Gå til innhold

Har flyttet Windows til SSD. Vil da formatere HDD, men det går ikke.

Mats24

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bare fortsetter tråden jeg..

Jeg har nettopp installert WIndows 7 på en SSD disk, samtidig som jeg har Windows installert på den primære HDD disken. Jeg skal nå til å reformatere HDD'en (som er markert som D:) men får feilmelding om at det ikke kan gjøres.

Hjelp?

Endret av Hårek
Splittet ut fra kapret tråd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk i Diskbehandling. Det vil stå "System" på en av partisjonene. Den er da kanskje på D:?

System inneholder filer som er essensielle for å boote, Windows lar deg ikke formatere den.

Skrevet

Bare fortsetter tråden jeg..

Jeg har nettopp installert WIndows 7 på en SSD disk, samtidig som jeg har Windows installert på den primære HDD disken. Jeg skal nå til å reformatere HDD'en (som er markert som D:) men får feilmelding om at det ikke kan gjøres.

Hjelp?

Er du sikker på at pcen booter fra ssd disk? Boter den fra hdden så vil de ikke være mulig å formatere
Skrevet

Som det påpekes av de over meg, er det nok systemfiler på din HDD. Tipper du glemte å koble fra HDD under installering av Windows. Da kan slike "problemer" oppstå. Hvis du du kobler fra HDD, får du bootet da? Hvis nei, så booter du Windows 7 setup og kjører "repair install". Da vil den legge boot/system-filer på SSD og du kan etterpå formatere HDD.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...