Gå til innhold

Waterchill@Abit NF7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg skal bestille waterchill sjøl til mitt nf7-s 2.0, det skal funke fett det. Det kortet har jo godt med plass uansett, passer f.eks. med slk900-ribba..

 

går ut ifra at du skal bestille også siden du spør.. (?)

fikk et tips om å bestille fra danmark.. sjekk denne adressen:

http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=303#denmark

(oversikt over forhandlere i Europa)

 

ser ut til at settet har bra ytelse over hele linja, så du trenger vel ikke no særlig feitere greier.. :shrug: men hvis du skulle ønske det så kan den ene forhandleren selge deg et sett med kun NB-blokk eller GPU-blokk.. så kan du kjøpe til en feitere cpu-blokk først som sist uten å sitte igjen med den originale.

 

herlig med valgmuligheter :D

...eller skulle du bare ha cpu-blokka? jajja..

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Waterchill settet til mitt NF7-S v2.0. Eneste problemet er at det ene festet for Athlon 64 er i konflikt med noen kondensatorer på NF7-S kortet. Var ikke noe problem å slipe vekk med Dremelen, og det ble veldig pent. Med finpussing ser det riktig pent ut, og jeg har planer om å koble til LEDer... Akryl + LED = kult ;-)

 

You have been warned. Regner med at det som ble sagt tidligere er korret, med tanke på siste revisjon av settet, men da jeg kjøpte det for en måned siden passet det altså ikke.

 

Og FYI, når jeg kjøpte settet stod det ikke spesifikt på asetek sine sider at NF7-S var blant de støttede kortene. Men jeg hadde uansett regnet med å gjøre visse modifikasjoner, da...

 

Vil ellers anbefale settet, da det yter særdeles bra i forhold til konvensjonell luftkjøling. Men Sunon viften kan godt byttes ut med 2 stillegående 120mm vifter, hvis støy er en faktor.

 

Lykke til!

 

[EDIT]: Leste på websiden til asetek om det nye lokket som (visstnok) følger med de nye settene. Så der har du jo et enkelt og greit svar.

Lenke til kommentar

jepp, leste om den nye top'en, så da er alt i boks!

 

støyen på 41db skremte meg faktisk litt.. men er det mulighet for å bruke 2 vifter på radiatoren uten å modde eller lime (eller andre uhumskheter :))?

 

forresten er jeg idiot, så kan noen fortelle meg om hele pakka skal inni kabinettet, eller om noe blir stående på utsiden?

holder det med et midi-kabinett (compucase CI6A21B eller Lian Li PC61usb), eller må jeg ha full-tower?

 

hvor god strømforsyning bør jeg ha for å forsyne waterchill, en 80gb harddisk, en xp2500+@2,4ghz, cd-brenner og en cd-spiller? holder chieftech 360W? vil ikke bruke masse penger på psu, så hvis min ikke holder så er det fint om jeg kan få en anbefaling av et så billig som mulig alternativ.

 

noe av detta havna litt utafor topic.. men vennligst svar uansett, evt send en PM.

Lenke til kommentar

AMD Socket A CPU cooler lid is included and to be used with those few socket A motherboards, which are non-compliant to the industry ATX design standards for motherboards but still have 4 mounting holes.

 

dette er det lokket som DigitalOverride nevnte. det skal gjøre Waterchill cpu-blokka kompatibel med alle socketA-hovedkort (ta nå for all del ikke MITT ord for det, men det sies at det stemmer. Jeg bestiller og ser hva som skjer :yes: )

Lenke til kommentar

Chieftec sin 360 holder lenge. Det er altfor oppskrytt med "store" PSUer... Det finnes en haug med nettsider som beregner maks belastning av alle komponentene du har, og det er SVÆRT sjeldent at du trenger mer enn 400W. Jeg har en bror som selv bruker en 300W PSU og har koblet til 11 disker (over 2Tb lagringskapasitet), en AMD 1000, 512Mb RAM og et eller annet low-end skjermkort.

 

Jeg synes det er trist å måtte lese på forumet om og om igjen at "hardcore" OCere gang på gang påstår at du må ha 400W+, "helst 550W". Så sant du ikke har Peltier på 260W klarer du deg som regel bra med 360.

 

Jeg kjørte mitt system på en Chieftec 360W helt til jeg vant en Vantec TruePower 430W. Mitt system består av Abit NF7-S, AMD XP2500+ (Barton) @ 2500MHz (250*10), 2x512Mb Corsair XMS3500C2, Sapphire Radeon 9800PRO 256Mb, Soundblader Audigy 2 Platinum eX, 1x WD Raptor 36,7Gb disk, 1xWD Caviar 120 og en Asus CD-ROM.

CPU, NB og GPU vannavkjølt med Waterchill, og jeg hadde ingen problemer overhodet med for lite strøm.

 

Så go ahead, have fun!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Du klarer deg med midi, men det blir litt trangt. Kan sende deg noen bilder hvis du vil... Mailadresse? Send PM. Kan sende bilder når jeg kommer tilbake til hybelen.

 

120mm vifter er det eneste som duger etter min mening. Spesielt hvis du er ute etter et støysvakt system. Jeg har et Chieftec Dragon midi-kab. og jeg fjernet den ene diskrammen. Der satte jeg radiatoren med 2 120mm vifter. Men oppsettet mitt kommer klarer frem på bildene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...