Gå til innhold

– Nvidias helt nye GeForce kommer snart


Anbefalte innlegg

 

Sitter nå med et vannkjølt 680 4Gb GTX jeg kjøpte ved release (Bortkasta penger siden den ikke kan klokken noe særlig). Tenkte å oppgradere til 8 serien når den kommer. Men hva blir egentlig nytt? Skjønte ikke så mye av "det nye" i 8 serien. Bare at den blir mer flitting til å bruke minne/ha mer minne? Veldig sugen på G-sync, så vil ikke bytte over til AMD helt ennå

 

kjörer du singel eller SLI ? hvis du kjörer single kort saa er 4gb liten vits. men skjönner ikke at du mener det ikke klokker bra. mine 2 670 klokker veldig bra i hvertfall

Kjøpte 4gb kort for å kunne kjøre Skyrim f.eks med texture packs osv. Så jeg har faktisk fått bruk for de 4gb. Har prøvd å klokke 680 kortet, men kommer kanskje 40mhz på GPU core før det blir skikkelig ustabilt. Eneste jeg kan klokke opp 150mhz er RAM klokken. Prøvd BIOS volt mod også. Men blir vel 880 da når det kommer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bare flott at det kommer en tidlig revisjon av Maxwell, og det er nyttig for Nvidia å få testet arkitekturen sin på en utprøvd produksjonsteknikk.

 

Jeg er spent på om dette kortet faktisk får en innebygget ARM-kjerne, og isåfall hvordan denne programmeres. Jeg tar det som selvsagt at det gjøres gjennom CUDA, men jeg er veldig spent på hva slags operasjoner denne kjernen kjører mot resten av GPUen (HKS kan kanskje si noe her?)

Lenke til kommentar

Kartet sier at det er 64-bits operasjoner som skal dobles i effektivitet, ikke 32 bits. ..

Det er fordi de folkene det veikartet var beregnet på bryr seg primært om 64-bit ytelse. Det er også derfor unified virtual memory nevnes... ;)

 

Jeg er spent på om dette kortet faktisk får en innebygget ARM-kjerne, og isåfall hvordan denne programmeres. Jeg tar det som selvsagt at det gjøres gjennom CUDA, men jeg er veldig spent på hva slags operasjoner denne kjernen kjører mot resten av GPUen (HKS kan kanskje si noe her?)

Kjerner... ;)

Men ikke de første versjonene av Maxwell. Det kommer mer detaljer om både Maxwell og Denver på GTC i om et par måneder. Det kommer også etterhvert noen kule ting for gamere ut av dette også... Det blir uansett kult å kjøre Linux på GPU! ;)

Lenke til kommentar

 

 

Maxwell vil først komme med 28nm rundt sommerstid, og vil ikke gi veldig store ytelsesforbedringer. 20nm Maxwell kommer mest sannsynelig ikke før høst 2014, eller tidlig 2015 virker det som.

Nei. Kommer før.
sikter du til 22 nm eller 28 nm her? Kan tro på at 28 nm kommer tidligere, men satt med det inntrykket at 20nm for skjermkort først ville komme i tredje kvartal?
Lenke til kommentar

 

 

Maxwell vil først komme med 28nm rundt sommerstid, og vil ikke gi veldig store ytelsesforbedringer. 20nm Maxwell kommer mest sannsynelig ikke før høst 2014, eller tidlig 2015 virker det som.

Nei. Kommer før.
sikter du til 22 nm eller 28 nm her? Kan tro på at 28 nm kommer tidligere, men satt med det inntrykket at 20nm for skjermkort først ville komme i tredje kvartal?

 

Sikter til at rundt "sommertid" er et veldig pesimistisk estimat, det samme gjelder "vil ikke gi veldig store ytelsesforbedringer".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...