Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hårvoks, hvor farlig er det for håret?


Lucho Gonzalez

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det er mange som har spurt om dette før

 

jeg bruker hårvoks så og si hverdag, ca 2 fingre ( define 60 kr på kiwi )

 

faren min er i 50 årene og har nesten ikke tapt noe hår, tror dere at det er at det er rett og slett gener som bestemmer eller sånn at man må ta godt vare på håret, ( ikke bruke hårvoks )

Endret av Lucho Gonzalez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen få typer produkter er kjent for å ha en potensiell skadeeffekt på hårvekst dersom det blir brukt i store (ekstreme) mengder, for eksempel Dax. Blir det brukt for mye så legger det seg som et lag på hodebunnen som er vanskelig å vaske bort, og det kan gjøre at håret ikke lenger kan vokse og gro ordentlig.

 

Dersom produktet du referer til er vannbasert har du ingenting å bekymre deg over, dette renner simpelthen ut av håret når du dusjer.

Lenke til kommentar

Noen få typer produkter er kjent for å ha en potensiell skadeeffekt på hårvekst dersom det blir brukt i store (ekstreme) mengder, for eksempel Dax. Blir det brukt for mye så legger det seg som et lag på hodebunnen som er vanskelig å vaske bort, og det kan gjøre at håret ikke lenger kan vokse og gro ordentlig.

 

Dersom produktet du referer til er vannbasert har du ingenting å bekymre deg over, dette renner simpelthen ut av håret når du dusjer.

takk for svaret. det gjorde meg skikkelig glad..

Lenke til kommentar

Bestefar brukte brylcreem så lenge jeg kan huske og gikk til frisøren månedlig helt til han døde. Såvidt meg bekjent kommer hårtap fra:

 

1. Gener (dog veldig komplisert/uforutsigbart)

2. Sykdom/infeksjoner/sopp

3. Stress

4. Kosthold (vitaminmangel)

 

Produkter kan hemme hårveksten så måtehold er nok en god ting. Samt å sørge for at produktene er vannløselige og at man vasker håret godt. Jeg brukte renati i nesten 10 år før jeg byttet over til en slags paste som lettere lar seg vaske ut og fordi jeg synes jeg "røytet" en del i perioder når jeg brukte renati. Jeg sørger også for å ikke bruke noe i håret hvis jeg ikke "må", og å gi det noen pauser i blant hvor jeg ikke bruker noen ting på noen dager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hårvoks er kun farlig for håret hvis du gnir det helt ned i hodebunnen slik at lufttilgang i hodebunnen blir dårlig. Det samme gjelder det å gå med lue hele tiden.

 

Å ha voks i selve håret hver dag er ikke farlig, det er dødt, vokser ut og blir klippet bort en gang ca hver måned uansett så ikke bekymre deg for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...