Gå til innhold

Carl Berner studenthus (Oslo)


Markusjs

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fått tilbud fra SiO om å bo på Carl Berner studenthus, og lurer på hvordan det er å bo der? Har saumfart nettet, men har ikke funnet noe oppdatert informasjon om plassen.

Det jeg lurer på:
Finnes det oppholdsrom?

Er folk stort sett flinke til å holde felleskjøkkenene rene?
Hvordan er standarden?
Generell informasjon

Har også hørt at den delen jeg skal flytte inn i er nyoppusset, så det høres jo lovende ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Garantert oppholdsrom, og felleskjøkkene kommer vel an på beboerne. Men vil tro det ikke pleier å være et stort problem. Standarden er grei, hadde en venn som bodde der før som var fornøyd over-all. Men hørt de nylig ombygde stedet og utvidet, så er mange nye boliger der. Da burde vel standarden være grei

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å si noe generelt, men i min studietid på et studenthus i Oslo var onani (og pulings for de mer heldige), støy (fyll eller f.eks. høyttalende afrikanske naboer), rare lukter (f.eks. fra en kinesisk student som liker å koke "kattebein" til kraft i flere timer) hverdagskost. Med tiden forandret oppgangene og klientellet seg, så det var bedre og verre perioder.

 

Det blir seff også til hva man gjør ut av det, noen folk er reserverte og du ser dem aldri, andre er sosiale og prater gjerne om alt og ingenting.

Jeg traff flere hyggelige folk i løpet av min tid i studenthuset, og kjenner dessuten flere som noen år senere både bor og har barn sammen med folk de delte oppgangen / felleslokalene med.

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Carl Berner er nyoppussa og tror de akkurat har "åpnet" og det er veeeeldig stille og tror nesten ikke det bor noen der enda, var der noen uker siden for å se på en 2 roms leilighet. Selve hybelene har du helt for deg selv, altså du har bad du ikke deler og rom du ikke deler, også må du ut i gangen og så til stort felleskjøkken som du deler med 4-8 stykker hvis jeg ikke tar feil. Synes det er veldig fint der, ligger ikke langt unna busstasjon / t-bane (300 meter) og er jo gratis sykkelbod. Stort pluss er at det er lagt opp fiber, og 10/10mpbs er inkludert, og koster 99,- ekstra i mnd for 100/100mpbs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...