Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Hvordan unngå å bli privatsjåfør på fest?


Anbefalte innlegg

Det jeg gjør om folk spør og jeg ikke vil så sier jeg bare "jeg skal ha penger for det siden det er ikke noe jeg egentlig gidder", da ender det med at de klarer å finne noen andre eller betaler. Det var jo sånn på nyttårsaften, fikk en god del penger da. Men synes folk utnytter edru folk for mye, derfor tviler jeg ikke et sekund på hvor mye jeg skal ha. Sett også på musikk som du liker, om de spør om å endre musikk så si nei. Er da faen ikke ulovlig å like annen musikk enn andre, må ikke være redd for å være bestemt. Du kjører sikkert nok fra før, så ingen som vil bli sure om de faktisk er venner av deg uansett. Og hvis du virkelig sitter i en klemme så si bare at du skal noe annet, som feks at du skal fikse et eller annet. Så ja, du burde juge. For da er det ingen som tenker på det dagen etterpå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden drivstoffkostnadene vanligvis utgjør en liten del av kostnadene ved bilhold, er den reelle kostnaden pr. km. minst 3-4 ganger drivstoffkostnaden. (Bilens verditap, service, forsikring, bompenger, dekkslitasje + risiko for andre uventede kostnader +++) Dette sier jeg for å understreke at du må ta en del betalt før du slutter å tape penger på å kjøre noen hjem. Hvis det ikke er bompenger må du nok ha rundt 70 kr pr. mil bare for å gå i null (forutsatt "vanlig" bil).

Endret av Salt kjeks
Lenke til kommentar

Jeg har lurt på dette selv. Jeg kjørte folk hjem før når jeg fikk lappen, rett og slett fordi at det var moro å kjøre, samt det var penger å hente.

 

Men etter XX antall tilfeller hvor de skal ha mat, så starter de å bråke med en fyr, ellers så skal de innom en annen fest, roping og skriking i bilen, roping ut av vinduet osv, så mista jeg helt lysten etter en liten stund.

 

Ikke at jeg har noe imot å kjøre innom så de får spist i den forstand, men når det er en kø på 139 fulle menn og personen kanskje møter på 3 kompiser som vil sitte på igjen, eller starter slosskamper så koker det over for min del.

 

Kanskje det er fordi jeg rett og slett blir irritert av å være i nærheten av overstadige berusede folk når jeg selv er edru, hehe.

Jeg lagde forsåvidt en gylden regel: Jeg kan kjøre familie og gode venner, men jeg gidder som oftest ikke å kjøre rundt på bekjente lenger.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg var i samme situsjon som deg. Drakk min første slurk alkohol som 22åring, og var "fast" festsjåfør frem til da.

Dette var egentlig helt greit for min del, da jeg tjente penger på dette. Om du bor i en by, så vil jeg tro at 100kr per pers er en grei pris, dersom du bruker en hundrings i bensin på dette. Selv brukte jeg å ta 200kr/pers, men det var da også en times kjøretur fra bygda til byen. Brukte vell 200kr i bensin på en natt, samt 100kr på "nattmat".

Så, ta deg betalt skikkelig, eller kjøp deg en 2-seters bil i steden :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå veit jeg ikke hvordan du bor i forhold til de andre du kjører hjem, men går jo an å nekte å kjøre de som blir en veldig omvei å kjøre hjem, at du f.eks kun kjører hjem de som ikke lager en omvei for deg.

 

Jeg er en av de som ofte sitter på med folk hjem sånn, men betaler ofte for meg også, med mindre det er veldig nære venner av meg (som alle som oftest drikker uansett).

 

Er uansett ikke noe i veien med å ta litt penger for å kjøre de hjem. De fleste på fylla betaler gladelig for å komme seg hjem når festen nærmer seg slutten.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg var i samme situsjon som deg. Drakk min første slurk alkohol som 22åring, og var "fast" festsjåfør frem til da.

 

Dette var egentlig helt greit for min del, da jeg tjente penger på dette. Om du bor i en by, så vil jeg tro at 100kr per pers er en grei pris, dersom du bruker en hundrings i bensin på dette. Selv brukte jeg å ta 200kr/pers, men det var da også en times kjøretur fra bygda til byen. Brukte vell 200kr i bensin på en natt, samt 100kr på "nattmat".

 

Så, ta deg betalt skikkelig, eller kjøp deg en 2-seters bil i steden :D

Hehe, takk for tipset :)

 

Deilig å se at andre starter seint med å drikke. Føler meg ikke så alene om det da :)

 

Ja, jeg skal si i fra at hvis noen vil sitte på så kan de betale for seg.100kr er greit pris det. :)

 

Bytter ikke ut bilen nå med det første, men må si at det har fristet mange ganger å fylle bilen helt full slik at jeg må legge ned setene :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...