Gå til innhold

Er Bitcoin mining lønnsomt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det vel ikke lønnsomt lengre med mindre du har spesialisert hardware, som koster en del penger.

Sjansen for at du tjener noe i forhold til strømprisene i dag på vanlige pcer er nok ganske lav. Vansklighetsgraden er høy nå.

Tror det er større sjanse for at det er mer lønnsomt å kjøpe bitcoins og håpe på oppsving i kursen. Økonomene sier for tiden at enten så ender det med at bitcoins blir verdiløse, eller verdt veldig mye, og de som vil investere rådføres til å ikke kjøpe mer enn de tenker de kan tape på dagen uten at det har noe å si.

 

Det jeg syntes er spesielt er at de sammenlikner med gull mht. inflasjon, men det virker som gruven blir mye fortere tom i denne virituelle gullgruven enn i virkeligheten.

Endret av multisync
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

For en som ikke kan mye om bitcoin, kan noen fortell meg hva man faktisk miner etter? Hvordan genererer datknusingen bitcoins exactly? Hvilket arbeid er det som utføres, og for hvem? Jeg anntar noen må kjøpe dataknusingsarbeidet på en eller annen måte for at det skal kunne resultere i valutta...

 

Jeg har ikke tenkt å begynne med slikt selv, så jeg trenger ikke voldsomt detaljert beskrivelse.

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en som ikke kan mye om bitcoin, kan noen fortell meg hva man faktisk miner etter? Hvordan genererer datknusingen bitcoins exactly? Hvilket arbeid er det som utføres, og for hvem? Jeg anntar noen må kjøpe dataknusingsarbeidet på en eller annen måte for at det skal kunne resultere i valutta...

 

Jeg har ikke tenkt å begynne med slikt selv, så jeg trenger ikke voldsomt detaljert beskrivelse.

 

-Stigma

 

second that

Lenke til kommentar

For en som ikke kan mye om bitcoin, kan noen fortell meg hva man faktisk miner etter? Hvordan genererer datknusingen bitcoins exactly? Hvilket arbeid er det som utføres, og for hvem? Jeg anntar noen må kjøpe dataknusingsarbeidet på en eller annen måte for at det skal kunne resultere i valutta...

 

Jeg har ikke tenkt å begynne med slikt selv, så jeg trenger ikke voldsomt detaljert beskrivelse.

 

-Stigma

Du løser krypteringer og får litt bitcoins i belønning.

 

Beste måte å mine på nå er å leie cloud mining, se https://www.youtube.com/watch?v=Bd1doftVUHg.

Endret av waremanu
Lenke til kommentar

 

For en som ikke kan mye om bitcoin, kan noen fortell meg hva man faktisk miner etter? Hvordan genererer datknusingen bitcoins exactly? Hvilket arbeid er det som utføres, og for hvem? Jeg anntar noen må kjøpe dataknusingsarbeidet på en eller annen måte for at det skal kunne resultere i valutta...

 

Jeg har ikke tenkt å begynne med slikt selv, så jeg trenger ikke voldsomt detaljert beskrivelse.

 

-Stigma

Du løser krypteringer og får litt bitcoins i belønning.

 

Beste måte å mine på nå er å leie cloud mining, se https://www.youtube.com/watch?v=Bd1doftVUHg.

 

 

Litt mer spesifikt? Jeg forstår jo at det er tallknusing som foregår, men HVA er tallene som knuses? Er det noe spesfikt prosjekt, eller er hele greien satt opp som en generell dsitributed computing cloud der alle i praksis kan leie inn datatid og markedet/kurs reagerer i forhold til dette? Hvem er det som styrer eller organiserer systemet og bestemmer hvilke data som knuses?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

 

 

For en som ikke kan mye om bitcoin, kan noen fortell meg hva man faktisk miner etter? Hvordan genererer datknusingen bitcoins exactly? Hvilket arbeid er det som utføres, og for hvem? Jeg anntar noen må kjøpe dataknusingsarbeidet på en eller annen måte for at det skal kunne resultere i valutta...

 

Jeg har ikke tenkt å begynne med slikt selv, så jeg trenger ikke voldsomt detaljert beskrivelse.

 

-Stigma

Du løser krypteringer og får litt bitcoins i belønning.

 

Beste måte å mine på nå er å leie cloud mining, se https://www.youtube.com/watch?v=Bd1doftVUHg.

 

 

Litt mer spesifikt? Jeg forstår jo at det er tallknusing som foregår, men HVA er tallene som knuses? Er det noe spesfikt prosjekt, eller er hele greien satt opp som en generell dsitributed computing cloud der alle i praksis kan leie inn datatid og markedet/kurs reagerer i forhold til dette? Hvem er det som styrer eller organiserer systemet og bestemmer hvilke data som knuses?

 

-Stigma

 

Alle som miner gjør det mulig at bitcoin nettverket er oppe og kan brukes. Jeg antar nettverket består at masse krypteringer for at det skal være vansklig å hacke andre sine overføringer og lommebøker. Du løser iallefall krypteringene for at andre betalinger/overføringer skal lykkes.

 

Du bør sjekke ut denne siden: https://bitcoin.org/en/

Du finner nok mere informasjon der.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...