Gå til innhold

Lage et skjema som er lett og fylle ut og kan lagres. PDF?


Lukilock

Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Jeg jobber som montør og ved en ferdigstillelse av et anlegg så skriver jeg alltid ned alle innstilite verdierpå parametre. Sånn at jeg har det som en backup vis f.eks styringsenhet må skiftes etc.

 

Nå så skriver jeg det ned verdien på et ark ved siden av parametre besrkivelsen for hånd.

 

Det jeg vil er å kunne skrive ned dette på PC, Android nettbrett og/eller IPAD.

 

Jeg har en Word fil som jeg kan bruke men det er jo fryktelig tungving å redigere et worddokument med PC, enda verre med nettbrett.

 

Jeg har lasta ned en prøveversjon av Adobe Acrobat og lagt inn word dokumentet inn der. men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan legge inn en tekstboks som jeg kan skrive inn verdien inn i.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette? Jeg kan godt bruke et annet program for å få til dette. Filtypen må ikke være PDF, men det er jo en filtype som kan åpnes i det meste av enheter idag.

 

Her er et skjermdumt av worddokumentet.

 

Jeg ønsker å kunne ha tekstbokser helt til høyere på dokumentet som jeg enkelt kan skrive inn verdien i.

 

Den verdien som er står der nå er fabrikk verdi. Jeg ønsker tekstboksen på høyere side av den.

 

post-104092-0-78371800-1389906896_thumb.jpg

 

Noen som kan hjelpe meg? :)

Endret av Lukilock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får prøve å søke på nettet etter "create PDF with forms". Da bør du finne ut om det lar seg gjøres via Acrobat.

 

[edit]

Testa akkurat med Libre Office Writer. Ta frem verktøylinja Form control, så kan du legge til textbokser, knapperader etc.

 

Bare vær obs på at enkelte pdf visningsprogrammer slik som Sumatra PDF ikke støtter redigering i tekstfelter i pdf-filer. Testa med Foxit pdf viewer og da fungerte det helt fint. Bare vær obs på at når PDF-fila åpnes i visningsprogrammet (acrobat reader, foxit, etc) så må fila lagres med annet navn for at teksten i tekst-feltene skal komme med i fila.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...