Gå til innhold

[Løst] Sony Xperia Z1 Compact vs Apple iPhone 5s


  

30 stemmer

  1. 1. Hvilke er best ?

    • Sony Xperia Z1 Compact
    • Apple iPhone 5s


Anbefalte innlegg

Fant nett ut at Sony tlf så veldig bra ut :)

 

 

Ingen iOS vs Android krig.

 

 

Jeg har hatt begge operativsystema og syns begge to er like gode på sine måter og passer mitt bruksmønster perfekt.

 

 

Så det er vel telefonen/tekniske dere må overbevise meg på :)

 

 

 

 

 

 

 

Edit: Kan vel legge til at jeg bruker nå en Iphone 3gs. Begynner å bli en del for treig for min del. Bruker år og dag til å laste inn facebook feks :p

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=5753&idPhone2=5685
På papiret er Z1 Compact en mye bedre mobil. Den er bedre på alle måter egentlig - større skjerm, større oppløsning, kraftigere spesifikasjoner, bedre batteritid, bedre kamera osvosv
Så er egentlig veldig opp til hva du selv ønsker, og siden OSet ikke betyr så mye for deg, så kanskje prisen kan gjøre det. Z1 compact er ca 1000 kr billigere enn iPhone 5s

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke vert borti Z1 Compact, men den er så å si identisk med Z1, og denne synest jeg er helt fantastisk byggekvalitet. Virker utrolig solid og et stort pluss at den er vanntett :) Du kan jo dra innom f.eks Elkjøp (eller lignende butikk) og kjenne hvordan Z1 compact (evt Z1) føles oppmot en iphone 5s.

Tror du vil holde en knapp på Z1!

Lenke til kommentar

Applefansa dukker ikke opp fordi de ikke har noe å komme med ;)

 

Men som Brattus er inne på. Z1c er bedre på de aller fleste områder! Hatt min i et par dager nå og kvalitetsfølelsen er enorm! (Gikk selv fra iphone 4). Det eneste jeg er litt skuffet over er kamera. Noe av grunnen er kanskje at det er blitt hauset så veldig opp, for ingen tvil om at det er bra! Lov til å håpe på en liten oppdatering på den fronten etterhvert også..

 

Ang pris så er det stor forskjell. Hvis du har litt musikk, bilder osv, så bør man uansett opp på 32GB, og da blir iphonen 2000kr dyrere! Ser ingen grunn til at det er verdt det.. Satt i akkurat samme situasjon selv, og ville egentlig ha 5s, fram til denne dukket opp! Da var det ikke noen tvil.

 

Mektig imponert over hva SONY har laget!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg har brukt alle iPhones opp til og med iPhone 5. Kjøpte meg nylig Z1 Compact og er veldig fornøyd med den. Synes iPhone 5S koster litt mer enn det smaker, samt at jeg ikke er spesielt fornøyd med iOS7, så denne gangen gikk jeg for vanntett og solid fra Sony.

 

Så at Komplett har 1100 kr rabatt på iPhone 5S med 32 GB igår, og det rykket litt i kjøpelysten da, men jeg bestemte meg for å holde meg til Sony da den ikke er en uke gammel engang.

 

Skjønt iPhone 5S er så lett og deilig at du nesten ikke merker at den ligger i lomma....

Lenke til kommentar

Synes egentlig det med Android vs ios begynner å bli litt gammel diskusjon.Kan man ikke like begge os'er da? :)

Fullt mulig det. Jeg liker begge, men da jeg skulle bytte telefon før jul fant jeg ikke noen toppmodell med Android som var så liten jeg ville ha den (dette var før Z1C kom), så det ble 5S på meg. Jeg vil ha en telefon som gir topp ytelse, men som er så liten at den kan betjenes komfortabelt med en hånd samtidig som den holdes stødig. Har som regel med en 7" tablet som jeg bruker når jeg trenger større skjerm, eller en 10" dersom jeg trenger enda større.

Lenke til kommentar

 

Synes egentlig det med Android vs ios begynner å bli litt gammel diskusjon.Kan man ikke like begge os'er da? :)

Fullt mulig det. Jeg liker begge, men da jeg skulle bytte telefon før jul fant jeg ikke noen toppmodell med Android som var så liten jeg ville ha den (dette var før Z1C kom), så det ble 5S på meg. Jeg vil ha en telefon som gir topp ytelse, men som er så liten at den kan betjenes komfortabelt med en hånd samtidig som den holdes stødig. Har som regel med en 7" tablet som jeg bruker når jeg trenger større skjerm, eller en 10" dersom jeg trenger enda større.

 

må egentlig si jeg likte størrelsen på 3,5" til iphone.perfekt for å navigere med en hånd :)

Lenke til kommentar

Personlig liker jeg 5" godt og har ingen problem med å bruke denne med 1 hånd. Neste gang blir det nok enda større mobil, kanskje noe ala 5.5"
Er nok litt hva man er vand med og hva en liker, og evt håndstørrelse. I mine øyne er 3.5" og 4" litt lite..
4.3" som Z1 compact er, ville jeg nok ikke valgt.. Mye smak og behag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...