Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Cellegift, cannabis og C-vitaminer i behandling av kreft - Stuider?


screenman

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste 1-2 årene lest litt av og på om cannabis og C-vitaminer og det at de skal kunne ha effekt mot noen visse krefttyper, og dermed også kunne øke levetiden/sjansen for overlevelse.

Men så vidt jeg vet finnes det til nå ikke god nok dokumentasjon på om cannabis og C-vitaminer faktisk med helt sikkerhet har så veldig god effekt ved behandling av kreft.

 

Finnes det studier hvor det er blitt brukt cellegift, cannabis og C-vitaminer i behandling av kreft?

Linker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er IKKE ekspert på dette, men så vidt jeg vet har man gjennom forskning foreløpig ikke kunne påvise at cannabis virker mot eller kan kurere kreft. Men det er ting som tyder på at cannabis kan hjelpe mot enkelte bivirkninger ved bruk av cellegift.

 

Man har forsket en del på c-vitamin og kreft, men ikke funnet noe virkning http://fritanke.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=7788

 

Det finnes mange forskjellige typer cellegift, og de kan kurere forskjellige typer kreft,

Lenke til kommentar

Selv om det kanskje ikke dekker spørsmålet, så kan det gjerne stille noe nysgjerrighet, åpne for nye muligheter og det å lære mer om kreftforskning. Jeg har selv flere nære som har dødd av kreft, en av dem er i slekt. Det har derfor vært naturlig for meg å snappe til meg nye impulser jeg måtte komme over som har med kreft å gjøre.

 

Les gjerne en egen tråd om kreftforskning jeg startet i 2013:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1553471

 

 

Det jeg har fått med meg om cannabis i forskningsøyemed, er at det forskes på cannabis sin virkemåte. Noen forskere har god tro på at cannabis kan få en viktig rolle, men den største hindringen er å hanskes med cannabis sin hjernenedbrytende virkning. Så selv om cannabis kan tenkes å rydde godt opp i hjernekreft, så har den også stoffer som kan være skadelige for hjernen. Noen få år så har man kanskje et bedre svar på cannabis vs. kreft. Eller kanskje de allerede har funnet det svaret uten at verden riktig vet om det enda. :)

 

Ha en riktig god bedring for "deg og dine" eller en god "videreutdanning" med hensyn på tilegning av informasjon.

Endret av Blåbærterte
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så må det nevnes at det ikke nødvendigvis er lurt å ta C-vitaminer sammen med cellegift. Poenget med cellegift er jo, som navnet tilsier, å bryte ned cellene. Da vil alt som beskytter celler hemme virkningen (alt som har antioksidant effekt), og kanskje større doser cellegift må til, med større bivirkninger som resultat.

 

Slike ting bør alltid gjøres i samråd med behandlende lege. Ellers risikerer du å gjøre din egen eller andre lidelse større enn nødvendig.

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke cannabis er noe du bør satse på for å bekjempe kreft. Etter hva jeg har lest er det mye mindre effektivt enn "vanlige" medisiner. Derimot er cannabisen perfekt til å behandle bivirkningene av cellegift.

 

Jeg tenkte mer på som i tillegg til de vanlige medisinene jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...