Gå til innhold

Februarfest 2014 - Bjerknez


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for det Jan R... :)

 

Fra nå av kommer jeg til å bruke signatur på mer eller mindre alle bildene jeg legger ut da jeg vil forsikre meg om at mine bilder ikke vil bli brukt andre steder uten at man må fysisk fjerne signaturen i bildebehandling etc.

 

Har desverre hatt problemer med at noen av bildene mine er blitt brukt uten lov og da synes jeg det er like greit å sette på sigg med det samme. :)

Lenke til kommentar

Jeg forstår at signaturer kan være et frustrerende moment i bildene, men jeg føler desverre at jeg er nødt til å ha dem der. Føler meg litt mer sikker på at andre ikke ubevisst missbruker bilder som jeg har tatt.

 

Nå er ikke dette noe stort problem sån sett, men jeg liker nå uansett å gi et tydelgi signal om at jeg ikek ønsker at bildene mine blir brukt over alt uten tillatelse.

 

Når det gjelder størrelsen på signaturen så mener jeg den bør være såpass slik at man ikek kan beskjære seg ut av problemet og samtidig kunne bruke bildet mer eller mindre som det var.

 

Så jeg føler jeg har funnet en mellomting, men jeg har som sagt full forståelse for at andre synes det blir for mye, men det er nå uansett slik jeg har bestemt meg for å gjøre det.

Lenke til kommentar

Takk for det Jan R... :)

 

Fra nå av kommer jeg til å bruke signatur på mer eller mindre alle bildene jeg legger ut da jeg vil forsikre meg om at mine bilder ikke vil bli brukt andre steder uten at man må fysisk fjerne signaturen i bildebehandling etc.

 

Har desverre hatt problemer med at noen av bildene mine er blitt brukt uten lov og da synes jeg det er like greit å sette på sigg med det samme. :)

 

Joda, jeg skjønner hva du mener selvsagt, men som sagt, på enkelte av bildene syns jeg de forstyrrer selve bildeopplevelsen.

 

Som amatør uten økonomiske hensyn tenker jeg at om noen "knabber" ett bilde spiller det ikke noen stor rolle for meg, nesten bare et kompliment :) Dessuten, om jeg nå skulle oppdage at noen har brukt ett bilde urettmessig så kan jeg heller kreve penger i etterkant ;)

Lenke til kommentar

Her var det en salig, men flott blanding, vanskelig å foreløpig peke ut en favoritt, men polet og snøbildet er nok ikke langt unna. Jeg liker og at du mikser med redigeringen, litt av hvert, noe som skaper en viss spennvidde i helhetsinntykket :)

 

Tor

Takk for det TorVidle :)

 

Det blir litt spenn i bredden her da jeg prøver å finne bilder gjennom flere epoker. Det ene året likte jeg kanskje og ta mue landskapsbilder og derfor er sjansen stor for at det blir et eller flere slikt, mens det året jeg fikk bikkje så ble det naturligvis mye hundebilder etc.

 

Den største utfordringen her er å finne bilder jeg ikke har publisert før. :)

 

 

Takk for det Jan R... :)

 

Fra nå av kommer jeg til å bruke signatur på mer eller mindre alle bildene jeg legger ut da jeg vil forsikre meg om at mine bilder ikke vil bli brukt andre steder uten at man må fysisk fjerne signaturen i bildebehandling etc.

 

Har desverre hatt problemer med at noen av bildene mine er blitt brukt uten lov og da synes jeg det er like greit å sette på sigg med det samme. :)

 

Joda, jeg skjønner hva du mener selvsagt, men som sagt, på enkelte av bildene syns jeg de forstyrrer selve bildeopplevelsen.

 

Som amatør uten økonomiske hensyn tenker jeg at om noen "knabber" ett bilde spiller det ikke noen stor rolle for meg, nesten bare et kompliment :) Dessuten, om jeg nå skulle oppdage at noen har brukt ett bilde urettmessig så kan jeg heller kreve penger i etterkant ;)

 

Ja, jeg ser hva du mener, og kanskje spesielt på bildet "FMV". Kunne kanskje ha lagt signaturen ett annet sted i bildeflaten og under "viktigere" omstendigheter hadde jeg nok også gjort det, men det er bare en preset jeg har laget i Lightroom så da gjorde vi det enkelt :)

Lenke til kommentar
Bilde nr 2 i festen er jo bortimot en perle. Herlig lys og vinterlig, norsk landskap. Ligger nok en fotograf og lurer i underbevisstheten der ;)


Kontrastene du har klart å dra frem på Vinmonopolet i Gamlebyen er også noe som bør nevnes. Ikke mye å hente i så mange retninger med slike kompaktkamera. Men desto mer viser det at fotografen har truffet (eller hatt flaks :p)


Etter det bærer det jo mot særdeles flotte bilder, men jeg vil gjerne se mer med Ixus 400. Det er det jeg syns er gøy med denne festen. Bla i ting fra før jeg virkelig fikk mine øyne opp for foto :)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...