse eksistert. Hva er andelen nordmenn under 40 som har pirat-kopiert eller med viten og vilje brukt slikt materiale? Det må være et sted over 90% (et tall jeg med relativ sikkerhet drar rett ut av luften.)

 

No big deal, jeg vet hvordan man bruker google ganske bra. Er omtrent like ræva i Engelsk skriftlig og muntlig (Ikke at jeg ikke setter pris på at jeg fikk en høy karakter for Engelsk når jeg studerte) som jeg er i Norsk.

Jeg nevnte Google, siden mine rare skrivemåte passer utmerket for dialekta jeg har.... Og vistnokk en gammel, men litt raskere måte å prate på. Men ontopic: jeg nevnte at det ikke var noe mere vits i å tenke på saken ettersom at temaet, som en fin horisont, er vid åpen! Så når alle vet det samme, da er det jo bare å gå til neste sak? (Oss lesere på HW.no vertfall).

Lenke til kommentar

 

 

Tyver vil være tyver uansett. Kun alder som fungerer mot piratkopiering.

Alder har ingenting med piratkopiering å gjøre, det er helt vanlig å laste ned ting via pirate bay, jeg har gjort det, du har gjort det og fleste andre har. Vist dem ikke vil at man skal laste ned ulovlig så får dem bare stoppe dem som laster opp da

 

 

Ja, jeg og alle jeg kjenner har gjort det. Men all mine gode venner har faktisk sluttet med det etter som de har blitt eldre og ser hele sammenhengen. Hvis ingen betaler for produktene vi liker, så vil det heller ikke bli produsert mer.

 

Du drar helt feil konklusjon.

 

Ettersom man blir eldre får man gjerne mer penger å bruke, og mindre tid å bruke på ting som spill og filmer.

At folk du kjenner ikke lenger piratkopierer handler ikke om at de har blitt bedre mennesker, de(-re) har fått andre prioriteringer/muligheter som fjerner behovet for piratkopiering, og jeg er sikker på at de fleste du kjenner ikke har ditt behov for å virke moralsk overlegne.

 

En 40 år gammel mann uten andre hobbyer enn å sitte foran en data er en pike stor pirat som en 20-åring i samme situasjon, I guarantee it.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Bruker-292501

Jeg har nylig begynt å bruke piratebay igjen, er jo masse filmer og spill man ikke kan få tak i lenger så da er pirate bay eneste muligheten, ser ikke noe gale i det. Jeg bruker massevis av penger på spill og filmer fortsatt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...